Юрисконсулт
І. Кратко описание на длъжността: Изготвя и съгласува заповеди, издавани съобразно правомощията на Кмета на Общината. Дава експертни становища, относно законосъобразността на проекти за решения на Общинския съвет. Изготвя отговори по възложени му с резолюция жалби и молби, подадени от физически и юридически лица до Кмета на Общината. Изготвя становища и предложения, дава консултации за решаване на правни проблеми, свързани с упражняването на правомощията на Кмета на Общината, както и с функциите на Дирекция „Общинска собственост”. Изготвя или съгласува договори, по които страна е Кмета на Общината, в сферата на дейността на Дирекция „Общинска собственост”. Консултира при подготовката на конкурсни и тръжни процедури по ЗОС, при изготвяне на актове за констатиране на нарушения по Закона за административните нарушения и наказания, Закона за общинската собственост, Закон за собствеността и ползването на земеделските земи, Наредба за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество и други нормативни актове, с оглед дейността на дирекцията. Участва в съвети и комисии, свързани с дейността на Общината, с оглед дейността на Дирекция „Общинска собственост”. Своевременно и правилно завежда искове по съдебни дела, представлява общината, като ответник по тях и осигурява в рамките на своята компетентност най-ефективна защита на правата и интересите на Община „Марица”. Оказва методическа помощ на общинските служители.
Размер на основната заплата, определена за длъжността:
Минимален размер на основната заплата – 1077 лв.
При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, като се определя степен на основна заплата съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Приложение 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите (Общинска администрация) в Община „Марица“
ІІ. Изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимални изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
образование: висше
степен: магистър по специалността Право
професионален опит за заемане на длъжността: не се изисква, или V-ти младши ранг
да отговаря на изискванията, установени в чл. 7, ал. 1, ал. 2 и ал. 4 от Закона за държавния служител
2. Специфични изисквания и компетентности, необходими за изпълняване на длъжността: Кандидатите следва да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител и да притежават документ за придобита юридическа правоспособност.
3. Допълнителни изисквания, необходими за изпълняване на длъжността:
3.1. аналитична компетентност: Идентифицира и задълбочено разглежда проблемите, като се ориентира в тяхната структура и причините, които ги пораждат; Събира, обобщава и анализира информация от разнообразни източници; Работи точно с различна по вид информация; Идентифицира случаи на противоречие, непоследователност или непълнота на информацията; Аргументира убедително позицията си, като отчита различни гледни точки; Преценява силните и слабите страни на възможни варианти за решение; Предлага ефективни решения.
3.2. ориентация към резултати: Планира и изпълнява текущата си работа по начин, осигуряващ възможно най-добър краен резултат; Справя се добре, дори когато работи по няколко задачи едновременно; Поставя си реалистични срокове и спазва изискванията за качество; Изпълнява поставените задачи, без да се нуждае от напътствия и помощ; Демонстрира настойчивост при справяне с възникнали проблемни ситуации; Поема лична отговорност за постигане на желаните резултати; Предлага ефективни начини за повишаване на продуктивността и качеството на работата.
3.3. работа в екип: Изпълнява индивидуалните си цели по начин, който подпомага изпълнението на общите цели; Споделя информация, знания и опит с колегите си, полезни за постигане на целите; Цени опита на другите и съобразява работата си тях; Подкрепя и помага на колегите си – в случай на необходимост; Информира членовете на екипа за своята работа и е добре запознат с работата им за постигане на общите цели; Не предизвиква конфликтни ситуации и съдейства за справяне с конфликти в екипа.
3.4. комуникативна компетентност: Изразява се ясно и кратко в устна и писмена форма; Представя добре структурирани и аргументирани становища; При участие в дискусии проявява толерантност и конструктивност; Прави убедителни и въздействащи презентации, като се съобразява с нивото и интересите на аудиторията; Правилно интерпретира изказванията на другите или съдържанието на документите, с които работи.
3.5. фокус към гражданите (вътрешен/външен): Познава интересите и очакванията на вътрешните и външните потребители на услугите (дейностите), които звеното предоставя; Предоставя услугите своевременно и компетентно; Поддържа позитивни отношения с всички клиенти (вътрешни и външни) на звеното, като зачита правата и уважава интересите им; Анализира информация за удовлетвореността на клиентите и дава конкретни предложения за подобряване качеството на обслужване.
3.6. професионална компетентност: Познава и правилно прилага законодателството в областта, в която работи; Правилно прилага вътрешните правила и процедури, свързани с дейността му;
3.7. дигитална компетентност: Да умее да създава цифрово съдържание - текст поне един формат чрез дигитални инструменти и редактира съдържание, създадено от други; Да запазва, съхранява, повторно използва файлове и съдържание, като ги споделя с помощта на съответните инструменти, да търси информация онлайн чрез търсачки, да познава и прилага правилата в тази област;
ІІІ. Конкурсът да се проведе по реда на чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители чрез: решаване на тест и интервю.
На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Необходимите документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса:
а) заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители;
б) декларация от кандидата за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определената длъжност;
в) копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит, както и копия на документи, удостоверяващи придобития ранг, ако кандидата е бил на държавна служба;
г) копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;
Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
V. Документите следва да бъдат представени в деловодството на административната сграда на Община „Марица” с адрес: гр. Пловдив, бул. „Марица” № 57А в 10-дневен срок от публикуването на обявата за конкурса в Регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, в специализиран сайт или портал за търсене на работа и на интернет страницата на Община „Марица“.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник, притежаващ писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа съгласно чл. 18, ал. 2 от Административно-процесуалния кодекс.
Документите могат да се подават и по електронен път на ел. поща: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
VІ. Всички съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват в деловодството в административната сграда на Община „Марица” и на сайта на Общината на адрес: https://maritsa.bg.