Началник на отдел
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД09 -270 от 05.02.2025 г. на министъра на образованието и науката
ОБЯВЯВАМ КОНКУРС
за длъжността „началник на отдел“, отдел „Инвестиционно планиране“, дирекция „Държавна собственост и обществени поръчки“, Министерство на образованието и науката.
Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „магистър“
- минимален професионален опит – 5 години, придобит в областта на дейностите, свързани с инвестиционния процес; подготовката на проектните предложения за основен ремонт, реконструкция и модернизация на материалната база; подготовката на задания за проектиране и приемане на готови инвестиционни проекти и комплексни доклади за съответствие на проектите или
- минимален ранг – II младши
1.2. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:
- област на висшето образование „Технически науки” и „Социални, стопански и правни науки“ и професионални направления: „Архитектура, строителство и геодезия“, „Икономика“ или „Машинно инженерство“
2. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност
- интервю
3. Срок и място за подаване на документи:
Документите, включително и подадените по електронен път, се представят в 10-дневен срок, считано от 12.02.2025 г. до 17:30 ч. на 21.02.2025 г. включително, по един от следните начини:
3.1. лично или чрез пълномощник в сградата на:
- Министерство на образованието и науката, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 2А, Приемна, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
3.2. на електронна поща [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата).
Телефон за контакт: 02/9217607.
4. Необходими документи за кандидатстване:
4.1. Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС);
4.2. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава.
4.3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
4.4. Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалният опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.) Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
4.5. Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – на електронната страница на Министерството на образованието и науката www.mon.bg.
6. Кратко описание на длъжността:
Основната цел на длъжността: Планира, организира, координира и контролира основните функции и специфични дейности на отдела: програмиране и планиране на инвестиционната политика на МОН при изпълнение бюджета за капиталови разходи на база утвърдените поименни списъци на обектите за строителство и ремонт за съответната година, които ще се изпълняват с национално и европейско финансиране; упражняването на контрол на обектите за строителство и ремонт с европейско финансиране; подготвянето на становища и предложения за решения на управленски проблеми и методически въпроси, свързани с подобряване на материално-техническа база (МТБ), ползвана от второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на образованието и науката; прилагане на нормативни актове в областта на строителството.
Области на дейност: 1. Програмиране и планиране на дейностите, свързани с основен ремонт, реконструкция и модернизация на материалната база с национално и европейско финансиране, след проверка и обобщаване на постъпилите предложения. 2. Осъществяване на методическо ръководство и участие в подготвянето на проектните предложения (фишове, формуляри и др.) свързани с основен ремонт, реконструкция и модернизация на материалната база по национални и европейски програми, по които бенефициент е МОН или второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на образованието и науката. Участие в: подготовката на процедури по ЗОП, насочени към инвестиционния процес, като подпомага изготвянето на техническите спецификации, проектите на договори и инвестиционните проекти (когато се изискват при обществени поръчки за строителство); подготовката на задания за проектиране и при приемане на готови инвестиционни проекти и комплексни доклади за съответствие на проектите за обекти с европейско финансиране. 3. Упражняване контрол на обектите за строителство и ремонт с европейско финансиране, изготвяне на отчетни документи за изпълнението на дейностите, свързани с основен ремонт, реконструкция и модернизация на материалната база, финансирани по европейски програми и проекти. 4. Анализиране, даване на становища и подготвяне на предложения за решения на управленски проблеми и методически въпроси, свързани с подобряване на материално-техническата база, ползвана от второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на образованието и науката.
7. Формиране и размер на заплатата: Индивидуалният размер на основната месечна заплата за длъжността „началник на отдел“ в ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8, чл. 9 или чл. 9а от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в МОН, както следва:
· в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2600,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година)
· в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 3400,00 лв.; (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години)
· в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 3700,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години.
8. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. При подаване на документите по електронен път заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
9. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: https://iisda.government.bg/competitions.