Старши експерт
Описанието и изискванията са съгласно Обявление № В-7109/13.09.2024 г. на Националната служба за охрана:
"............
О Б Я В Я В А К О Н К У Р С
за заемане на длъжност „старши експерт“ в сектор „Административен секретариат“ на НСО – 1 (една) свободна длъжност
I. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. образователно-квалификационна степен „бакалавър”;
2. професионален опит – 2 години, IV младши ранг;
3. област на висшето образование: Социални, стопански и правни науки;
4. кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
5. кандидатите да отговарят на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и актовете по неговото прилагане, с оглед необходимото за заемане на длъжността разрешение за достъп до класифицирана информация с ниво „Поверително“.
IІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. тест;
2. интервю.
Източници, които могат да се ползват при подготовката: Закон за Националната служба за охрана, Правилник за прилагане на Закона за Националната служба за охрана, Закон за достъп до обществена информация, Закон за държавния служител, Закон за защита на класифицираната информация, Правилник за прилагане на Закона за защита на класифицираната информация.
IІІ. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС;
2. декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
3. копие от документ/и за придобита образователно – квалификационна степен, допълнителна квалификация;
4. копие от документ/и, удостоверяващ/и продължителността и областта на професионалния опит;
5. кандидатът може по своя преценка да приложи към заявлението си и други документи, които имат отношение към установяването на професионалните му качества или са свързани с изискванията за заемането на длъжността, вкл. копие от документ, удостоверяващ наличието на разрешение за достъп до класифицирана информация за ниво „Поверително“ или по-високо – ако кандидатът притежава такова;
6. оригинал на пълномощно – ако документите на кандидата за участие в конкурса се представят чрез пълномощник.
Документите да бъдат представени лично или чрез пълномощник в 10-дневен (десетдневен) срок от публикуване на обявлението за конкурса, всеки работен ден от 09.00 ч. до 11.00 ч. и от 14.00 ч. до 16.00 ч., в приемната стая на контролно-пропускателния пункт (КПП) на НСО - гр. София, бул. „Черни връх“, № 43.
Документите могат да се подават и по електронен път на имейл: [email protected], като заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
На основание чл. 59л от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България (ЗРВСРБ) във връзка с чл. 14, ал. 4 от НПКПМДС, българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от ЗРВСРБ, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
„Старши експертът“ в сектор „Административен секретариат“ на НСО има следните преки задължения:
1. Извършва преглед, контрол и систематизиране на получената вътрешна и външна кореспонденция на началника на НСО и на заместник-началниците на НСО.
2. Проверява техническата обработка на документите, съобразно утвърдените правила в службата, преди предоставянето им на началника на НСО и заместник – началниците на НСО.
3. Събира и обработва данни от доклади и други документи в службата и информация от открити източници, необходими за създаване на аналитични справки, обобщени анализи и доклади.
4. Осъществява вътрешната кореспонденция и комуникация със структурните звена в службата чрез изградените комуникационни канали.
5. Изготвя справки и доклади, необходими на началника на сектор „Административен секретариат“.
6. Подпомага дейността на заместник-началниците на НСО, когато това му е възложено, като включително изготвя справки, доклади и други необходими им документи.
7. Осъществява контакти с централни и регионални структури на държавната и общинска администрация в рамките на поставените задачи от неговите ръководители.
8. Участва и изготвя проекти на документи/актове (заповеди, докладни записки, рапорти, становища, писма и други), касаещи дейността на звеното и службата.
9. Участва в работни групи и комисии.
10. Осигурява информация, нужна на началника на сектор „Административен секретариат“ чрез информационни фондове на НСО, медии и други открити източници.
11. При установяване на неточности или нередности в документите от вътрешната кореспонденция, свързани с неспазване на правилата за изготвянето, представянето им или нередности от друг характер, ги връща за поправка, доокомплектоване и/или отстраняване на съответната нередност.
12. Изпълнява и други задачи, свързани с длъжността му, възложени от неговите ръководители.
V. Граници (от - до) на заплатата, определени за длъжността – съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация: от 1850 лв. до 2900 лв.
VI. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще бъдат обявявани на интернет страницата на Националната служба за охрана.
VII. Допълнителна информация за конкурса се предоставя на кандидатите от служител от сектор 01 на отдел 04 на тел. 02 81 98 260......"