Началник отдел
О Б Я В Л Е Н И Е
Община Русе със седалище и адрес: 7000 гр.Русе, пл. „Свобода” № 6, на основание чл.10а, ал.2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност за държавни служители и Заповед № ЧР 147/12.11.2024 г. на Кмета на Община Русе
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за назначаване на държавен служител при следните условия:
І. Конкурсът се обявява за длъжността „Началник отдел” на отдел „Инфраструктура и инвеститорски контрол“ към дирекция „Инфраструктура, строителен и инвеститорски контрол”– 1 щатна бройка.
ІІ. Минимални и специфични изисквания за длъжността и допълнителни умения и квалификации:
А. Минимални изисквания за заемане на длъжността предвидени в Класификатора на длъжностите в администрацията:
1. Степен на образование – бакалавър
2. Години на професионален опит – 3 години;
3. Минимален ранг – ІІІ /трети/ младши
Б. Специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Да отговаря на условията по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
2. Професионален опит: най – малко 3 години да е придобит в област или области на дейност, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за длъжността;
В. Допълнителни умения и квалификации:
1. Професионална област на висшето образование: Технически науки, Социални стопански и правни науки, професионално направление „Архитектура, строителство и геодезия“ и/или „Право“;
2. Личностни умения и компетентности: умения за анализиране и разглеждане на проблемите в дълбочина, познаване и ползване на нормативните актове, свързани с дейността на служителя; умения за изграждане и поддържане на добри отношения вътре и извън администрацията, познаване на правилата на администрацията и административната среда; умения за ясна и целенасочена комуникация по служебни въпроси с адекватна детайлизация и подбор на аргументи; умения за мотивиране и поощряване на подчинените служители; умения за дефиниране и разясняване на краткосрочните и дългосрочни цели на администрацията; умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност.
3. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни крайни резултати.
ІІІ. Начин на провеждане на конкурса: Решаване на тест по чл. 33, ал. 1, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията и интервю.
ІV. Допълнителна информация за начина на провеждане на конкурса:
Тестът ще се проведе в администрацията на Органа по назначаване и ще включва познания относно администрацията и въпроси свързани с правилното прилагане на следните закони и подзаконови актове към тях: Закона за устройство на територията, Закона за собствеността, Закона за обществените поръчки, Закона за държавния служител, Закона за администрацията, Закона за местното самоуправление и местната администрация, Наредба № 2 от 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, Наредба № 4 от 2005 г. за проектиране, изграждане и експлоатация на сградни водопроводни и канализационни инсталации, Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи, Наредба № 16 от 9 юни 2004 г. за сервитутите на енергийните обекти, Наредби на Общински съвет – Русе.
Кандидатите трябва да притежават дигитална компетентност, съгласно чл. 15, ал. 2 от Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация.
При провеждане на интервюто, конкурсната комисия ще преценява качествата на кандидатите по 5 – степенна скала по 7 показателя съобразно Формуляр за преценка на кандидатите Приложение № 6 към чл. 42, ал. 4 от НПКПМДСл
V. Необходими документи за кандидатстване:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност за държавни служители /по образец/
3. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и специалност.
4. Копия от документи удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобития ранг като държавен служител;
5. Автобиография (европейски формат).
VІ. Място и срок за подаване на документи :
Документите за участие се представят в срок до 10 /десет/ дни от публикуването на обявлението за конкурса на адрес: гр. Русе, пл. „Свобода“ № 6, Община Русе, ІІ етаж, стая 204, отдел „Човешки ресурси “. В случай, че подаването се извършва чрез пълномощник, се изисква да бъде попълнено пълномощното, намиращо се на последната страница на заявлението за участие в конкурса. При подаване на място е задължително представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителите определени да приемат документите. За контакти: телефон 082 / 881 665 или 082 / 881 777.
Документите може да се подават и по електронен път на електронна поща [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис, а останалите копия на изискуемите документи да бъдат заверени вярно с оригинала от кандидата.
VІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: електронната страница на Община Русе или информационното табло на входа на Община Русе, намиращ се на ул. „Петър Берон“.
VІІІ. Кратко описание на длъжността:
Организира, ръководи и контролира работата на отдел „Инфраструктура и инвеститорски контрол“ по контролните и съгласувателни функции по устройствените планове и инвестиционните проекти за обекти на територията на Община Русе. Отговаря за законосъобразността на изграждащите се инфраструктурни общински обекти. Осигурява изходни данни за проектиране на обекти общинска собственост. Подпомага работата на директор дирекция „Инфраструктура, строителен и инвеститорски контрол”, главен архитект, заместник-кмет по устройство на територията и кмета на Община Русе. Оказва методическа помощ на служителите в отдела при изпълнението на възложените им задачи, относно прилагането на нормативната база и контролира сроковете за изпълнение на поставените задачи.
ІХ. Начина на определяне на размера на основната заплата:
Размерите на индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват в администрацията, се определят по преценка на работодателя, до достигнатия максимален размер на основните месечни заплати на служителите в съответното ниво и степен и са в зависимост от притежавания професионален опит, както следва:
Размерите на индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват в администрацията, се определят по преценка на работодателя, до достигнатия максимален размер на основните месечни заплати на служителите в съответното ниво и степен и са в зависимост от притежавания професионален опит, както следва:
1. при професионален опит до 4 години – в рамките на степен 1 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 933 лв.;
2. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 4 до 10 години – в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 933 лв.;
3. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 10 години – в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 933 лв.
Х. Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на допуснатите кандидати от отдел „Човешки ресурси “.
Образец на заявление за участие в конкурса може да се изтегли от електронната страница на Община Русе или от интернет адрес: https://iisda.government.bg/