ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
Рег. № 8121р-23153/28.11.2024 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I от заповед № 8121з-1181/27.08.2024 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-14747/27.11.2024 г., обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност:
ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ
в отдел „Оперативно сътрудничество“ при дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз“ (АФКОС) - МВР, длъжностно ниво 6, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 2.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен: „бакалавър“;
2. Професионален опит – 3 години и/или минимален ранг III младши;
3. Област на висшето образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
5. Владеене на английски език с ниво В1 или по – високо, съгласно изискванията на Общата европейска езикова рамка и т. 15 от Приложението към чл. 108 от Правилник за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи;
6. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
7. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Поверително“, определено на основание чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицирана информация (ЗЗКИ) в списък на длъжностите, за които се изисква достъп до съответното ниво на класифицирана информация, представляваща държавна тайна. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
III. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 14 (четиринадесет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Георги Сава Раковски“ № 112, сградата на дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз“ (АФКОС), всеки работен ден от 10:00 до 11:30 часа и от 14:00 до 16:30 часа., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 49 90 и 02/982 29 66.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Извършва оценка и анализ на информацията във връзка с поставените задачи, чрез проверки в регистри, база данни и други източници, като носи пряка отговорност за извършените от него действия при изпълнението на длъжността;
- Изготвя доклади, анализи, справки, становища, предложения, отговори по въпроси от компетенциите на отдела и дирекцията във връзка с поставените задачи;
- Отговаря за качественото изпълнение на поставените задачи в посочения срок;
- Изпълнява стриктно всички задачи разпоредени от директора и началника на отдела;
- Изисква информация от другите отдели на дирекцията, необходима за изпълнението на задълженията си, чрез началника на отдела;
- Участва в дискусии по приемане на решения с останалите служители на дирекцията, дава устни и писмени становища по конкретни проблеми;
- Участва в работата на ведомствени и междуведомствени работни групи на национално ниво и в работни групи на европейско ниво по въпроси в областта на защита на националните финансови интереси и финансовите интереси на Европейския съюз;
- Участва в състава на съвети и комисии в рамките на дирекцията, разглеждащи въпроси, касаещи служебната, трудовата и финансовата дисциплина;
- Изпълнява задачи във връзка с функцията на дирекцията като контактна точка на Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ) и със съответните компетентни органи в областта на защитата на финансовите интереси на Европейския съюз в държавите – членки и с други държави;
- Осъществява координация и оперативно сътрудничество с ОЛАФ и с членовете на Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз (Съвета) във връзка с разследвания и провеждане на проверки на място от ОЛАФ на територията на Република България;
- Осъществява оперативно сътрудничество с определените служители по чл. 8, ал. 1, т. 1 от Постановление № 18 от 4 февруари 2003 г. за създаване на Съвет за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз (ПМС № 18/2003 г.);
- Сътрудничи с всички държавни органи и структури при координиране на дейността в областта на борбата с нередностите и измамите със средства на Европейския съюз;
- Изготвя и предлага на Съвета проекти на планове за действие и стратегии за борба с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз.
V. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 933 лв. до 2100 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VI. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VII. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интранет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР:
/П/