Педагог в детска ясла
Педагог детска ясла
1. Ръководи, организира, планира и контролира цялостната възпитателна работа с децата.
2. Осигурява подходящи материали за игра и обучение на децата.
3. Изработва и подготвя дидактични пособия за занимания и игри.
4. Организира съобразно възрастта и индивидуалните особености на новоприетите деца адаптацията им към детската ясла.
5. Разработва периодично планове за възпитателната работа.
6. Дава ежедневни писмени и устни указания на медицинската сестра при организирането и провеждането на дневния режим, индивидуалните и груповите занимания, игрите, разходките, забавленията и наблюденията и участва в тях.
7. Проследява системно психичното развитие на децата и го регистрира в здравнопрофилактичните им карти.
8. Ръководи, организира, планира и координира педагогическото взаимодействие с децата.
9. Пряко участва в организирани занимания и игри с децата.
10. Създава безопасна и привлекателна образователна среда, в подкрепа на възпитателния процес и ориентирана към индивидуалните потребности на всяко дете в зависимост от културните, социални, специални и други различия.
11. Организира и контролира, създаването и поддържането в процеса на безопасна и достъпна среда.
12. Анализира, съвместно с директора, резултатите от педагогическото взаимодействие и пребиваването на детето в яслената група.
13. Активно съдейства на директора за пълноценно взаимодействие и връзка с родителите, като създава условия за качество на ранното детско развитие.
14. Използва разнообразни форми за предоставяне на психолого-педагогическа информация на родителите.
15. Организира подходящи форми за повишаване на педагогическите компетентности на родителите – родителски срещи, лектории, здравни беседи, тренинги и дискусионни срещи..
16. Индивидуално или в група, консултира семействата по възникнали педагогически казуси.
17. Организира подходящи форми за подготовка и непрекъснато повишаване и обогатяване на педагогическата компетентност на медицинските сестри за правилно провеждане на режимните моменти в яслената група.
18. Подпомага и насърчава внимателното и грижовно отношение към децата.
19. Организира и демонстрира пред медицинските сестри открити педагогически занимания с децата.
20. Организира информирането и обучението на медицинските сестри при въвеждане на нови програми и педагогически технологии за възпитание в ранното детство.
21. В партньорство с директора, провежда семинари и практикуми с медицинските сестри в групите и помощник-възпитателите.
22. Проучва новостите в специализираната информация за педагогиката и психологията на ранното детско развитие, систематизира информацията и запознава медицинските сестри и детегледачките.
23. Инициира използването във възпитателната практика на иновационни методи за работа с деца от ранна детска възраст.
24. Подрежда, картотекира и съхранява специализирана литература, дидактични пособия и материали, театрални реквизити, технически средства.
25. Поддържа и повишава личната си педагогическа квалификация.
26. Способства за организирането на позитивна среда, която благоприятства и стимулират добър психологически климат, коректни взаимоотношения, конструктивно общуване и сътрудничество между работещите в детската ясла/градина, между детската ясла/градина и родителите, във взаимодействието с децата.
27. Не разпространява информация за децата от персонален характер, която би могла да наруши правата на детето и човешките права.
28. При необходимост изпълнява и допълнителни дейности, възложени му от директора на детската ясла/градина.