Главен юрисконсулт
ОБЯВЛЕНИЕ
Народното събрание, гр. София, пл. „Княз Александър I“ № 1, на основание чл. 81а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 66, ал. 3 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и заповед № АД-51-550-05-90/25.04.2025 г. на председателя на Народното събрание,
ОБЯВЯВА
Подбор за заемане на длъжността „главен юрисконсулт“, длъжностно ниво 6 от Класификатора на длъжностите в администрацията на Народното събрание
административно звено: отдел „Правни дейности“, дирекция „Правни дейности и обществени поръчки“ в администрацията на Народното събрание
Описание на длъжността:
Длъжността „главен юрисконсулт“ е експертна длъжност с аналитични и/или контролни функции и има за цел да осигурява правно-експертно обслужване и законосъобразно протичане дейността на администрацията на Народното събрание. Изготвя правни становища, доклади и анализи, дава съвети, мнения и препоръки за законосъобразното протичане дейността на Народното събрание. Организира и осъществява дейност за уреждане на въпроси от договорно-правен характер, съдебни и арбитражни дела, като дава високопрофесионална оценка по тях. Изготвя проекти на договори, свързани с текущата дейност на администрацията на Народното събрание, включително със стопанисването на имуществото, придобиването, прехвърлянето и отдаването му под наем. Дава правно-експертни становища по изпълнението на договорите и търсене на отговорност съобразно гражданското законодателство. Осъществява процесуално представителство на Народното събрание в рамките на своите правомощия след упълномощаване от председателя на Народното събрание или от главния секретар. Осигурява с правни средства своевременното събиране на вземанията на Народното събрание. Съгласува за законосъобразност проекти на административни вътрешни актове, заповеди, договори и други документи, свързани с дейността на Народното събрание. Участва в разработването на проектите на вътрешни актове, касаещи дейността на администрацията на Народното събрание, като правилници, вътрешни правила, инструкции, заповеди и др. Участва в конкурсите по Закона за държавния служител. Подготвя становища по жалби, сигнали и предложения, постъпили в Народното събрание. При поискване консултира правно и прави разяснения по прилагането на нормативните актове, касаещи дейността на администрацията на Народното събрание. Преглежда и съгласува за законосъобразност проектите на документации за възлагане на обществени поръчки, както и на решенията за откриване на процедурите и обявленията за обществени поръчки. Изготвя проекти на решения за предоставяне на достъп или отказ от предоставяне на достъп до обществена информация по Закона за достъп до обществена информация.
1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, предвидени в Класификатора на длъжностите в администрацията на Народното събрание (КДАНС):
1.1. Образование – висше образование;
1.2. Образователно-квалификационна степен – магистър; професионално направление – право с придобита юридическа правоспособност;
1.3. Професионален опит – не по-малко от 5 години или минимален ранг за заемане на длъжността: II младши.
2. Специфични изисквания за заемане на длъжността:
Кандидатите да са назначени по служебно правоотношение в друга администрация и да е изтекъл едногодишният срок за изпитване по реда на чл. 12 от Закона за държавния служител (ЗДСл), като назначените по чл. 15 от ЗДСл (по заместване) кандидати е необходимо да имат годишна оценка от последното оценяване в друга администрация, според която изпълнението на длъжността напълно да отговаря на изискванията или ги надвишава; да не заемат длъжност на непълно работно време.
3. Други изисквания за заемане на длъжността:
- кандидатите следва да притежават аналитична компетентност; ориентация към резултати; работа в екип; комуникативна компетентност; фокус към клиента (вътрешен/външен); професионална компетентност; дигитална компетентност;
- работа с класифицирана информация до ниво на класификация „Секретно“, при условията и по реда на Закона за защита на класифицираната информация.
4. Минимален размер на основната месечна заплата за длъжността - 2400 (две хиляди и четиристотин) лева. Размерът на индивидуалната основна месечна заплата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия кандидат и съгласно вътрешните актове, определящи формирането на възнаграждението.
5. Необходими документи за участие в подбора:
5.1. Заявление за участие в подбора по образец;
5.2. Автобиография;
5.3. Копие на диплома с приложения в цялост за висше образование, образователно-квалификационна степен – магистър, професионално направление – право; удостоверение за придобита юридическа прасоспособност.
5.4. Копия на документи, удостоверяващи наличието и продължителността на професионалния опит (трудов, служебен или осигурителен стаж). Документите се представят в цялост и оформени съгласно нормативните изисквания;
5.5. Копия на служебна книжка и заповед, удостоверяващи: съществуващо служебно правоотношение, придобит ранг от служителя, изтекъл едногодишен срок за изпитване; заемане на длъжност при пълно работно време. В случай че кандидатът е назначен по заместване, следва да представи и копие на формуляр за годишна оценка от последното оценяване в същата администрация;
5.6. В случай че дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
6. Копията на документите се заверяват с дата, подпис и текст „Вярно с оригинала“ от техния притежател.
7. След допускането по документи, при наличие на повече от един кандидат, който отговаря на изискванията за заемане на длъжността, подборът включва събеседване за преценка на професионалните и деловите качества на кандидатите за изпълнение на обявената длъжност.
8. Срокът за подаване на документи е 10 (десет) дни след публикуване на обявлението на интернет сайт: https://www.zaplata.bg/ и на интернет страницата на Народното събрание: www.parliament.bg в рубриката „Опознай парламента“, секция „Администрация“, „Конкурси“. Краен срок за подаване на документи: 05.05.2025 г. включително.
9. Документите се подават по електронна поща на адрес: [email protected] или лично в сградата на Народното събрание, гр. София, пл. „Княз Александър І“ № 1 (вход откъм бул. Дондуков), всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:30 ч. и от 13:30 ч. до 16:00 ч., дирекция „Управление на човешките ресурси“ (УЧР). Когато документите се подават чрез пълномощник се изисква представяне на писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа съгласно чл. 18, ал. 2 от Административнопроцесуален кодекс. Лице за контакт по отношение на въпроси, свързани с кандидатстването за подбора: Петя Филипова, държавен експерт в дирекция УЧР, тел.: 02/939 3580.
Кореспонденцията с кандидатите ще се осъществява на електронния адрес, от който са изпратени документите или посочения адрес в заявлението за участие в подбора.
10. Копие от обявлението за оповестяване на подбора, списъците на допуснатите/недопуснатите кандидати и всички съобщения във връзка с подбора ще се публикуват на интернет страницата на Народното събрание: www.parliament.bg в рубриката „Опознай парламента“, секция „Администрация“, „Конкурси“.