„Началник на отдел“, отдел „Организационно-методическа дейност и контрол” (ОМДК), Регионално управление на образованието
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД 09-4182 от 01.11.2024 г. на министъра на образованието и науката
СЕ ОБЯВЯВА КОНКУРС
За длъжността „началник на отдел“, отдел „Организационно-методическа дейност и контрол” (ОМДК), Регионално управление на образованието (РУО) – Шумен.
Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „бакалавър“
- минимален професионален опит – 3 години професионален опит, придобит на ръководна длъжност в институциите от системата на предучилищното и училищното образование или опит на ръководна или експертна длъжност в администрация, свързани с предучилищното и училищното образование, от които най-малко една година учителски стаж или
- минимален ранг – III младши
1.2 Специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсната длъжност:
- съгласно чл. 14, ал. 3 (Нова – ДВ, бр. 84 от 2024 г. ) от Правилника за устройството и функциите на регионалните управления на образованието - държавните служители в отдел „Организационно-методическа дейност и контрол“ e необходимо да притежават най-малко една година учителски стаж.
1.3. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:
- предпочитана област на висшето образование: „Педагогически науки“, „Хуманитарни науки“, „Социални, стопански и правни науки“, „Природни науки, математика и информатика“, „Технически науки“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления.
2. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност
- интервю
3. Срок и място за подаване на документи:
Документите, включително и подадените по електронен път, се представят в 10-дневен срок, считано от 05.11.2024 г. до 17:30 ч. на 14.11.2024 г. включително, по един от следните начини:
3.1. лично или чрез пълномощник в сградата на:
- Регионално управление на образованието – Шумен, ул. "Цар Калоян" №1, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа или
- Министерството на образованието и науката, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 2А, Приемна, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
3.2. на електронна поща [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата).
Телефони за контакт: 0878 490 108; 054 / 800 373; 02/9217607.
4. Необходими документи за кандидатстване:
4.1. Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС);
4.2. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава.
4.3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
4.4. Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалният опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.) Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
4.5. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – информационното табло в сградата на Регионално управление на образованието – Шумен и електронните страници на РУО – Шумен и МОН.
6. Кратко описание на длъжността:
Началникът на отдел ОМДК планира, организира, контролира и координира изпълнението на основните функции и специфичните дейности на отдела, свързани с координиране, организиране, контролиране и методически подпомагане прилагането и изпълнението на законовите и подзаконовите нормативни актове в системата на предучилищното и училищното образование, както и други нормативни и административни актове от страна на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на територията на областта. Организира, координира, контролира и подпомага оказването на методическа подкрепа на детските градини, училищата, регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование и центровете за подкрепа на личностно развитие на територията на областта.
7. Формиране и размер на заплатата: Индивидуалният размер на основната месечна заплата за длъжността „началник на отдел“ в РУО ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8, чл. 9 или чл. 9а от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в РУО, както следва:
· в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2050.00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година)
· в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2750,00 лв.; (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години)
· в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 3100,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години
9. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: https://iisda.government.bg/competitions.