Старши експерт
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Министър на образованието и науката
О Б Я В Л Е Н И Е
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД09-100/23.01.2025 г. на министъра на образованието и науката
ОБЯВЯВАМ КОНКУРС
За длъжността „старши експерт по финансово осигуряване“ в отдел „Административно-правно, финансово-стопанско и информационно обслужване” (АПФСИО), Регионално управление на образованието (РУО) – София-град.
Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсната длъжност:
- минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „бакалавър“
- минимален професионален опит - 1 година опит в областта на финансите, счетоводството и одита или 1 година опит в административна структури в изготвянето на справки, анализи, експертни оценки и становища в областта на ресурсното осигуряване на системата на предучилищното и училищното образование или
- минимален ранг – IV младши
1.2. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:
- професионална направление от Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления – „Икономика“ от област на висшето образование „Социални, стопански и правни науки“.
2. Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност
- интервю
3. Срок и място за подаване на документи:
Документите, включително и подадените по електронен път, се представят в 11-дневен срок, считано от 31.01.2025 г. до 17:30 ч. на 10.02.2025 г. включително, по един от следните начини:
3.1. лично или чрез пълномощник в сградата на:
- Регионално управление на образованието – София-град, гр. София, ул. „Антим I“ №17, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа или
- Министерство на образованието и науката, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 2А, Приемна, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
3.2. на електронна поща [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата).
Телефони за контакт: 02/9217552; 0886040315.
4. Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС)
- Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалния опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.)
Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
- Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.
5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – информационното табло в сградата на Регионално управление на образованието – София-град, и електронните страници на РУО – София-град, и МОН.
6. Кратко описание на длъжността:
Основната цел на длъжността „старши експерт по финансово осигуряване“ e да анализира, координира и контролира дейностите по законосъобразното управление и икономическото изразходване на финансовите средства на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на територията на областта за осъществяване на държавната политика в областта на предучилищното и училищното образование. Подпомага дейността на директорите и счетоводителите на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на територията на областта във връзка с управлението на човешките и финансови ресурси. Обобщава, анализира и синтезира данни и сведения относно финансовото осигуряване на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на територията на областта. Подпомага изготвянето на обобщените отчети за касовото изпълнение на бюджета на РУО. Изготвя становища и писмени искания и запитвания, касаещи финансовата дейност на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на територията на областта .
7. Формиране и размер на заплатата: Индивидуалният размер на основната месечна заплата за длъжността „старши експерт“ в РУО ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8, чл. 9 или чл. 9а от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в РУО, както следва:
· в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 1 700.00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година)
· в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2 350,00 лв.; (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години)
· в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2 700,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години)
8. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. При подаване на документите по електронен път заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
9. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: https://iisda.government.bg/competitions.