ГЛАВЕН ЮРИСКОНСУЛТ
О Б Я В Л Е Н И Е
Столична община – район „Студентски“
На основание чл. 10а, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държания служител, във връзка с чл. 13, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност за държавни служители и Заповед №РСТ25-РД09-74/24.02.2025 г. на Кмета на СО – район „Студентски“,
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
За назначаване на държавен служител на длъжността ГЛАВЕН ЮРИСКОНСУЛТ на СО - район „Студентски“ при следните условия:
I. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Висше образование; Степен на образование – магистър; Специалност – Право; Придобита юридическа правоспособност;
- Професионален опит – 3 години и/или минимален ранг за заемане на длъжността IV младши ранг;
- Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите: Кандидатът да познава и прилага действащата в Република България законова и подзаконова нормативна уредба, вкл. да е запознат и да прилага нормативната уредба, свързана с дейността на районната администрация (Административнопроцесуален кодекс, Граждански-процесуален кодекс, Закон за администрацията, Закон за местното самоуправление и местната администрация, Кодекс на труда, Закон за държавния служител, Закон за достъп до обществена информация, Закон за управление на етажната собственост, Закон за устройство на територията, Закон за обществените поръчки, Закон за административните нарушения и наказания и др.); да има добри компютърни умения – MS Office, Word, Excel и други; добро владеене на писмен и говорим английски език; практически и процесуален опит по административни дела, в т.ч. и по правни спорове в областта на устройственото планиране и устройството на територията по Закона за устройство на територията и подзаконовите актове по прилагането му. Добри познания на нормативната уредба – административно право, гражданско право, облигационно право, вещно право, гражданско процесуално право и др. Добри познания на практиката на Върховния касационен съд и на Върховния административен съд; Познаване устройството, функциите и дейността на държавната администрация;
- На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура
II. Кратко описание на длъжността: Изготвя правни становища, доклади и анализи, дава съвети, мнения и препоръки за законосъобразното протичане дейността на СО – район „Студентски“; Организира и осъществява дейност за уреждане на въпроси от договорно-правен характер, съдебни и арбитражни дела, като дава високопрофесионална оценка по тях; Изготвя проекти на договори, свързани с текущата дейност на администрацията на СО – район „Студентски“, включително със стопанисването на имуществото, придобиването, прехвърлянето и отдаването му под наем; Дава правно-експертно становище по изпълнението на договорите и търсене на отговорност съобразно гражданското законодателство; Осъществява процесуално представителство на СО – район „Студентски“ в рамките на своите правомощия след упълномощаване от кмета на СО – район „Студентски“; Участва в разработването и дава мнения по законосъобразността на проектите на вътрешни актове, касаещи дейността на администрацията на СО – район „Студентски“, като правилници, вътрешни правила, инструкции, заповеди и др.; Участва в конкурсите по Закона за държавния служител; При поискване подготвя становища по жалби, сигнали и предложения, постъпили в СО – район „Студентски“; При поискване консултира правно и прави разяснения по прилагането на нормативните актове, касаещи дейността на администрацията на СО – район „Студентски“; Изготвя проекти на решения за предоставяне на достъп или отказ от предоставяне на достъп до обществена информация по Закона за достъп до обществена информация; Спазва правилата за работа с фактите, сведенията и предметите, представляващи държавна и служебна тайна. Вид на правоотношението – служебно правоотношение.
III. Начин на провеждане на конкурса:
Конкурсът ще се проведе по следния начин:
1. Подбор по представени документи.
2. Решаване на тест от допуснатите на първи етап кандидати;
3. Интервю – събеседване с допуснатите на втори етап кандидати.
IV. Основна работна заплата за длъжността: от 1070 до 3750 лева.
*Основният размер на заплатата се определя в зависимост от професионалният опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса:
- Заявление за участие в конкурса (Приложение № 3) към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност за държавни служители (по образец);
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност за държавни служители (по образец);
- Автобиография
- Документи за придобита образователно-квалификационна степен и допълнителни квалификации, ако има такива (копие); Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (копие);
- Удостоверение за юридическа правоспособност (копие);
- Документи за компютърна грамотност и за ползване на чужд език, ако кандидатът притежава такива (копие);
- Други документи, по преценка на кандидата.
*Копията на представените документи следва да са ясни и четливи и заверени „Вярно с оригинала“ лично от кандидата. При подаване на документите кандидатите следва да носят и оригиналите им за сверяване.
I. Място и срок за подаване на документите.
Документите за участие в конкурса се представят в срок до 17:00 часа на 06. 03. 2025 г., на адрес: гр. София, Студентски град, блок № 5, етаж 1, „Център за информация и услуги“, лично от кандидатите или от упълномощен техен представител с нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Телефон за контакт: 02/868 33 25 – „Човешки ресурси“.
II. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса ще се обявят на официалната интернет страница на СО – район „Студентски“: www.studentski.bg.