Главен инспектор
I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност главен инспектор в отдел „Контрол на храните – Растителна защита“ при Областна дирекция по безопасност на храните - Плевен /ОДБХ – Плевен/:
1. образование: висше;
2. степен на образование: магистър;
3. професионална област: ветеринарна медицина;
4. минимален ранг за заемане на длъжността: ІV-ти младши;
5. професионален опит: не по-малко от 2-години;
6. длъжностно ниво по КДА: 9;
7. наименование на длъжностно ниво по КДА: експертно ниво 5.
II. Да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
III. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
IV. Необходими компетентности, съгласно длъжностна характеристика за длъжност главен инспектор в отдел „Контрол на храните – Растителна защита“ при ОДБХ - Плевен:
1. Аналитична компетентност:
Събиране, обработване и анализ на информация, предлагане на ефективни решения. Идентифицира и задълбочено разглежда проблемите, като се ориентира в тяхната структура и причините, които ги пораждат. Събира, обобщава и анализира информация от разнообразни източници. Работи точно с различна по вид информация. Идентифицира случаи на противоречие, непоследователност или непълнота на информацията. Аргументира убедително позицията си, като отчита различни гледни точки. Преценява силните и слабите страни на възможни варианти за решение. Предлага ефективни решения.
2. Ориентация към резултати:
Постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели. Планира и изпълнява текущата си работа по начин, осигуряващ възможно най-добър краен резултат. Справя се добре, дори когато работи по няколко задачи едновременно. Обикновено си поставя реалистични срокове и спазва изискванията за качество. Изпълнява поставените задачи, без да се нуждае от напътствия и помощ. Демонстрира настойчивост при справяне с възникнали проблемни ситуации. Поема лична отговорност за постигане на желаните резултати. Предлага ефективни начини за повишаване на продуктивността и качеството на работата.
3. Работа в екип:
Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на общи цели. Изпълнява индивидуалните си цели по начин, който подпомага изпълнението на общите цели. Споделя информация, знания и опит с колегите си, полезни за постигане на целите. Цени опита на другите и съобразява работата си тях. Подкрепя и помага на колегите си - в случай на необходимост. Информира членовете на екипа за своята работа и е добре запознат с работата им за постигане на общите цели. Не предизвиква конфликтни ситуации и съдейства за справяне с конфликти в екипа.
4. Комуникативна компетентност:
Ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма. Изразява се ясно и кратко в устна и писмена форма. Представя добре структурирани и аргументирани становища, без да допуска езикови или граматически грешки. Изслушва другите внимателно и проверява дали правилно ги е разбрал. При участие в дискусии проявява толерантност и конструктивност. Прави убедителни и въздействащи презентации, като се съобразява с нивото и интересите на аудиторията. Правилно интерпретира изказванията на другите или съдържанието на документите, с които работи.
5. Фокус към клиента (вътрешен/външен):
Ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите /потребителите/ на услугите и дейностите. Познава интересите и очакванията на вътрешните и външните потребители на услугите (дейностите), които звеното предоставя. Предоставя услугите своевременно и компетентно. Поддържа позитивни отношения с всички клиенти (вътрешни и външни) на звеното, като зачита правата и уважава интересите им. Анализира информация за удовлетвореността на клиентите и дава конкретни предложения за подобряване качеството на обслужване.
6. Професионална компетентност:
Професионални знания и умения, които са необходими за изпълнението на длъжността. Познава и правилно прилага законодателството в областта, в която работи. Познава структурата и функциите на администрацията, принципите и правилата на нейната дейност. Правилно прилага вътрешните правила и процедури, свързани с дейността му. Други специфични професионални знания и умения, определени в длъжностната характеристика.
7. Дигитална компетентност:
Знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността. Създава цифрово съдържание (текст, таблици, изображения) в поне един формат чрез дигитални инструменти и редактира съдържание, създадено от други. Запазва, съхранява, повторно използва файлове и съдържание, като ги споделя с помощта на съответните инструменти. Търси информация онлайн чрез търсачки, познава и прилага правилата в тази област. Прилага и променя функции и настройки на софтуер и приложения, които ползва. Осъществява дигитална комуникация чрез използване на функции и инструменти в съответствие с приложимите правила. Демонстрира знания и умения за решаване на рутинни дигитални проблеми съобразно длъжността си. Информира и търси подкрепа за решаване на по-сложни дигитални проблеми съобразно длъжността си. Познава и прилага правилата за информационна сигурност съобразно длъжността си.
V. Области на дейност на длъжност главен инспектор в отдел „Контрол на храните – Растителна защита“ при ОДБХ - Плевен:
1. Извършва постоянен и периодичен контрол в предприятия на храни от животински и неживотински произход и прилежащите към тях хладилни складове, камери и съоръжения, съобразно оценка на риска.
