Главен експерт
I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност главен експерт в отдел „Финансово-стопанска дейност“ /ФСД/ при Областна дирекция по безопасност на храните – Плевен /ОДБХ – Плевен/:
1. образование: висше;
2. степен на образование: бакалавър;
3. професионална област: икономика, счетоводство и контрол, финанси и банково дело, стопанско управление, управление на човешките ресурси;
4. минимален ранг за заемане на длъжността: IV-ти младши;
5. професионален опит: не по-малко от 2-години;
.6. длъжностно ниво по КДА: 9;
7. наименование на длъжностно ниво по КДА: експертно ниво 5.
II. Да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
III. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.
IV. Допълнителна квалификация/обучение: компютърна грамотност.
V. Необходими компетентности, съгласно длъжностна характеристика за длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ - Плевен:
1. Аналитична компетентност:
Идентифицира случаи на противоречие, непоследователност или непълна информация.
Аргументира убедително позицията си като отчита различните гледни точки.
2. Ориентация към резултати:
Постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели:
а/планира и изпълнява текущата си работа по начин, осигуряващ възможно най-добър краен резултат;
б/ изпълнява поставените задачи, без да се нуждае от напътствия и помощ;
в/ поема различна отговорност за постигане на желаните резултати.
3. Работа в екип:
Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на общи цели:
а/ изпълнява индивидуалните си цели по начин, който подпомага изпълнението на общите цели;
б/ информира членовете на екипа за своята работа и е добре запознат с работата им за постигане на общите цели;
в/ не предизвиква конфликтни ситуации и съдейства за справяне с конфликти в екипа.
4. Комуникативна компетентност:
Ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма:
а/ представя добре структурирани и аргументирани становища, без да допуска езикови и граматически грешки;
б/ правилно интерпретира изискванията на другите или съдържанието на документите, с които работи.
5. Фокус към клиента (вътрешен/външен):
Ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите /потребителите/ на услугите и дейностите:
а/ познава интересите и очакванията на вътрешните и външните потребители на услугите /дейностите/, които звеното предоставя;
б/ предоставя услугите своевременно и компетентно.
6. Професионална компетентност:
Професионални знания и умения, които са необходими за изпълнение на длъжността:
а/ познава и правилно прилага законодателството в областта, в която работи;
б/ познава структурата и функциите на администрацията, принципите и правилата на нейната дейност;
в/ правилно прилага вътрешните правила и процедури, свързани с дейността му.
7. Дигитална компетентност:
Знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност за решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността:
а/създаване на цифрово съдържание /текст, таблици, изображения/в поне един формат, чрез дигитални инструменти и редактира съдържание, създадено от други;
б/ запазва, съхранява и повторно използва файлове и съдържание, като ги споделя с помощта на съответните инструменти;
в/ търси информация онлайн, чрез търсачки, познава и прилага правилата в тази област ;
г/ прилага и променя функции и настройки на софтуер и приложения, които ползва;
д/ осъществява дигитална комуникация чрез използване на функции и инструменти в съответствие с приложимите правила;
е/ демонстрира знания и умения за решаване на рутинни дигитални проблеми съобразно длъжността си;
ж/ информира и търси подкрепа за решаване на по-сложни дигитални проблеми, съобразно длъжността си;
з/ познава и прилага правилата за информационна сигурност съобразно длъжността си.
VI. Области на дейност на длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ - Плевен:
Изпълнява задачи свързани с дейността и административното обслужване в ОДБХ – Плевен, свързани с архива ва дирекцията.
VII. Основна цел на длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ - Плевен:
Комуникация с физически и юридически лица по повод дейности, свързани с административното обслужване и регистриране на документи. Изготвя и оформя документи, свързани с дейността на дирекцията.
VIII. Начин на провеждане на конкурса – по реда на чл. 33, ал. 1, т. 2 и чл. 34, ал. 1 във връзка чл. 38, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, е чрез “ писмена разработка“ по тематика „Закон за държавния служител, Закон за Българска агенция по безопасност на храните, Устройствен правилник на Българска агенция по безопасност на храните, Етичен кодекс на Българска агенция по безопасност на храните, Закон за счетоводството, Кодекс на труда и Закон за данък върху добавената стойност“ и провеждане на интервю с допуснатите до участие в него кандидати. До участие в интервю се допускат кандидатите, чиято оценка от писмения изпит е не по-малка от “4”.
IX. Необходими документи, които кандидатите следва да подават за участие в конкурса за длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ - Плевен са:
1. Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация, подписана от кандидата и удостоверяваща обстоятелствата по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител;
3. Копие от документи, удостоверяващи придобитата образователно -квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за заемане на тази длъжност;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
5. Копие от документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал в случай, че документите се подават от упълномощено лице.
Документи, които са на чужд език следва да бъдат представени и с легализиран превод на български език.
Документи, които са издадени в чужбина следва да бъдат признати, по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн. в ДВ, бр. 69 от 2000 г., последно изменен и допълнен в ДВ бр. 43 от 16.05.2023 г.
X. Документите за участие в конкурса за длъжност главен експерт в отдел ФСД при ОДБХ - Плевен се подават в срок до 24.02.2025 г. – 17,00 часа по един от следните начини:
- на електронен адрес: [email protected]
- лично или чрез пълномощник в деловодството на административната сграда на Областна дирекция по безопасност на храните - Плевен, която се намира на адрес: гр. Плевен - 5800, ул. „Лерин“ № 12, всеки работен ден от 09,30 часа до 17,00 часа.
Когато документите за участие в конкурса се подават от пълномощник, то към заявлението за участие в конкурса се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.
Когато документите за участие в конкурса се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
XI. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
XII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да се обявяват на Интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определен в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители
XIII. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 1077 /хиляда и седемдесет и седем/ лева до 2 800 /две хиляди и осемстотин/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
XIV. Минималният размер на основната заплата за длъжността е 1077 /хиляда и седемдесет и седем/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.
Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Класификатора за длъжностите в администрацията.