Главен експерт, отдел „Планове и защитени зони“
Минималните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са: - професионална квалификация - природни науки, математика и информатика; технически науки; социални, стопански и правни науки (икономика); - професионален опит - 2 години; Препоръчително: опит в проекти; - допълнителна квалификация/обучение: · Компютърна компетентност: Задължително: добро владеене на МS Word, MS Excel, MS PowerPoint, Internet, Препоръчително: Географска информационна система (ГИС), ползване на MS Access, бази данни, програми за редакция и други, имащи отношение към работата. · Чужди езици: английски език – работно ниво на владеене, писмено и говоримо. · Познаване националното и Европейското законодателство в областта на водите и околната среда.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на РБългария, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Специфични изисквания за заемане на длъжността, които са предвидени в специални нормативни актове: Кандидатът трябва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика: Прилагане на държавната политика по управление и опазване на водите и околната среда в съответствие с националното законодателство и съответните международни актове. Подпомагане изготвянето, актуализирането и прилагането на Плана за управление на речните басейни (ПУРБ) и на Плана за управление на риска от наводнения (ПУРН) на ниво район за басейново управление на водите, и Морската стратегия на РБългария. Планиране, координация, подкрепа и проследяване на дейностите, свързани с управлението на мрежата Натура 2000 в Черноморския басейнов район. Съставяне и оформяне на документи, произтичащи от специфичната дейност на отдела.
Области на дейност:
Участва в дейностите на отдел „Планове и защитени зони“ в съответствие с разпоредбите на Закона за водите, Закона за опазване на околната среда, и Правилника за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции, като осъществя дейности по: специализирани карти, бази данни и географски информационни системи (ГИС), мониторинг и зони за защита на водите, планиране, контрол за изпълнение на програмите от мерки, подготовка и предоставяне на информация във връзка с докладвания до Европейската комисия и Европейската агенция по околна среда и участие в работни групи по прилагане на различни директиви в областта на водите.
Участва в други специфични дейности от Правилника за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции, а именно: участие в експертни съвети, изготвяне на становища по процедури по ОВОС, подготовка, изпълнение и управление на проекти, свързани с дейността на дирекцията, подготовка на периодични планове и отчети за дейността си и други дейности, предвидени в законите и подзаконовите нормативни актове и/или възложени от директора на басейнова дирекция.
Участва в дейностите, свързани с изготвянето, актуализацията и прилагането на ПУРБ, Морска стратегия и ПУРН, съгласно Закона за водите.
Участва в дейностите, свързани със свеждане на целите на мрежата Натура 2000 на ниво регион и дейностите, свързани с управление на защитените зони, в съответствие с действащото българско законодателство и нормативните документи.
Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са: Писмено заявление за участие в конкурса (съгласно Приложение №3 към чл. 17 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители). Към заявлението се прилагат: - Декларация от лицето, че е пълнолетен български гражданин, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност; - Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; - Копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (трудова или служебна книжка) и - Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Документите следва да бъдат представени на адрес: гр. Варна, ул. „Александър Дякович” 33, Център за административно обслужване, всеки работен ден от 9.00 часа - 17.30 часа. Подаването на документите се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник до 10 дни след публикуване на обявата за търсене на работа. Документите могат да се подават и по електронен път на електронната поща на Басейнова дирекция „Черноморски район“, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на Басейнова дирекция „Черноморски район“.
За размера на основната заплата се отчита нивото на заеманата длъжност, квалификацията и професионалният опит на кандидата. Индивидуалните основни месечни заплати на служителите на пълно работно време се определят в рамките на минималния и максималния размер на ocнoвнaтa месечна заплата за съответното ниво и степен на основната месечна заплата по приложение № l към Наредбата за заплатите в държавната администрация.
Срок за подаване на документите: 29.11.2024 г.