Старши юрисконсулт
I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност старши юрисконсулт в дирекция „Правна“ при ЦУ на БАБХ:
1. образование: висше;
2. степен на образование: магистър;
3. професионална област: „право“;
4. минимален ранг за заемане на длъжността: ІV-ти младши;
5. професионален опит: не по-малко от 2-години;
6. длъжностно ниво по КДА: 9;
7. наименование на длъжностно ниво по КДА: експертно ниво 5;
8. кандидатът да притежава Удостоверение за правоспособност, издадено от Министерство на правосъдието.
II. Да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
III. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
IV. Необходими компетентности, съгласно длъжностна характеристика за длъжност старши юрисконсулт в дирекция „Правна“ при ЦУ на БАБХ:
1. Аналитична компетентности:
а/ идентифицира и задълбочено разглежда проблемите, като се ориентира в тяхната структура и причините, които ги пораждат;
б/събиране, обработване и анализ на информация от разнообразни източници;
2. Ориентация към резултати:
а/ планира и изпълнява текущата си работа по начин, осигуряващ възможно най-добър краен резултат;
б/ справя се добре, дори и когато е необходимо да работи по няколко задачи едновременно;
в/ поставя си реалистични срокове и спазва изискванията за качество.
3. Работа в екип:
а/ изпълнява индивидуалните си цели по начин, по който подпомага изпълнението на общите си цели;
б/ цени опита на другите и съобразява работата си с тях;
в/ не предизвиква конфликтни ситуации и съдейства за справяне с такива в екипа.
4. Комуникативна компетентност:
а/ изразява се кратко и ясно в устна и писмена форма;
б/ представя добре структурирани и аргументирани становища, без да допуска езикови или граматически грешки;
в/ при участие в дискусии проявява толерантност и конструктивност.
5. Фокус към клиента (вътрешен и външен):
а/ познава интересите и очакванията на вътрешните и външните потребители на услугите (дейностите), които звеното предоставя;
б/ предоставя услугите своевременно и компетентно;
в/ поддържа позитивни отношения с всички клиенти (вътрешен и външен) на звеното, като зачита правата и уважава интересите им;
6. Професионална компетентност:
а/ познаване и правилно прилагане на законодателството;
б/ познаване и правилно прилагане на законодателството, свързано с дейността на БАБХ;
б/ познаване структурата и функциите на БАБХ, принципите и правилата в системата на БАБХ;
в/ способност за правилно прилагане на вътрешните процедури, свързани с дейността на БАБХ;
г/ способност да анализира информацията, да я синтезира и да представя резултати;
д/ убедителност при водене на дискусии;
е/ отдаденост на работата си и способност да работи под напрежение;
ж/ стремеж към успешно изпълнение на възложените задачи и желание да развива собствения си потенциал.
7. Дигитална компетентност:
а/ създава цифрово съдържание /текст, таблици, изображения/ в поне един формат чрез дигитални инструменти и редактира съдържание, създадено от други;
б/ запазва, съхранява, повторно използва файлове и съдържание, като ги споделя с помощта на съответните инструменти;
в/ търси информация в интернет пространството чрез търсачки, познава и прилага правилата в тази област;
г/ осъществява дигитална комуникация чрез използване на функции и инструменти в съответствие с приложимите правила;
д/ демонстрира знания и умения за решаване на рутинни дигитални проблеми, съобразно длъжността си;
е/ информира и търси подкрепа за решаване на по-сложни дигитални проблеми, съобразно длъжността си;
ж/ познава и прилага правилата за информационна сигурност, съобразно длъжността си.
V. Основна характеристика на длъжност старши юрисконсулт в дирекция „Правна“ при ЦУ на БАБХ е да подпомага законосъобразното и целесъобразно функциониране на администрацията на БАБХ при осъществяване на дейността й.
VI. Области на дейност на длъжност старши юрисконсулт в дирекция „Правна“ при ЦУ на БАБХ:
1. Дейности свързани свързани със законосъобразността при прилагане на изискванията на нормативни актове, регламентиращи дейността на БАБХ;
2. Предоставя текущи консултации по правни проблеми, възникващи в хода на дейността на БАБХ, свързани с дейността на дирекцията
VII. Начин на провеждане на конкурса – по реда на чл. 33, ал. 1, т. 2 и чл. 34, ал. 1 във връзка с чл. 38, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, е чрез “писмена разработка“ по тематика „Органи на изпълнителната власт. Издаване и обжалване на административни актове. Изготвяне на проекти на нормативни актове и обжалване на нормативни актове. Държавна администрация.“ и провеждане на интервю с допуснатите до участие в него кандидати. До участие в интервю се допускат кандидатите, чиято оценка от писмения изпит е не по-малка от “4”.
VIII. Необходими документи за подаване, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса за длъжност старши юрисконсулт в дирекция „Правна“ при ЦУ на БАБХ са:
1. Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация, подписана от кандидата и удостоверяваща обстоятелствата по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител;
3. Копие от документи, удостоверяващи придобитата образователно - квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за заемане на тази длъжност в това число и копие на Удостоверение за правоспособност, издадено от Министерство на правосъдието;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит – трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка, УП-3;
5. Копие от документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал в случай, че документите се подават от упълномощено лице.
Документи, които са издадени в чужбина следва да бъдат признати, по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн. в ДВ, бр. 69 от 2000 г., последно изменен и допълнен в ДВ бр. 43 от 16.05.2023 г.
Документи, които са на чужд език следва да бъдат представени и с легализиран превод на български език.
IX. Документите за участие в конкурса за длъжност старши юрисконсулт в дирекция „Правна“ при ЦУ на БАБХ се подават в срок до 25.11.2024 г. – 17,00 часа по един от следните начини:
- на електронен адрес: [email protected];
- лично или чрез пълномощник в деловодството на административната сграда на Централно управление на Българска агенция по безопасност на храните, която се намира на адрес: гр. София, бул. „Пенчо Славейков“ № 15А, всеки работен ден от 09,30 часа до 17,00 часа.
Когато документите за участие в конкурса се подават от пълномощник, то към заявлението за участие в конкурса се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.
Когато документите за участие в конкурса се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Х. Копие от длъжностна характеристика за конкурсната длъжност – старши юрисконсулт в дирекция „Правна“ при ЦУ на БАБХ да се връчи на кандидата срещу подпис – при лично подаване на документите за участие в конкурса; при подаване на документите, чрез пълномощник – да се изпрати на посочения от кандидата в заявлението му за участие в конкурса, електронен адрес или да му се изпрати с препоръчано писмо с обратна разписка, а при подаване на документите по електронен път – да му се изпрати на съответния електронен адрес, посочен в него.
ХI. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
XII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да се обявяват на Интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определен в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители
XIII. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 933 /деветстотин тридесет и три/ лева до 2 800 /две хиляди и осемстотин/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XIV. Минималният размер на основната заплата за длъжността е 933 /деветстотин тридесет и три/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Класификатора за длъжностите в администрацията.