Началник на отдел ФСЧУР
Комисията за разкриване на документи и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, на основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед на Председателя на Комисията,
ОБЯВЯВА
За една /1/ свободна щатна бройка на длъжност „началник на отдел” „Финансово-счетоводен и управление на човешките ресурси”, дирекция „Финансово-стопански и правно-административни дейности”, място на работа – гр. София, ул. „Врабча” № 1.
1. Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
Длъжността „началник на отдел” „Финансово-счетоводен и управление на човешките ресурси”, дирекция „Финансово-стопански и правно-административни дейности е пряко подчинена на директора на дирекция ФСПАД
· Организира и осъществява финансово-счетоводната дейност в съответствие със Закона за счетоводството, Сметкоплана на бюджетните предприятия и приложимите за бюджетните предприятия указания и счетоводни стандарти;
· Организира счетоводното отчитане на приходите и разходите в лева и валута по пълна бюджетна класификация по счетоводни сметки;
· Осъществява текущ и последващ контрол на всички стопански операции, участва в ежемесечни проверки на касовата наличност;
· Организира изготвяне на годишен проект на бюджет и тригодишна бюджетна прогноза на комисията;
· Осъществява контролни процедури за съответствията между осчетоводените разходи по счетоводни сметки на начислена основа и отчетените разходи по параграфи и подпараграфи от Единната бюджетна класификация на касова основа;
· Изготвя и представя ежемесечни и тримесечни отчети за касово изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове;
· Изготвя ежемесечни, годишни оборотни ведомости и годишен счетоводен отчет;
· Следи за правилното съхранение на счетоводните документи съгласно изискванията на Закона за счетоводството, подзаконовите нормативни актове към него и Правилата за организация на документооборота на финансово-счетоводните документи в комисията;
Индивидуалният размер на основната заплата ще бъде определен съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите в КРДОПБГДСРСБНА, като се отчита нивото на длъжността, квалификацията и индивидуалния професионален опит на кандидата.
Професионалният опит включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност.
2. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове, за заемане на длъжността:
а/ образователна-квалификационна степен – магистър (КДА);
б/ професионален опит – 5 години или минимален ранг за заемане на длъжността - II младши ранг (КДА);
в/ компетентности – аналитична, ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна, фокус към клиента (вътрешен/външен), професионална компетентност, дигитална компетентност (НУРОИСДА).
г/ да притежава документ за извършена проверка за принадлежност към органите на чл. 1 от Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия (издава се от Комисията при подаване на документите и не подлежат на проверка лицата, родени след 16 юли 1973 г.);
д/ да има издадено разрешение за достъп до класифицирана информация във връзка с чл. 18, ал. 5 от Правилника за дейността на комисията (проучват се само класираните кандидати).
3. Допълнителни умения и квалификации:
а/ професионален опит в сферата на публичния сектор;
б/ компютърни умения - да работи с MS Office и счетоводни програмни продукти.
г/ кандидатите да отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
д/ съгласно чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Минимален размер на основната заплата – 1600 лв.
4. Начин на провеждане на конкурса:
1. Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
2. Интервю.
5. Допълнителна информация за начина на провеждане:
Начинът на провеждане на конкурса е решаване на тест, а с успешно издържалите теста ще се проведе и интервю.
Тестът за установяване на професионални знания и умения ще включва въпроси от:
Закон за счетоводството;
Закон за публичните финанси;
Закон за държавния бюджет на Република България за 2023 г.;
Закон за държавния служител;
Сметкоплан на бюджетните организации;
Единна бюджетна класификация за 2023г.;
Закон за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към ДС и РС на БНА;
Правилник за дейността на КРДОПБГДСРСБНА и на нейната администрация,
ПМС за изпълнение на държавния бюджет на Р България за 2023 г.;
Наредба за командировките в страната;
Наредба за служебните командировки и специализации в чужбина;
ДДС № 20 от 2004 г;
ДДС № 14 от 2013 г.;
ДДС № 5 от 2016 г.
6. Необходими документи за участие в конкурса:
а/ заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл.17, ал.2 от Наредбата за провеждане конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)- по образец;
б/ декларация от лицето, за неговото гражданство и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено от правото да заема длъжността, за която кандидатства (чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл) - по образец;
в/ копие от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации;
г/ копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
д/ копия от документи, удостоверяващи придобития ранг като държавен служител, при наличие на такива;
е/ автобиография;
ж/ Информация относно обработването на лични данни на кандидати за заемане на длъжност в КРДОПБГДСРСБНА;
з/ документ за извършена проверка за принадлежност към органите на чл. 1 от Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия (издава се от Комисията при подаване на документите и не подлежат на проверка лицата, родени след 16 юли 1973 г.);
7. Адрес и електронна поща за подаване на документи:
В сградата на КРДОПБГДСРСБНА – гр. София, ул. „Врабча” № 1, всеки работен ден от 10:00 до 17.00 часа, [email protected].
8. Краен срок за подаване на документи – 10 (десет) дни от датата на публикуване на обявлението, от 15.04.2025 до 17 часа на 24.04.2025 г.
9. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса - Официалната интернет страница на КРДОПБГДСРСБНА - www.comdos.bg. Списъците са публични, до приключване на конкурсната процедура.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва:
- лично от всеки кандидат на посочения адрес;
- чрез пълномощник на посочения адрес, като бъде попълнено пълномощното, намиращо се на последната страница на заявлението за участие в конкурса.
При подаване на документите на хартиен носител в КРДОПБГДСРСБНА на кандидата или на пълномощника се предоставят длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и информация за пречките за назначаване на държавна служба, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
- по електронен път, на имейл адрес: [email protected], като заявлението и декларацията трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. В този случай длъжностна характеристика и информация относно пречките за назначаване на държавна служба, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, се изпращат на кандидата по електронен път.
С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени в тях документи.
Забележка:
Копие от диплома може да не се представя в следните случаи:
- ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е издадена след 01.01.2012 г. и е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти - в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата;
- ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация - в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване.
10. Обявлението за конкурса да се публикува в електронната страница КРДОПБГДСРСБНА, в Административния регистър по чл. 61, ал. 1, т. 4 от Закона за администрацията и в специализиран сайт или портал за търсене на работа.
Истинността на копираните документи се удостоверява с представяне на оригинални документи за сведение при подаването им.
Образци за заявление за участие в конкурса и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл могат да се изтеглят от следния интернет адрес: www.comdos.bg.