Главен експерт
Министерството на правосъдието на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и заповед № ЧР-01-77/24.04.2025 г. на министъра на правосъдието обявява конкурс за длъжността „главен експерт” в отдел „Административно обслужване на гражданите“, дирекция „Българско гражданство“ при Министерство на правосъдието, Длъжностно ниво – 6, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, Наименование на длъжностното ниво: Експертно ниво 2, при следните условия:
1. Минимални изисквания за длъжността:
- Образование – висше;
- Образователно-квалификационна степен – бакалавър;
- Професионален опит – 3 години и/или придобит минимален ранг за длъжността – III младши.
2. Специфични изисквания:
- Професионално направление – администрация и управление.
На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
3. Конкурсът ще се проведе чрез:
- тест за познанията в професионалната област на длъжността и относно администрацията на Министерство на правосъдието;
- провеждане на интервю.
4. Необходими документи за кандидатстване:
- заявление за участие в конкурса по образец – приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДСл/;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага. Кандидатите следва да извършват проверка в горепосочените регистри за наличието на регистрация на дипломата. Документите се представят в цялост с приложения и оформени съгласно нормативните изисквания;
- копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит /например: трудова книжка; служебна книжка; осигурителна книжка; удостоверение за осигурителен стаж (по образец УП – 3); удостоверение за осигурителен стаж и доход на самоосигуряващо се лице (по образец КРД – 13); официален документ за извършване на дейност в чужбина, издаден от компетентен орган или компетентно длъжностно лице; връчени длъжностни характеристики за съответните заемани длъжности/ или придобит ранг. Документите се представят в цялост и оформени съгласно нормативните изисквания.
- копия от други документи по преценка на кандидата.
5. Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Изпълнение на укази на Вицепрезидента на Република България за придобиване, възстановяване и освобождаване от българско гражданство, както и за отмяна на натурализация и актуализиране на данните в автоматизираната информационна система “Българско гражданство“. Консултации и изготвяне на експертни отговори във връзка с постъпили запитвания на граждани относно производството по промяна на българското гражданство.
- Индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Министерство на правосъдието за 2025 г. при спазване на основните нормативни изисквания.
6. Минимален размер на основната месечна заплата за длъжността: 1 077 лева.
7. Адрес и електронна поща за подаване на документи:
Документи за участие в конкурса се подават в 10-дневен срок от публикуване на обявлението, в Центъра за административно обслужване на Министерство на правосъдието - гр. София, ул. “Славянска” № 1 всеки работен ден от 9:30 ч. до 17:30 ч., по един от следните начини:
- лично или чрез пълномощник, като в този случай е необходимо да бъде представено пълномощно;
- по електронен път на адрес: [email protected], като заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и декларация по чл. 17, ал.3, т. 1 от НПКПМДСл, задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства.
При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите ще получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочената от тях ел. поща.
Документи по обикновена поща не се приемат.
8. Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса ще бъдат обявени на интернет страницата на Министерство на правосъдието https://justice.government.bg/ в секция „Кариери“.
Документите на кандидатите ще се приемат в Центъра за административно обслужване на Министерството на правосъдието на адрес гр. София, ул. "Славянска" № 1, от 09.30 ч. на 25.04.2025 г. до 17.30 ч. на 05.05.2025 г. включително.