Главен експерт
СТОЛИЧНА ОБЩИНА
ГР. СОФИЯ, 1000, УЛ. „МОСКОВСКА“ № 33
На основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител във връзка с чл. 13, ал. 1 и чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност на държавните служители и Заповед № СОА25-РД09-1228/06.02.2025 г. на кмета на Столична община
ОБЯВЯВА КОНКУРС
За длъжността „главен експерт“ – 2 работни места, в СИ „Служител по сигурността на информацията“ при Столична община
Длъжностно ниво – 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията
Наименование на длъжностното ниво: ЕН 5.
1. Минимални изисквания за длъжността:
- образование – висше;
- образователна степен – "бакалавър";
- професионален опит – минимум 2 (две) години или минимален ранг за заемане на длъжността IV младши.
2. Специфични изисквания:
- да имат разрешение за достъп до класифицирана информация с ниво на класификация „Секретно“ по Закона за защита на класифицираната информация. Кандидатите, които нямат такова разрешение, следва да отговарят на изискванията по чл. 40, ал. 1 във връзка с чл. 45 от ЗЗКИ. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл. актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
3. Допълнителни изисквания и квалификация:
- Професионална област – не се изисква;
- Допълнителни: Компютърна квалификация, Удостоверение за обучение по ЗЗКИ;
- Познаване на следните нормативни актове:
● Закон за защита на класифицираната информация;
● Правилник за прилагане на Закона за защита на класифицираната информация;
● Наредба за общите изисквания за гарантиране на индустриалната сигурност;
● Наредба за системата от мерки, способи и средства за физическата сигурност на класифицираната информация;
● Наредба за сигурността на комуникационните и информационните системи;
● Наредба за криптографската сигурност на класифицираната информация;
● Наредба за реда за извършване на проверките за осъществяване на пряк контрол по защита на класифицираната информация;
- На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
4. Конкурсът да се проведе чрез:
- тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
- провеждане на интервю.
5. Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
- Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- Копия от документи: за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит (трудова, служебна/осигурителна книжка по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършване на дейност в чужбина) или придобит ранг;
- Копие от разрешението за достъп до класифицирана информация с ниво на класификация „Секретно“ или писмено съгласие за предоставяне на лични данни за издаването му (декларация свободен текст).
6. Описание на длъжността, формиране на заплатата, информация за администрацията:
- Подпомага дейността на служителя по сигурността на информацията чрез проучване и обобщаване на различни практики.
- Индивидуалният размер на заплатата ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9, ал. 1 от Вътрешните правила за заплатите и допълнителните възнаграждения на служителите в Столична община в рамките на разходите за персонал, определени в бюджета на Столична община за 2024 г. при спазване на основните нормативни изисквания;
- Столична община е административно-териториална единица, която има и статут на област. В нея се съчетава самоуправлението на нейното население с провеждането на държавната политика за развитието на столицата.
7. Минимален размер на основната заплата за длъжността: 933 лева.
8. Адрес и електронна поща за подаване на документи:
- документите ща се приемат в 14-дневен (четиринадесетдневен) срок от публикуване на обявата за конкурса в деловодството на Столична община, ул. „Московска“ № 33, партер, всеки работен ден от 07:30 часа до 19:30 часа;
- документите може да се подават и по електронен път на адрес: https://svc.sofia.bg/e-document или https://edelivery.egov.bg/Account/Login, като Заявлението по чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл и Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл задължително се подписват от кандидатите с електронен подпис. При електронно представяне на документите в относно да се посочва длъжността, за която се кандидатства. При подаване на документите лично или чрез пълномощник на кандидатите ще се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и пречки за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. При подаване на документите по електронен път кандидатите ще получат длъжностната характеристика и информацията за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, на посочения от тях e-mail.
9. Списъците и всички съобщения, свързани с конкурса, ще бъдат обявени на електронната страница на СО с адрес: http//www.sofia.bg.
10. За информация: телефон 02/9377-259 – дирекция „Човешки ресурси“ при Столична община.