2. Извършва контрол в обекти от търговска мрежа, обекти за хранене и прилежащите към тях хладилни складове, камери и съоръжения съобразно оценка на риска.
3. Инцидентни, непредвидени проверки се извършват при всеки случай на подаване на конкретен не анонимен сигнал за създадена извънредна ситуация с възможен риск за здравето на хората - например нерегламентирана продажба на храни и т. н.
VI. Основна цел на длъжност главен инспектор в отдел „Контрол на храните – Растителна защита“ при ОДБХ - Плевен:
Осъществява постоянен и периодичен контрол на безопасността и качеството на храните, както и материалите и предметите, предназначени за контакт с храни, добавки в храните, ензими и ароматизанти, хранителни добавки, както и контрол на хуманното отношение към животните по време на транспортиране и клане. Правомерна употреба на наименования, символи и означения на храни със защитени географски наименования, храни с традиционно специфичен характер, и етикетиране и представяне на биохрани в търговската мрежа. Дейностите по Системата за бързо съобщаване за храни и фуражи (RASFF), дейностите по планиране и осъществяване контрола на продукти, съдържащи, състоящи се или произведени от ГМО, използвани като храна, суровини, компоненти и съставки за тяхното производство, и на храни, произведени по национални стандарти, разработени от браншови организации и одобрени от компетентния орган. Осъществява официален ветеринарен контрол при добив, преработка, съхранение, транспорт, реализация, внос, износ и транзит на суровини и храни от животински и неживотински произход, странични животински продукти и продукти, получени от тях. Осъществява официален ветеринарен контрол и други официални дейности за съответствие с приложимите изисквания при усложнена епизоотична обстановка, включително контрол на дезинфекцията на МПС, преминаващи през ГКПП.
VII. Начин на провеждане на конкурса – по реда на чл. 33, ал. 1, т. 2 и чл. 34, ал. 1 във връзка с чл. 38, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, е чрез “писмена разработка“ по тематика „Национално и европейско законодателство в областта на безопасността на храните – Закон за ветеринарномедицинската дейност; Закон за храните; Закон за управление на агрохранителната верига; Регламент 852/2004; Регламент 178/2002; Регламент 1069/2009; Наредба № 14/09.12.2021 г.; Регламент 2017/625; Регламент 853/2004; Наредба за предоставянето на информация на потребителите на храни; Наредба № 2820.01.2021 г.“ и провеждане на интервю с допуснатите до участие в него кандидати. До участие в интервю се допускат кандидатите, чиято оценка от писмения изпит е не по-малка от “4”.
VIII. Необходими документи, които кандидантите следва да представят за участие в конкурса за длъжност главен инспектор в отдел „Контрол на храните – Растителна защита“ при ОДБХ - Плевен са:
1. Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация, подписана от кандидата и удостоверяваща обстоятелствата по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител;
3. Копие от документи, удостоверяващи придобитата образователно -квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за заемане на тази длъжност;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
5. Копие от документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал в случай, че документите се подават от упълномощено лице.
Документи, които са на чужд език следва да бъдат представени и с легализиран превод на български език.
Документи, които са издадени в чужбина следва да бъдат признати, по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн. в ДВ, бр. 69 от 2000 г., последно изменен и допълнен в ДВ бр. 43 от 16.05.2023 г.
IX. Документите за участие в конкурса за длъжност главен инспектор в отдел „Контрол на храните – Растителна защита“ при ОДБХ - Плевен се подават в срок до 13.12.2024 г. – 17,00 часа по един от следните начини:
- на електронен адрес: [email protected]
- лично или чрез пълномощник в деловодството на административната сграда на Областна дирекция по безопасност на храните - Плевен, която се намира на адрес: гр. Плевен - 5800, ул. „Лерин“ № 12, всеки работен ден от 09,30 часа до 17,00 часа.
Когато документите за участие в конкурса се подават от пълномощник, то към заявлението за участие в конкурса се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.
Когато документите за участие в конкурса се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Х. Копие от длъжностна характеристика за конкурсната длъжност да се връчи на кандидата срещу подпис – при лично подаване на документите за участие в конкурса; при подаване на документите, чрез пълномощник – да се изпрати на посочения от кандидата в заявлението му за участие в конкурса, електронен адрес или да му се изпрати с препоръчано писмо с обратна разписка, а при подаване на документите по електронен път – да му се изпрати на съответния електронен адрес, посочен в него.
XI. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
XII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да се обявяват на Интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определен в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители
XIII. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 933 /деветстотин тридесет и три/ лева до 2 800 /две хиляди и осемстотин/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XIV. Минималният размер на основната заплата за длъжността е 933 /деветстотин тридесет и три/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Класификатора за длъжностите в администрацията.