Стажант одитор
Сметната палата на Република България обявява конкурс за подбор и заемане на длъжността „Стажант одитор” в одитна дирекция I „Финансови одити”, отдел 3 „Местни органи”, ИРМ-Разград, месторабота гр. Разград – 1 (една) щатна бройка.
Описание на основните функции на длъжността:
· Подпомага извършването на финансови одити с цел изразяване на независимо мнение доколко годишният финансов отчет на бюджетната организация дава вярна и честна представа за неговото финансово състояние и имущество, в съответствие с идентифицираната обща рамка за финансова отчетност.
· В качеството си на член на одитен екип участва, като подпомага изготвянето на:
- проекта на одитен доклад и становище за извършените одити, съгласно ЗСП;
- съставянето на одитното досие;
- работни документи за изпълнените процедури.
· При възлагане, участва в подготовката и дава становища по проекти на актове, свързани с одитната дейност, участва в обучения и курсове за повишаване на квалификацията си.
· Опазва класифицираната информация и не разгласява факти и обстоятелства, станали известни при или по повод изпълнение на задължения си.
· Спазва йерархична подчиненост, законност, лоялност, отговорност и политическа неангажираност.
Изисквания за заемане на длъжността:
· висше образование с придобита образователно-квалификационна степен „магистър”, (предимство ще имат кандидатите, които притежават висше икономическо образование);
· способност за работа в екип, комуникативност и добра аналитичност;
· стремеж към професионално развитие и усъвършенстване на компетентности;
· компютърна компетентност – MS Office, Internet; умения за работа с общи и специализирани програмни продукти;
· професионален опит в областта на счетоводната отчетност (предимство).
Сметната палата предлага:
· Трудово правоотношение.
· Работно време – пет дневна работна седмица, от 09.00 часа до 17.30 часа с 30 минути обедна почивка;
· Основното месечното трудово възнаграждение:
- минимален размер - 1 260 (хиляда двеста и шестдесет) лева;
- максимален размер – 2 200 (две хиляда и двеста) лева.
- ежегодно право на представително облекло на стойност до три минимални работни заплати;
- допълнителни възнаграждения за постигнати резултати;
- карта за градски транспорт на преференциална цена;
- карта за Multisport на преференциална цена;
· Обучения за придобиване и усъвършенстване на професионалните знания и умения;
· Участия в организираните мероприятия от страна на Сметната палата, служителите придобиват сертификати, в т.ч. и международни.
Необходими документи за участие в конкурса:
1. Заявление (свободен текст) до председателя на Сметната палата, в което се посочват длъжността, за която се кандидатства, телефон и/или електронна поща за контакт, опис на приложените към заявлението документи;
2. Биографична справка с подробно посочване на трудовия и/или служебния стаж, придружена от заверени копия (Вярно с оригинала) на документи за удостоверяването му - трудова и/или служебна книжка, УП-3 или друг документ, доказващ трудов и/или служебен стаж по длъжности и структурно звено;
3. Заверено копие (Вярно с оригинала) от диплома за завършено висше образование (при издадена диплома от чуждестранно учебно заведение – удостоверение за признато образование и степен на образованието);
4. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността (по преценка на кандидатите).
Списък с материалите за подготовка на кандидатите:
1. Закон за Сметната палата;
2. Международни стандарти на Върховните одитни институции (МСВОИ): П1, П10; П12; 100; 200; 2300; 2315; 2320; 2330; 2450; 2500; 2501; 2520;
3. Закон за публичните финанси;
4. Закон за вътрешния одит в публичния сектор;
5. Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор;
6. Закон за счетоводството;
7. Указания на министъра на финансите дадени с писмо ДДС № 20 от 2004 г., относно прилагане на Националните счетоводни стандарти от бюджетните предприятия и ДДС № 14 от 2013 г., относно Сметкоплан на бюджетните организации;
8. Заповед на министъра на финансите № ЗМФ 1338 от 22.12.2015 г.
Начин на провеждане на конкурса - писмена част и интервю, като писмената част ще се проведе под формата на тест.
Етапи на конкурсната процедура:
1. Допускане/ недопускане по документи, съобразно определените минимални и специфични изисквания за заемане на конкурсната длъжност;
2. Писмена част – провеждане на тест, който се състои от 20 въпроса от областта на дейност на конкурсната длъжност, които могат да бъдат от отворен и затворен тип. Всеки затворен въпрос има по четири възможни отговора, от които само един е верен. За успешно издържал теста се счита този кандидат, който е отговорил правилно на минимум 70 % от зададените въпроси (14 въпроса);
3. Интервю – кандидатите се оценяват по определени критерии, съобразно спецификата на длъжностното ниво и областта на дейност.
Място и краен срок за подаване на документите - необходимите документи за участие в конкурса, се подават лично или чрез упълномощено лице по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка, чрез куриер или в сградата на Сметната палата, гр. София, ул. „Екзарх Йосиф” № 37 – „Деловодство”, всеки работен ден от 10.00 до 17.00 ч., в срок до 20.11.2024 г., включително.
Документите от конкурсните процедури, които са с информационен характер (заповеди, обявления, списъци, времеви графици, съобщения, др.), се публикуват на официалната интернет страница на Сметната палата, линк: https://www.bulnao.government.bg/bg/za-nas/profesionalno-razvitie/konkursi/.