Младши експерт
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул.\"Шести септември\" № 29,
рег. 8121р-2026, екз. № ед.
27.01.2025 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, МЗ № 8121з-68/22.01.2025 г. за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, и заповед № 8121К-244/14.01.2025 г., обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност,
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
в сектор „Фронтекс“ към отдел „Международно гранично-полицейско сътрудничество“ при Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, длъжностно ниво: 11, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7.
І. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от ЗДСл;
2. Минимална образователно-квалификационна степен – „Професионален бакалавър по …“;
3. Области на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Професионални направления – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
5. Минимален професионален опит – не се изисква;
6. Квалификация: владеене на английски език с ниво В2 или по-високо, съгласно Общата Европейска езикова рамка, съгласно т. 13 и т. 14 от Приложение към чл. 108 от Правилника за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи.
7. Да имат или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“ по Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ).
Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
1. Следи актуалните инициативи на ЕС в областта на правосъдието и вътрешните работи с акцент върху граничното полицейско сътрудничество;
2. Обработва информацията, постъпваща от Европейската агенция за гранична и брегова охрана и другите национални контактни точки, извършва преводи, осъществява телефонни контакти с партниращите структури от Агенцията и другите страни-членки;
3. Участва в процеса на набиране на информация свързана с подготовката на участието в годишните двустранни преговори провеждани между МВР и Агенцията за договаряне на националния принос и точния график за краткосрочното разполагане на части от
постоянния корпус в съответствие с Регламент (ЕС) 2019/1896 на Европейския Парламент и на
Съвета от 13 ноември 2019 година за европейската гранична и брегова охрана и за отмяна на регламенти (ЕС) № 1052/2013 и (ЕС) 2016/1624;
4. Обобщава и подава информацията свързана с предварителната подготовка за участието на директора на ГДГП в заседания на Управителния съвет на Европейската агенция за гранична и брегова охрана, чрез превод на материали, обобщаване на информацията;
5. Подпомага събирането на информация с цел осъществяване на дейности по консултирането, изработването и приемането на оперативните планове за съвместни операции, координирани от Агенцията като приемаща държава членка и участваща държава членка;
6. Събира и систематизира информацията необходима за координация между ГДГП, РДГП и Европейската агенция за гранична и брегова охрана при управлението на съвместни операции, координирани от Европейската агенция за гранична и брегова охрана, провеждани на територията Република България;
7. Организира участието на служители от ГДГП в съвместни операции, организирани и координирани от Европейската агенция за гранична и брегова охрана на територията на държавите-членки на Европейския съюз и страните асоциирани към Шенген и на територията на трети страни;
8. Организира участието на експерти от ГДГП в срещи, проекти и дейности по обучение, координирани от Агенцията;
9. Изготвя справки за постигнатите резултати свързани с участието на Република България в различни фази на съвместните дейности организирани от Европейската агенция за гранична и брегова охрана в сътрудничество с държавите – членки и/или трети страни;
10. Събира информация за очакваните разходи за участие на служители от МВР в съвместни операции, изготвя финансови документи до Агенцията за възстановяване на разходите съгласно предварителните договорености за финансиране на конкретни дейности;
11. Изготвя искания за възстановяване на средства от Агенцията, изразходвани за участие на служители на ГДГП в дейности финансирани от Европейската агенция за гранична и брегова охрана;
12. Поддържа системно сътрудничество със структурните звена на Агенция ФРОНТЕКС и осигурява обмен на най-добри практики и знания, участва в срещи, семинари и работни групи, приложими към спецификата на дейността на сектора;
13. Въвежда информация за състава на Националния екип от членове на постоянния корпус и техническите средства на разположение за участие в съвместни операции в Приложението за управление на човешките ресурси и техническите средства за участие в съвместни операции на Европейската агенция за гранична и брегова охрана – OPERA Еvo;
14. Предоставя достъп до компютърни приложения създадени от Европейската агенция за гранична и брегова охрана за подпомагане и управление на дейности по доклад на оперативни резултати, обучения, споделяне на информация с държавите членки и трети страни (OPERA Еvo, JORA, FOSS, Virtual Aula и др.).
15. Изготвя справки и информации, свързани с дейността на сектора;
16. Изпълнява дейности по изпълнение на проекти или програми, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове или финансирани от други държави, от международни финансови институции и други донори, по които бенефициент, партньор или изпълнител е МВР или структура на МВР.
III. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
2. Интервю.
IV. Граници (от - до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 1077 лв. до 1600 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР.
V.Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит, при наличие на такъв;
5. Копия от документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронна поща: [email protected], като в този случай заявлението по чл. 17, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 14-дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса в сектор „Кадрова дейност в централните структури и СОВН, автоматизирана информационна система и картотеки“ към отдел „Човешки ресурси“ при Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, на адрес: гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 46, всеки работен ден от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 16:00 ч. Телефон за справки и допълнителна информация – 02/9823298.
VІІ. Оповестяването на конкурса, списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР в Интернет и Интранет и на информационното табло на Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР на адрес: гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 46.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на Главна дирекция „Гранична полиция” - МВР за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: (п)
Лилия Бочева