Главен експерт, дирекция „Контрол“
Изисквания за заемане на длъжността са: - образователна степен - бакалавър; - професионална квалификация: счетоводство и контрол, хидротехническо строителство (ХТС); - професионален опит - 2 години/ IV младши ранг; - специални умения: § компютърна грамотност: задължително: Microsoft, бази данни, Internet; § чужди езици: препоръчително - английски език.
Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика: Извършва контрол за ползването на водите и състоянието на водостопанските системи и водни обекти на територията на БДЧР, съгласно изискванията на Закона за водите и поднормативните актове. Планира проверки съобразно плана на дирекцията и отчита изпълнението. При констатирани нарушения дава предписания и съставя актове за административни нарушения. Контролира задължението за заплащане на таксите по чл.194 от ЗВ и предприема действия при непогасяване на задълженията. Пломбира водомерите за отчитане на използваните водни количества от подземни води и проверява показанията им, както и показанията на измервателните устройства за повърхностните води и за съоръженията за заустване на отпадъчни води; Контролира изпълнението на условията на издадените разрешителни по реда на Закона за водите, вкл. приемане на нови водовземни съоръжения. Контролира състоянието и проводимостта на речните легла.
Области на дейност: Извършва контрол на : 1. състоянието и проводимостта на речните легла и на заустващите съоръжения; 2. извършването на дейности в речните легла; 3. състоянието и правилната експлоатация на водовземните съоръжения, съоръженията за използване на повърхностните и подземните води и съоръженията за измерване на водните количества; 4. изпълнението на условията на издадените разрешителни по Закона за водите с изключение на разрешителните за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води; 5. количеството и качеството на водите; 6. поддържане на минимално допустимия отток в реките; 7. собствения мониторинг на водите; 8. пломбиране на водомерите за отчитане на използваните водни количества от подземни води и проверява показанията им, както и показанията на измервателните устройства за повърхностните води и за съоръженията за заустване на отпадъчни води; 9. изпълнението на задълженията за заплащане на таксите по чл. 194, ал. 1, т. 1 - 3 от Закона за водите; 10. спазването на забраните и ограниченията в границите на санитарно-охранителните зони; 11.изграждане и поддържане на укрепителни и/или брегозащитни съоръжения по морския бряг за защита от вълновото въздействие; 12. графика за изпълнение на проектите за изграждане на канализационни системи, финансирани с държавни средства; 13. приемане на изградените съоръжения за подземни води, предназначени за водовземане; 14. издава предписания в рамките на компетенциите си по Закона за водите; 15. уведомява водоползвателите при настъпило аварийно замърсяване на водите надолу по течението на реката, за характера на замърсяването и за мерките, които биха могли за вземат за намаляване на вредите от замърсяването; 16. участва в комисии за държавно приемане на обекти съобразно компетентностите си; 17.извършва проверки по сигнали и жалби при нарушения на ЗВ; 18. участва в дейностите по стопанисване на водите - изключителна държавна собственост, които не са предоставени на концесия и/или на общините по § 133 от преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за водите (ДВ, бр.61 от 2010 г.); 19.подготвя информация за резултатите от извършената контролна дейност ежемесечно, на тримесечие и годишно за изпращане в Министерството на околната среда и водите. 20.докладва административни пропуски и нарушения, които създават предпоставки за корупция, измами или нередности.
ПРЕКИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ:
1.Извършва контрол на: · изпълнението на условията в издадените разрешителни по Закона за водите за водоползване/ползване на водни обекти и изчислява дължимите такси; · дължими и платени такси по издадените разрешителни и дължими такси без разрешителни; · изготвя КП и предложения за АУПДВ, ПДИ и уведмления за започване на процедура по АУПДВ; · състоянието и правилната експлоатация на водовземните съоръжения, съоръженията за използване на повърхностните и подземните води и съоръженията за измерване на водните количества; · състоянието и проводимостта на заустващите съоръжения; · състоянието на водовземните съоръжения; · спазване на забраните и ограниченията в границите на СОЗ; · Пломбира водомерите за отчитане на използваните водни количества от подземни води и проверява показанията им, както и показанията на измервателните устройства за повърхностните води и за съоръженията за заустване на отпадъчни води;
2.Поддържа база данни за платени и дължими такси, извършва начисления на задълженията по ЗВ и изготвя справки по искане на директор дирекция «Контрол», директор на БДЧР, МОСВ и други институции. Предприема действия за събираемостта на таксите;
3.Контролира изпълнението на представените планове за разсрочените плащания и предприема действия при неизпълнението им;
4.Извършва проверки по сигнали и жалби и поддържа база с информацията за предприетите действия вкл. актуализира ежемесечно информацията по постъпили сигнали на зелен телефон на сайт на БДЧР;
5.Уведомява водоползвателите при настъпило аварийно замърсяване на водите надолу по течението на реката, за характера на замърсяването и за мерките, които биха могли да вземат за намаляване на вредите от замърсяването.
6.Участва в комисии съвместно с други институции по ОВОС, КР и ДПК, като обединява и отчита дейността за цялата дирекция;
7.Организира изпълнението на извънаредни графици за проверки по Заповед на МОСВ, обединява и отчита контролната дейност на дирекцията;
8.Планира годишните проверки на дирекцията, съобразно вътрешните правила и нормативната база;
9.Дава предписания съобразно компетенциите си и отчита изпълнението в таблицата за предписания, съставя АУАН при констатирани нарушения;
10.Отчита до 5-то число ежемесечно контролната дейност на БДЧР за предходния месец в табличната форма, одобрена от МОСВ. Изготвя тримесечен и годишен отчет за контролната дейност.
11.Отчита начислени и постъпили такси за цялата територия на БДЧР по ЗВ ежемесечно и участва в планиране на приходи за бъдещи периоди.
12.При планиране на отпуските се съобразява със сроковете на задачите от основните задължения.
13.Изпълнява и други задачи, извън преките задължения, поставени от Директора на дирекцията и Директора на басейновата дирекция.
14.Обработва лични данни при спазване на ЗЗЛД.
Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са: Писмено заявление за участие в конкурса (съгласно Приложение №3 към чл. 17 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители). Към заявлението се прилагат: - Декларация от лицето, че е пълнолетен български гражданин, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност; - Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; - Копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (трудова или служебна книжка); - Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Документите следва да бъдат представени на адрес: гр. Варна, ул. „Александър Дякович” 33, Център за административно обслужване. Работно време: всеки работен ден от 9.00 часа - 17.30 часа. Подаването на документите се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник до 10 дни след публикуване на обявата. Документите могат да се подават и по електронен път на електронната поща на Басейнова дирекция „Черноморски район“, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на Басейнова дирекция „Черноморски район“.
За размерът на основната заплата се отчита нивото на заеманата длъжност, квалификацията и професионалният опит на кандидата. Индивидуалните основни месечни заплати на служителите на пълно работно време се определят в рамките на минималния и максималния размер на ocнoвнaтa месечна заплата за съответното ниво и степен на основната месечна заплата по приложение № l към Наредбата за заплатите в държавната администрация.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Срок за подаване на документите: 14.11.2024 г.