МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I от заповед № 8121з-1181/27.08.2024 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-13485/21.10.2024 г. на министъра на вътрешните работи, обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
в сектор „Шенген и граници“ към отдел „Европейски политики и инициативи“ при дирекция ,,Европейски съюз и международно сътрудничество“ - МВР, длъжностно ниво 11, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 7.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър по…“;
2. Професионален опит – не се изисква и/или минимален ранг V младши;
3. Област на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
5. Владеене на чужд език, съгласно изискванията на Общата европейска езикова рамка и т. 13 от Приложението към чл. 108 от ПУДМВР;
6. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
7. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“, определено на основание чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицирана информация (ЗЗКИ) в списък на длъжностите, за които се изисква достъп до съответното ниво на класифицирана информация, представляваща държавна тайна. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Начин за провеждане на конкурса:
- Писмена разработка по тематика: ,,Правото на ЕС в областите на Шенген и граници“;
- Интервю.
III. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копие от документ за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
5. Копие от документ, удостоверяващ владеене на език, съгласно изискванията на Общата европейска езикова рамка;
6. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. "Шести септември" № 29, приемна на Министерството на вътрешните работи, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 3366, 02/982 2877 и 02/982 3686.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Познава работата на Европейския съюз, структурата и функционирането на европейските институции;
- Познава дейността и функционирането на работните органи към ЕС;
- Познава основните нормативни актове в Република България и тези, регламентиращи дейността на МВР;
- Следи разпределените му досиета и своевременно прави предложения за съответни организационни мерки;
- Събира и систематизира информация и подпомага изготвянето на становища, справки и информации във връзка с работата, инициативите и досиетата, които се разглеждат от Европейския съвет, Съвета “Правосъдие и вътрешни работи”, Европейската комисия, Европейския парламент, комитетите, Агенциите на ЕС и работните органи на Съвета и ЕК в областите: управление на Шенгенското пространство и граници;
- Изготвя и актуализира рамкови позиции по досиета, които се разглеждат от Европейския съвет, Съвета и неговите подготвителни органи, на указания, позиции и на всякакви материали за заседанията на работните групи/експертните групи и комитети към Съвета и ЕК и за заседанията на КОРЕПЕР в областите: управление на Шенгенското пространство и граници, и по-специално Стратегическия комитет по имиграция, граници и убежище (SCIFA) и РГ „Граници“;
- Оказва експертно съдействие в подготовката на Съвета ПВР и Съвета по Шенген, в това число изготвя позиции за заседанията на Съвета, базирани на рамковите позиции по съответното досие и на справки и информации по въпроси от дневния ред, които са без обсъждане, в областите: управление на Шенгенското пространство и граници;
- Участва, координира и подпомага участието на представители на МВР в работата на работните органи на ЕС в областите: управление на Шенгенското пространство и граници, при отчитане на националната позиция и националния интерес по въпроса;
- Следи работата на РГ „Шенгенски въпроси/Оценка по Шенген” и Комитета по Шенген, с оглед организация и координация на подготовката на България за бъдеща оценка и при необходимост самооценки, с цел проверка на прилагането на достиженията на правото от Шенген, както и на участието на страната в дискусиите по функционирането на Шенгенското пространство;
- Изготвя предложения до ръководството за приемане на организационни или технически мерки на национално ниво, необходими за изпълнение и прилагане на актовете на ЕС, участва и оказва експертно съдействие в тяхното осъществяване;
- Участва в дейността на междуведомствени и вътрешноведомствени работни и експертни групи по въпроси свързани с управлението на Шенгенското пространство и границите.
V. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 933 лв. до 1600 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VІ. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VIІ. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” – МВР – в интернет и интранет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР:..П..