Младши експерт
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул."Шести септември" № 29
Рег.№ 8121р-21954, Екз. № единствен 11.11.2024 г.
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), МЗ № 8121з-1181/27.08.2024 г. за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебно правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, и заповед № 8121К-14133/06.11.2024 г., обявявам конкурс за заемане на 1 (една ) вакантна длъжност:
МЛАДШИ ЕКСПЕРТ
в сектор „Информационни технологии” към Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Драгоман при Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, длъжностно ниво: 11, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво - 7.
І. Минимални и специфични изисквания за длъжността:
1. Кандидатите да отговарят на изискванията по чл. 7 от ЗДСл;
2. Минимална образователно-квалификационна степен - „професионален бакалавър по…”
3. Област на висшето образование – Социални, стопански и правни науки; Природни науки; Математика и информатика; Технически науки; Сигурност и отбрана, съгласно точка 6 от Приложение към чл. 108 от Правилник за устройството и дейността на МВР;
4. Професионални направления – Обществени комуникации и информационни науки; Математика; Информатика и компютърни науки; Електротехника, електроника и автоматика; Комуникационна и компютърна техника; Национална сигурност; Военно дело; Машинно инженерство; Администрация и управление, съгласно точка 6 от Приложение към чл. 108 от Правилник за устройството и дейността на МВР;
5. Минимален професионален опит – не се изисква;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) до ниво на сигурност „Секретно“.
Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
ІІ. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- организира поддръжката, актуализацията и експлоатацията на автоматизираните информационни фондове в РДГП и ГПУ;
- изготвя предложения за оптимизиране обработката на информационните потоци в РДГП и предлага системни решения за подобряване на работата им;
- следи за работоспособността на компютърната техника (сървъри, персонални компютри, принтери, оптически четци), мрежите на регионално и локално ниво и друга спомагателна техника;
- наблюдава и контролира за стриктното спазване на предписанията за техническа експлоатация;
- организира ползването на автоматизираните информационни средства в съответствие с предоставените права за работа;
- следи за антивирусната защита;
- поддържа в работоспособно състояние мрежата за предаване на данни към РДГП и ГДГП;
- осъществява поддържането и профилактиката на компютърната, комуникационната и спомагателната техника и съоръжения на структурните звена на РДГП;
- организира сервизната и по възможност извършва ремонтна дейност по отстраняване на възникнали повреди по техническите средства;
- изпълнява дейности по изпълнение на проекти или програми, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове или финансирани от други държави, от международни финансови институции и други донори, по които бенефициент, партньор или изпълнител е МВР или структура на МВР;
- спазва правилата за защита на класифицираната информация и изискванията на Закона за защита на личните данни;
III. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
IV. Граници (от - до) на заплатите, определени за длъжностите за степен 1 - от 933 лв. до 1600 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит, при наличие на такъв;
5. Копия на документи за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване и издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VI. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10-дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, всеки работен ден от 09:00 до 12:00 и от 13:00 до 16:00 часа в сектор „Човешки ресурси” към Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Драгоман при Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, на адрес: гр. Драгоман, ул. “Захари Стоянов” № 58. Телефон за допълнителна информация и справки – 07172/2095.
VІІ. Оповестяването на конкурса, списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интранет и на информационното табло на Регионална дирекция „Гранична полиция” - Драгоман , гр. Драгоман, ул. „Захари Стоянов” № 58.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на Главна дирекция „Гранична полиция” - МВР за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР:
/П/
Лилия Бочева