Главен експерт
Националният център за информация и документация (НАЦИД), гр. София, бул. „Д-р Г. М. Димитров” № 52А, на основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител, чл. 13, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и заповед № РД–19–22 / 11.02.2025 г. на изпълнителния директор на НАЦИД
ОБЯВЯВА КОНКУРС
За длъжността „Главен експерт“ в дирекция „Информационни дейности и удостоверяване на образователни документи” – 1 щатна бройка.
Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
- Поддържа Регистър на висшите училища, в който се вписват данни относно техните основни звена, филиали и откритите от тях професионални направления и специалности, както и информация за оценките от процедурите за акредитация.
- Поддържа Регистър на всички действащи, прекъснали и завършили студенти и докторанти по степени на обучение и по професионални направления.
- Поддържа информационна база данни по чл. 95а, ал. 1 от Закона за висшето образование на сключените договори между студенти, висши училища и работодатели за осигуряване на стаж на студента по съответната специалност за периода на обучението и на работно място след успешното му завършване.
- Поддържа Регистър на издадените удостоверения за целите на издаване на виза за дългосрочно пребиваване (виза вид „D“) на граждани на трети страни, приети за обучение в български висши училища и научни организации.
- Поддържа Регистър на банките, отпускащи кредити по Закона за кредитиране на студенти и докторанти.
Изисквания за заемане на длъжността:
Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията (КДА) и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- степен на завършено образование: бакалавър;
- професионален опит: 3 (три) години в областта на библиотечно-информационното обслужване; или IV младши ранг.
Кандидатите трябва да отговарят на условията на чл. 7, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител.
Допълнителни изисквания съгласно длъжностната характеристика за длъжността:
Предпочитана област на висше образование: обществени комуникации и информационни науки; социални, стопански и правни науки; природни науки, математика и информатика; технически науки.
Начин на провеждане на конкурса:
- Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно устройството и функциите на НАЦИД.
- Интервю
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за участие в конкурса по образец (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители), към което се прилагат:
- Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен (диплома и приложение към диплома). Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит: трудова, служебна или осигурителна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина.
Място и срок за подаване на документите:
Заявлението и приложените към него документи се подават лично от кандидата или чрез пълномощник в сградата на Националния център за информация и документация на адрес: гр. София, бул. „Д-р Г. М. Димитров“ № 52 А, етаж II, стая 204, дирекция „Административна, финансово-стопанска дейност и управление на собствеността“, в работни дни от 09:00 ч. до 17:30 ч.;
Заявлението и приложените към него документи може да се подават и по електронен път на e-mail: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис;
Краен срок за подаване на документи: 24.02.2025 г. /включително/, 17.30 ч.
Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъците или други съобщения във връзка с конкурса:
- официалната интернет страница на НАЦИД на адрес: https://nacid.bg
- табло за съобщения в сградата на НАЦИД на адрес: гр. София, бул. „Д-р Г. М. Димитров“ № 52 А, етаж II
Телефони за контакт: 02 817 38 26 и 02 817 38 24
При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и Вътрешните правила за заплатите в НАЦИД.