СТАРШИ ЮРИСКОНСУЛТ
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
Рег. № 8121р-7157/14.04.2025 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I от заповед № 8121з-68/22.01.2025 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-3659/10.04.2025 г., обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност:
СТАРШИ ЮРИСКОНСУЛТ
в отдел „Информационно-аналитична дейност, правно и административно обслужване“ при дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз (АФКОС)“ - МВР, длъжностно ниво 8, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 4.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен: „магистър“;
2. Професионален опит – 2 години и/или IV младши ранг;
3. Област на висшето образование – социални, стопански и правни науки, съгласно т. 10 от Приложението към чл. 108 от ПУДМВР;
4. Професионално направление – право, съгласно т. 10 от Приложението към чл. 108 от ПУДМВР, с придобита юридическа правоспособност;
5. Владеене на английски език с ниво В1 или по–високо, съгласно изискванията на Общата европейска езикова рамка и т. 15 от Приложението към чл. 108 от Правилник за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи;
6. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
7. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Поверително“, определено на основание чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицирана информация (ЗЗКИ) в списък на длъжностите, за които се изисква достъп до съответното ниво на класифицирана информация, представляваща държавна тайна. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
III. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Георги Сава Раковски“ № 112, сградата на дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз“ (АФКОС)“ - МВР, всеки работен ден от 10:00 до 11:30 часа и от 14:00 до 16:30 часа., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 49 90 и 02/982 29 66.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Отговаря за изготвянето на искови молби, жалби, молби за образуване на изпълнителни дела и предприемането на други процесуални действия и за своевременното събиране на вземанията;
- Изготвя съответните процесуални документи и заверява писмени доказателства представяни в хода на съдебните и изпълнителни дела и изисква необходимите сведения, доказателства и други материали;
- Участва в изготвянето или дава становища по законосъобразността на договори, страна или бенефициер по които е дирекцията, като при несъгласие прилага мотивирано мнение;
- Съгласува заповедите за налагане на дисциплинарни наказания, в случаите когато е проведено дисциплинарно производство;
- По разпореждане на директора на дирекцията изготвя становища по сигнали и предложения, отправени от служители, от граждани и организации по въпроси, свързани с дейността на дирекцията;
- Обобщава и анализира състоянието на заведените съдебни дела, страна по които е дирекцията или нейният директор;
- Участва в изготвянето на проекти на нормативни актове, свързани с дейността на МВР и дава становища по законосъобразността на проекти на нормативни актове;
- Дава становища по законосъобразността на проектите на нормативни актове, изготвени от други министерства, ведомства и организации, изпратени за съгласуване;
- Съгласува предложения и дава устни консултации на други отдели при поискване;
- Участва в състава на ведомствени и междуведомствени работни групи за подготовка на проекти на нормативни актове в областите от компетентност на различни министерства и/или други ведомства;
- Съгласува проекти на административни актове и изготвя становища по процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, възлагане на обществени поръчки и съответстващите проекти на договори, свързани с дейността на структурата.
V. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1850 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VI. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VII. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интранет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР:
/П//