Държавен експерт
Държавен експерт - 1 щатна бройка в Дирекция \"Контрол\" при Агенция за публичните предприятия и контрол (АППК): Кратко описание на длъжността съгласно длъжностната характеристика: Осъществяване на ефективен следприватизационен контрол и констатиране изпълнението/ неизпълнението на задълженията по приватизационните договори, сключени от оправомощени държавни органи. Осъществяване на независим външен контрол на концесионни договори съгласно Закона за концесиите. Отчитане изпълнението/ неизпълнението на задълженията по договорите, даване на становища, разработване на концепции и становища по прилагане на нормативните актове във връзка с изпълнение на задълженията по договорите на контрол. Изчисляване на вноски, лихви за забава и неустойки, по начин посочен в съответните договори за приватизационна продажба и концесия. Приема плащания по приватизационни договори, включително и сключени по реда на отменения Закон за преобразуване и приватизация на държавни и общински предприятия. Извършване проверки на място при страните по концесионните договори и в приватизираните обекти. Изготвяне на доклади за проведения контрол по концесионните договори и следприватизационния контрол.
1. Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността:
- образование – висше;
- минимална образователна степен – магистър;
- минимален ранг – III младши;
- минимален професионален опит – 4 години.
Специфични изисквания – няма.
2. Допълнителни изисквания за длъжността:
- област на висше образование – Педагогически науки, Социални, стопански и правни науки, Природни науки, математика и информатика, Технически науки;
- професионално направление – Икономика, Администрация и управление, Туризъм, Обществени комуникации и информационни науки, Педагогика, Физически науки, Математика, Информатика и компютърни науки, Комуникационна и компютърна техника, Енергетика, Транспорт, корабоплаване и авиация, Общо инженерство и др.;
- добро познаване на законодателството, приложимо за изпълнение на длъжността;
- компютърни умения и дигитални компетентности, в т.ч. работа с MS OFFICE.
3. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест;
- провеждане на интервю.
С успешно издържалите теста кандидати, ще се проведе интервю в един и същи ден.
Допълнителна информация: Кандидатите следва да отговарят на условията по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител (ЗДСл). Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България се ползват с предимство при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура, съгласно чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) .
4. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
- заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен;
- копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител (при наличие на такъв);
- други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
5. Място и срок за подаване на документите за участие в конкурсната процедура: Документите за участие в конкурса се представят лично от кандидатите или чрез пълномощник в 14 дневен срок, считано от деня на публикуване на обявата в регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията (Административен регистър) www.iisda.government.bg, в специализиран сайт за търсене на работа www.zaplata.bg и на интернет страницата на Агенция за публичните предприятия и контрол (АППК) – www.appk.government.bg, в деловодството на АППК, гр. София, ул. „Тинтява” № 86, партер, всеки работен ден от 09:00 до 17:00 часа или на електронната поща на АППК: [email protected], подписани с електронен подпис от кандидата.
6. Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на общодостъпно място – таблото за обяви на партера в сградата на АППК и на електронната страница на Агенция за публичните предприятия и контрол – www.appk.government.bg.
7. Размерът на основното месечно възнаграждение за длъжността „държавен експерт“ ще бъде определен от органа по назначаване, съгласно чл. 67, ал. 4 от ЗДСл. Размерът на основната месечна заплата за длъжността е в диапазона от 1077 лв. до 3200 лв., в зависимост от професионалния опит на кандидата, и ще бъде определен съгласно изискванията на Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в АППК.
Лице за контакт: Станимира Димитрова, Главен експерт – Човешки ресурси и архивни дейности в Дирекция „Административна“ при АППК, тел. 0888/42-64-93, [email protected].