СТАРШИ ЕКСПЕРТ
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
Рег. № 8121р-5002/14.03.2025 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I от заповед № 8121з-68/22.01.2025 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-2493/10.03.2025 г., обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност:
СТАРШИ ЕКСПЕРТ
в отдел „Административни разследвания“ при дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз (АФКОС)“ - МВР, длъжностно ниво 8, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 4.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно-квалификационна степен: „бакалавър“;
2. Професионален опит – 2 години и/или IV младши ранг;
3. Област на висшето образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
5. Владеене на английски език с ниво В1 или по–високо, съгласно изискванията на Общата европейска езикова рамка и т. 15 от Приложението към чл. 108 от Правилник за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи;
6. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
7. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Поверително“, определено на основание чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицирана информация (ЗЗКИ) в списък на длъжностите, за които се изисква достъп до съответното ниво на класифицирана информация, представляваща държавна тайна. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
III. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 14 (четиринадесет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Георги Сава Раковски“ № 112, сградата на дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз“ (АФКОС)“ - МВР, всеки работен ден от 10:00 до 11:30 часа и от 14:00 до 16:30 часа., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 49 90 и 02/982 29 66.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Изготвя анализи, доклади, отчети и обработва документи, във връзка с направлението на дейност на отдела;
- Извършва анализ и оценка на информацията съдържаща се в получените в дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз (АФКОС)“ сигнали за нередности, засягащи финансовите интереси на ЕС и извършва проверки по тях;
- Извършва административни проверки за идентифициране на нередности, засягащи финансовите интереси на ЕС (административни разследвания), по инициатива на дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз (АФКОС)“ или по искане на ОЛАФ;
- Взема всички мерки за осигуряване на своевременно, законосъобразно и правилно извършване на административното разследване;
- Събира доказателства и извършва необходимите действия, съобразно законовите и подзаконовите нормативни актове, регулиращи дейността;
- Системно докладва на началника на отдела за хода на административното разследване, като обсъжда възможните версии и всички други въпроси от значение за законосъобразно и успешно приключване на разследването;
- Основава решенията си върху доказателствени материали, които събира и проверява лично и върху вътрешното си убеждение;
- Извършва проверки на място самостоятелно и/или съвместно с компетентните органи от други структури;
- Изготвя своевременни, законосъобразни, правилни, точни, изчерпателни и мотивирани препоръки за предприемане на действия от компетентните институции, във връзка с идентифицирани нередности, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз, вследствие на извършените административни разследвания;
- Поддържа регистри и/или база данни в отдела;
- Осъществява сътрудничество и координира дейността в областта на борбата с нередности със средства на ЕС, като участва в международни срещи, работни групи, конференции и други.
V. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1850 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VI. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VII. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интранет.
ЗА АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: /П/