Системен администратор, II степен
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул."Шести септември" № 29,
Рег. № 8121р-1138, Екз. ….
16.01.2025 г.
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители, заповед рег. № 8121 К - 212/13.01.2025 г., във връзка с МЗ № 8121з-1181/27.08.2024 г. относно възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност
СИСТЕМЕН АДМИНИСТРАТОР, II степен
в отдел „Развитие на комплексната автоматизирана система“ при дирекция „Комуникационни и информационни системи” – МВР, длъжностно ниво 6, съгласно КДА, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 2
І. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от Закона за държавния служител;
2. Минимална образователно-квалификационна степен „бакалавър“;
3. Област на висшето образование - социални, стопански и правни науки; природни науки, математика и информатика; технически науки; сигурност и отбрана, съгласно т. 6 от Приложението към чл. 108 от Правилника за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи;
4. Професионално направление - обществени комуникации и информационни науки; математика; информатика и компютърни науки; електротехника, електроника и автоматика; комуникационна и компютърна техника; национална сигурност; военно дело; машинно инженерство; администрация и управление, съгласно т. 6 от Приложението към чл. 108 от Правилника за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи;
5. Професионален опит – 3 години или минимален ранг III младши;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Строго секретно“. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14 - дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
ІІ. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Поддържа базовото и актуализира приложното програмно осигуряване на АИС в компетенцията на отдела и осигурява своевременна актуализация на приложното им програмно осигуряване;
- Анализира аварийните ситуации и организира възстановяването работоспособността на автоматизираните информационни системи (АИС);
- Осигурява целостта на базите данни, следи за спазване технологията на резервиране на системите;
- Анализира експлоатационните характеристики и състоянието на базите данни на АИС в компетенцията на отдела и взима мерки за оптимизацията им;
- Обезпечава внедряването, пускането в реална експлоатация и непрекъснатата работа на АИС в компетенцията на отдела;
- Оказва помощ и участва в създаването и оптимизирането на експлоатационната технология и осъществява контрол по изпълнението и;
- Поддържа и актуализира експлоатационната документация по информационните системи;
- Взаимодейства с външни организации за осигуряване работоспособността на операционните системи (ОС) и системите за управление на бази данни (СУБД);
- Оказва съдействие в дейностите по кандидатстване на отдела с проектни предложения по оперативни програми, фондове и механизми, финансирани с европейски и други средства;
- Участва в дейностите по кандидатстване на отдела с проектни предложения по оперативни програми, фондове и механизми, финансирани с европейски средства;
- Участва в конкурси за избор на изпълнител и при изпълнение на договори по оперативни програми, фондове и механизми, финансирани с европейски средства;
- Участва в работни групи и експертни съвети, свързани с дейността на отдела;
- Познава експлоатационната документация, регламентираща организацията и технологията на работа на техническите средства и системното програмно осигуряване;
- Притежава познания по компютърни мрежи, операционни системи, бази данни, WEB технологии и повишава професионалните си компетенции посредством общодостъпни и специализирани източници.
III. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
ІV. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лева до 2100 лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация (НЗСДА).
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл).
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец.
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността.
Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит.
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копие от други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VІ. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) - дневен от датата на публикуване на обявлението, на адрес: гр. София, ул. „Шести септември“ № 29, приемна на Министерството на вътрешните работи, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч. Телефон за справки и допълнителна информация - 0882363891.
VII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на дирекция „Комуникационни и информационни системи”- МВР за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: (п)
Лилия Бочева