Началник на отдел
РЕГИОНАЛНА ЗДРАВНА ИНСПЕКЦИЯ – МОНТАНА
Със седалище и адрес: град Монтана, пл. „Жеравица” № 3, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 14, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № РД–15-08-23/12.12.2024 г. на директора на РЗИ – Монтана,
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността Началник на отдел „Лабораторни изследвания“, дирекция „Обществено здраве“ на РЗИ – Монтана
1. Кратко описание на длъжността:
Основните задължения на длъжността са:
Организира, ръководи, контролира и координира дейността в отдел „Лабораторни изследвания” съгласно функциите, определени в Устройствения правилник на Регионалните здравни инспекции;
Планира, организира и ръководи цялостната дейност на лабораторията при осъществяването на лабораторни изпитвания на продукти и стоки със значение за здравето на населението и фактори на жизнената среда;
Ръководи лаборатория за изпитване;
Контролира изпълнението на планираните задачи и качеството на лабораторните изпитвания;
Упражнява методична дейност на служителите при усвояване на нови методи за работа;
Създава необходимата организация и условия за провеждане на заявените изследвания;
Организира, прилага и усъвършенства Системата за управление в отдел „Лабораторни изследвания“;
Участва в подбора и квалификацията на кадрите в отдела, възлага задачи и дава оценки за работата на служителите;
Участва в изготвянето на програми и проекти, съобразно националните и регионални приоритети;
Следи за метрологичното и стандартизиранто осигуряване на отдела и предприема мерки за отстраняване на нарушенията;
Изготвя Правилник за вътрешния ред в отдела и контролира спазването на трудовата и технологична дисциплина;
Организира и отговаря за аналитичния качествен контрол, като изготвя Програма за аналитичен контрол;
Определя отговорници по качеството, метрологичното и нормативно осигуряване и осъществява контрол върху дейността им;
Отговаря за снабдяването на отдела с апаратура, химикали, реактиви, стъклария, канцеларски материали и др. Изготвя и представя на ръководството съответните разчети и заявки.;
Контролира ефективното и целесъобразно използване на лабораторната стъклария, реактиви и консумативи и правилното съхранение на изпитваните проби;
Отчита резултатите и подписва протоколите и в позицията на експерт от изследванията в „Санитарна микробиология“
2. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността:
2.1. Минимална степен на завършено образование – висше;
2.2. Минимална образователно-квалификационна степен - професионален бакалавър по ...;
2.1. Минимален професионален опит - 3 години и/или минимален ранг III младши;
2.4. Специфични изисквания за заемане на длъжността, установени с нормативен акт: Няма специфични изисквания;
2.5. Допълнителни изисквания към изпълнителя на длъжността, определени въз основа на компетентностите, които са необходими за експертни и ръководни длъжности в администрацията:
Професионална област – Природни науки, математика и информатика; Технически науки;
Професионално направление – Физически науки; Химически науки; Биологически науки; Химични технологии; Биотехнологии; Хранителни технологии.
2.6. Кандидатите да познават следните закони и подзаконови актове по тяхното приложение: Закон за здравето, Закон за държавния служител, Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация, Устройствен правилник на РЗИ, Стандарт - БДС EN ISO/IEC 17025:2018 „Общи изисквания за компетентността на лаборатории за изпитване и калибриране”, Наредба № 9 за качеството на водата, предназначена за питейно - битови цели, Наредба за изискванията към бутилираните натурални минерални, изворни и трапезни води, предназначени за питейни цели, Наредба № 14 за курортните ресурси, курортните местности и курортите, Наредба № 12 за качествените изисквания към повърхностни води, предназначени за питейно - битово водоснабдяване, Инструкция № 34 за хигиената на спортните обекти и екипировка, Регламент (ЕО) № 1223/2009 на Европейския парламент и на съвета, относно козметичните продукти.
2.7. При назначаване основната месечна заплата ще бъде определена от органа по назначаване, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация според нивото на заеманата длъжност, квалификацията и професионалния опит в границите от 933 лв. до 3 100 лв.
3. Начин за провеждане на конкурса:
Конкурсът за заемане на длъжността да се проведе по следния начин:
· Тест;
· Интервю.
4. Документи за участие в конкурсната процедура:
4.1. Заявление по образец – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
4.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, от кандидата, че е пълнолетен български гражданин, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
4.3. Уведомление по чл. 18, ал.1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
4.4. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, специалност и допълнителна квалификация;
4.5. Копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
4.6. Копие от документ, удостоверяващ придобит ранг на държавен служител;
4.7 Документите, издадени в чужбина, се предоставят в легализиран превод на български език и след необходимото признаване и легализация от съответните оправомощени органи в Република България.
5. На основание чл. 14, ал. 4 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, в обявлението се посочва, че българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
6. Пречки за заемане на длъжността: Съгласно чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител, не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което:
1. би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
2. е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
3. е народен представител;
4. е съветник в общински съвет - само за съответната общинска администрация;
5. заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
6. работи по трудово правоотношение, освен като преподавател във висше училище;
7. работи по друго служебно правоотношение, освен при условията на чл. 16а, ал. 4 или чл. 81б.
7. Място и срок за подаване на документите за участие:
Документите за участие в конкурса се представят в РЗИ – Монтана, гр. Монтана, пл. „Жеравица” № 3, етаж ІV, център за административно обслужване, или може да се подават по електронен път на e-mail: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Лице за контакти: Илка Ковачка – главен експерт в дирекция АПФСО, телефон 096/391731.
Срок за подаване на документи: от 13.12.2024 г. до 23.12.2024 г. от 8,30 ч. до 17,00 ч.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на информационното табло на ІV-ти етаж в сградата на инспекцията.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично или чрез пълномощник с нотариално заверено пълномощно.
Истинността на копираните документи се удостоверява с представяне на оригинални документи за сведение при подаването им.
Длъжностната характеристика за конкурсната длъжност да се предоставя на кандидатите при подаване на документите.