Старши счетоводител в дирекция "Местни данъци и такси", Община Габрово
Община Габрово набира кандидати за работа на длъжност старши счетоводител в дирекция „Местни данъци и такси“
Основна цел на длъжността:
- извършва дейности, свързани с обслужването на данъкоплатците, като приема и обработва данъчни декларации по ЗМДТ, издава данъчни удостоверения, оказва методическа и практическа помощ на данъкоплатците по прилагане на ЗМДТ;
- извършва дейности, свързани с организиране, изпълнение, разпределяне и контрол на работата при отчитане на приходите. Вменява отговорности на старши специалистите /касиери/. Оказва методическа и практическа помощ на данъкоплатците за точно и правилно погасяване на задълженията им. Извършва контрол на обработени декларации по всички видове данъци на Закона за местни данъци и такси. Извършва заверка на служебната страница на данъчните декларации, съгласно изискванията на ЗМДТ;
- извършва дейности, свързани със събиране и отчитане на събраните суми по видове данъци, такси и глоби от данъкоплатците.
Области на дейност:
- приема, проверява, осчетоводява и контролира ежедневно постъпилите приходи с платежни документи по данъкоплатци и видове задължения;
- своевременно изготвя и подписва платежни документи и справки за внасяне, възстановяване, прихващане на суми и коригиране на погрешно посочени приходи;
- извършва ежедневно, месечно и годишно отчитане и приключване на събраните приходи по видове данъци и такси;
- организира и контролира реда за предаване на ежедневно събраните приходи в обслужващата банка;
- приема и обработва всички видове данъчни декларации по ЗМДТ;
- издава всички видове данъчни удостоверения и служебни бележки, определени в ЗМДТ и ДОПК;
- извършва дейности, свързани със събиране и отчитане на събраните суми по видове данъци, такси и глоби от данъкоплатците;
- събира такси за извършени административни и технически услуги на данъкоплатците и издава дубликати за платени данъци и такси от тях;
- изготвя отчети, справки, доклади и др. за извършената работа;
- изпълнява и други задължения, възложени му от прекия ръководител.
Длъжностна характеристика се предоставя на кандидатите от отдел УЧР при подаване на документите за кандидатстване.
Изисквания към кандидатите:
- минимална образователна степен – бакалавър;
- минимален професионален опит – 1 година в сферата на финансите и/или икономиката и/или администрацията;
- професионална компетентност – много добро познаване на: Закон за местните данъци и такси /ЗМДТ/; Закон за местното самоуправление и местната администрация; Наредба за определянето и администрирането на местните такси, цени на услуги и права на територията на община Габрово; Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Габрово;
- компютърна грамотност.
Работна заплата – 1 550 лв.
Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за кандидатстване до кмета на община Габрово - свободен текст.
- Автобиография (CV).
- Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен.
- Копия от документи за придобит професионален опит 1 година в сферата на финансите и/или икономиката и/или администрацията.
Документите се приемат до 08.11.2024 г. включително в деловодството на Община Габрово, пл. „Възраждане“ № 3.
Подборът ще се извърши по документи, събеседване и практически изпит по компютърна грамотност.
Списък с допуснатите до събеседване кандидати, както и място, дата и час на провеждане ще се обявят до 14.11.2024 г. на електронната страница на Община Габрово, раздел Актуално/Кариера.
За справка:
- тел.: 066/804 776 – Димитър Ангелов – директор-дирекция „Местни данъци и такси“ – по въпроси, свързани с естеството на работата;
- тел.: 066/818 315 – отдел УЧР - по въпроси, свързани с документите за кандидатстване.
Предоставянето на личните данни е доброволно, тяхното обработване, ползване в процеса по подбор и съхраняване ще се извършва в пълно съответствие със Закона за Защита на личните данни.