Главен експерт
I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност главен експерт в отдел „Счетоводство“, дирекция „Финансово-стопанска дейност“ /ФСД/ при Централно управление на Българска агенция по безопасност на храните /ЦУ на БАБХ/:
1. Степен на образование: висше;
2. Образователна степен: бакалавър;
3. Професионална област: администрация и управление; икономика;
4. Минимален ранг за заемане на длъжността: IV- ти младши;
5. Професионален опит: не по-малко от 3-години;
6. Длъжностно ниво по КДА: 7;
7. Наименование на длъжностното ниво по КДА: експертно ниво 3.
II. Допълнителна квалификация: компютърна грамотност.
III. Да отговаря на изискванията на чл.7, ал.1 от Закона за държавния служител.
IV. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл.7, ал.2 от Закона за държавния служител.
V. Необходими компетентности, съгласно длъжностната характеристика за длъжност главен експерт в отдел „Счетоводство“, дирекция „ФСД“ при ЦУ на БАБХ:
1. Аналитична компетентност:
Събиране, обработване и анализ на информацията и предлагане на ефективни решения.
2. Ориентация към резултати:
Постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания.
3. Работа в екип:
Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
4. Комуникативна компетентност:
Ефектен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
5. Фокус към клиента /вътрешен/външен/:
Ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите;
6. Професионална компетентност:
Професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
7. Дигитална компетентност:
Знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешното изпълнение на длъжността.
VI. Основна характеристика на длъжност главен експерт в отдел „Счетоводство“, дирекция ФСД при ЦУ на БАБХ е да:
Участва в реализирането на стратегията и политиката на БАБХ по отношение на финансово-стопанската дейност. Осъществява финансово-счетоводна дейност, съгласно Закона за счетоводството, Националните и международни счетоводни стандарти и сметкоплана на бюджетните организации, Закона за държавния бюджет и Единната бюджетна класификация, Закона за публичните финанси и други нормативни актове, свързани с основната цел на длъжността.
VII. Области на дейност на длъжност главен експерт в отдел „Счетоводство“, дирекция ФСД при ЦУ на БАБХ:
Обслужване на финансово-стопанската дейност за изпълнение на основните задачи на ЦУ на БАБХ, свързани с подготовката и оформянето на всички приходни и разходни документи на Агенцията.
VIII. Начин за провеждане на конкурса – по реда на чл.33, ал.1, т. 1 и чл. 34, ал.1 във връзка с чл. 37, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители – чрез „решаване на тест за познания в професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност“ и провеждане на интервю с допуснатите до участие в него кандидати. До участие в интервю се допускат кандидатите, които са получили оценка не по-ниска от „4“ на писмения изпит.
IX. Необходими документи, които кандидатите трябва да представят за участие в конкурса за длъжност главен експерт в отдел „Счетоводство“, дирекция ФСД при ЦУ на БАБХ:
1. Заявление за участие в конкурс съгласно Приложение № 3 към Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;
4. Копия от документи, които удостоверяват продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копие от документ за придобит ранг /при наличие на такъв/.
Документите, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн. ДВ, бр.69 от 2000 г., последно изм. и доп. ДВ, бр.43 от 16.05.2023 г.
Документите с текст на чужд език трябва да са придружени с легализиран превод на български език.
X. Документите за участие в конкурса за длъжност главен експерт в отдел „Счетоводство“, дирекция ФСД при ЦУ на БАБХ се подават в срок до 10.02.2025 г. – 17,00 часа по един от следните начини:
- на електронен адрес: [email protected];
- лично или чрез пълномощник, в сградата на Централно управление на Българска агенция по безопасност на храните, находяща се на адрес: гр. София - 1606, бул. „Пенчо Славейков“ № 15А, всеки работен ден от 09:30 часа до 17:00 часа.
Когато документите се подават чрез пълномощник към тях да се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.
Когато документите се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
XI. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
XII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса за длъжност главен експерт в отдел „Счетоводство“, дирекция ФСД при ЦУ на БАБХ ще се обявяват на интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определени в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
XIII. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 1077 лв. (хиляда и седемдесет и седем) лева до 3 000 (три хиляди) лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора на длъжностите в администрацията.
XIV. Минималният размер на основната заплата за длъжността е 1077 лв. (хиляда и седемдесет и седем) лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г.
Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите за служителите в държавната администрация.