Старши експерт
О Б Я В Л Е Н И Е
за провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител
На основание чл. 10а, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от същия закон, чл. 4, ал. 1, чл. 13, ал. 1, чл. 14, чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, Областен управител на област Ямбол
О Б Я В Я В А
конкурс за длъжността
„Старши експерт“
в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”, в Областна администрация Ямбол, на пряко подчинение на директор на дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”.
1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Изисквана минимална степен на завършено образование: висше образование, образователно-квалификационна степен – бакалавър.
- Професионален опит – 1 година, в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за длъжността или ранг IV младши.
- Специфични изисквания: Кандидатът следва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
- Лицето да има, или да отговаря на изискванията за получаване на разрешение, за достъп до класифицирана информация до ниво „Секретно“ при условията и по реда на глава пета от ЗЗКИ. Ако не притежават валидно разрешение за достъп до съответното ниво на класифицирана информация, съгласно чл. 10д, ал.4, изречение второ от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп до класифицирана информация.
2. Други изисквания:
Висше образование в професионални направления: Икономика, Национална сигурност, Военно дело.
3. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
Планира, организира, ръководи и контролира дейността по защита на класифицираната информация. Подпомага областния управител при изпълнението на задълженията му във връзка с планирането и подготовката на областта за отбрана и организирането на отбранително-мобилизационната подготовка (ОМП). Подпомага областния управител в изпълнение на възложените му функции, съгласно Закона за защита при бедствия и други нормативни актове по защита при бедствия. Организира дейността на Областна комисия „Военни паметници“.
4. Брой работни места, за които се обявява конкурсът – 1 брой.
5. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни, с останалите кандидати, крайни резултати от проведената конкурсна процедура.
6. Начин за провеждане на конкурса:
Конкурсът за длъжността „Старши експерт“ в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”, на основание чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1, изр. второ от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, ще се проведе чрез:
Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно областна администрация и
Интервю.
С решаването на тест се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат, посредством въпроси, свързани с устройството и функционирането на областна администрация, както и свързани с професионалната област на длъжността. Чрез теста се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат да се справя със задачи, които са свързани със задълженията на конкурсната длъжност.
Чрез интервюто се цели да бъдат проверени и установени в каква степен кандидатът притежава професионалните и деловите качества, които са необходими за изпълнението на длъжността.
7. Необходими документи за участие в конкурса:
- Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители), което могат да получат в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол или да изтеглят от интернет страницата на Областна администрация Ямбол - https://yambol.government.bg/, раздел „Обяви и конкурси“ (вкл. от Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА);
- Декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, а именно декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
Декларация може да бъде получена в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол или да изтеглят от интернет страницата на Областна администрация Ямбол - https://yambol.government.bg/, раздел „Обяви и конкурси“ (вкл. от Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА).
- Копие от документи за придобита образователно-квалификационна степен „Бакалавър” по някоя специалност от следните професионални направления: Икономика, Национална сигурност, Военно дело, или аналогична специалност, ако образователно-квалификационната степен е придобита в чужбина.
Документите, издадени в чужбина, следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища.
Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.), в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
8. Място за подаване на документите: в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 18. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник.
На основание чл. 17, ал. 6 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители необходимите документи за участие в конкурса може да се подават и по електронен път, като в този случай заявлението за участие в конкурса (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители) и Декларацията за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Същите се подават на следния електронен адрес: [email protected]. В този случай на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща се изпраща информация за пречките за назначаване по чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител и длъжностната характеристика.
9. Срок за подаване на документите: До 17:30 часа на 30.12.2024 година, всеки работен ден от 09:00 ч. до 17:30 ч.
10. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса: На информационното табло в партерния етаж на сградата на Областна администрация Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов” № 18 и на интернет страницата на администрацията: http://yambol.government.bg.
11. Размер на основната месечна заплата за длъжността: Минималният размер на основната заплата е 933 лв. Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат и Вътрешните правила за заплатата на служителите в Областна администрация - Ямбол.
За допълнителна информация на тел.: 046/68-68-14