„Старши експерт по чужд език и по майчин език“ в отдел „Организационно-методическа дейност и контрол” (ОМДК), Регионално
Основната цел на длъжността „старши експерт по чужд език и по майчин език“ е да създава условия за провеждане на държавната образователна политика на територията на областта, като подпомага и осигурява осъществяването на правомощията на началника на регионалното управление на образованието, чрез организационно-методическа дейност и чрез контрол на образователно-възпитателния процес в областта на учебните предмети чужд език и майчин език.
Области на дейност: Координиране, контролиране, планиране, анализиране, организиране, методическо осигуряване, консултиране, подпомагане на квалификационната дейност на територията на областта.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „бакалавър“
- минимален професионален опит – 1 година професионален опит като учител по чужд език (английски/испански/италиански/немски/френски/руски) или
- минимален ранг – IV младши
1.2 Специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсната длъжност:
- съгласно чл. 14, ал. 3 (Нова – ДВ, бр. 84 от 2024 г. ) от Правилника за устройството и функциите на регионалните управления на образованието - държавните служители в отдел „Организационно-методическа дейност и контрол“ e необходимо да притежават най-малко една година учителски стаж.
1.3. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:
- област на висшето образование: „Педагогически науки“, „Хуманитарни науки“.
- професионално направление от Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления: „Педагогика на обучението по (съответния чужд език)“ или лингвистика с педагогическа насоченост; „Филология“ (английска/испанска/италианска/ немска/френска/руска филология).
2. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност
- интервю
3. Срок и място за подаване на документи:
Документите, включително и подадените по електронен път, се представят в 10-дневен срок, считано от 04.02.2025 г. до 17:30 ч. на 13.02.2025 г. включително, по един от следните начини:
3.1. лично или чрез пълномощник в сградата на:
- Регионално управление на образованието – Сливен, бул. „Братя Миладинови“ № 18, ет. 2, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа или
- Министерство на образованието и науката, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 2А, Приемна, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
3.2. на електронна поща [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата).
Телефони за контакт: 044/611009 и 0879600353 и 9217619.
4. Необходими документи за кандидатстване:
4.1. Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС);
4.2. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава.
4.3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
4.4. Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалният опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.) Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
4.5. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.