ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ (технолог-администратор)
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
рег. № 8121р-25205/27.12.2024 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл), т. I. от заповед № 8121з-1181/27.08.2024 г. на министъра на вътрешните работи за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед № 8121К-15270/16.12.2024 г., обявява конкурс за 1 (една) вакантна длъжност
ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ (технолог-администратор)
в сектор „Контрол и управление на персонализационните процеси“ към отдел ,,Контрол и развитие на български лични документи“ при дирекция ,,Български документи за самоличност“ - МВР, длъжностно ниво 6, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 2.
І. Минимални изисквания и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен „бакалавър“;
2. Професионален опит - 3 години и/или III младши ранг;
3. Област на висшето образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
4. Професионално направление - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.;
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител;
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“, определено на основание чл. 37, ал. 1 от Закона за защита на класифицирана информация (ЗЗКИ) в списък на длъжностите, за които се изисква достъп до съответното ниво на класифицирана информация, представляваща държавна тайна. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаване на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
II. Допълнителни умения и квалификации носещи предимство на кандидатите:
Да притежава компютърна грамотност (работа с приложенията от MS Office пакета), анализиране на данни и изготвяне на статистически таблици, отчети и прогнози.
III. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- Интервю.
IV. Необходими документи, място и срок на подаването им:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия от документ за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Съгласно чл. 14, ал. 4 от НПКПМДСл, български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавна администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Подаване на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 48, всеки работен ден от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч., телефон за справки и допълнителна информация - 02/982 23 97 и 02/982 43 62.
IV. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- управлява и контролира цялостния процес по персонализиране на български лични документи в центъра за персонализация, като следи за спазването на всички изисквания и изпълнението на предписаните задължителни проверки;
- организира работата на системните оператори в центъра за персонализация, като отговаря за поддържането на нормален ритъм на работа и високо качество на произвежданите български лични документи;
- управлява и документира постъпилите и обработените заявки и изготвените по тях български лични документи;
- осигурява спазването на предписанията за правилна експлоатация на използваното системно и приложно програмно осигуряване;
- познава в детайли работата на системните оператори, на всяко едно работно място и оказва съдействие;
- осигурява приемането, разпределението и отчета на материалите за направа на български лични документи и следи за правилното им изразходване, коректното им отчитане и доброто им съхранение;
- планира, организира и провежда обучение на новоназначените системни оператори;
- участва при провеждането на експерименти за изпробване на нови програмни продукти, устройства и технологии при персонализирането на български лични документи;
- следи за нови технологии и програмни средства, като изучава възможностите им и пригодността им за приложение в практиката;
- осъществява необходимите справки и проверки в експлоатираните бази данни в процеса на пресонализиране на българските лични документи;
- изготвя протоколи за бракувани бланки и месечни протокол-отчети за вложените бланки за БЛД;
- участва в комисии за бракуване и унищожаване на бланки за БЛД;
- оказва съдействие на технолог-администраторите от СДВР и ОДМВР при решаване на конкретни проблеми при администриране на системата за управление на персонализацията;
- изпълнява дейности по осигуряване персонализирането на БЛД в страната - осигуряване на необходимите видове и количества бланки за БЛД и специални консумативи;
- контролира спазването на реда за достъп, изискванията и разпоредбите по техника на безопасността в центъра за персонализация;
- участва в изпълнение и/или управление на проекти и/или програми съфинансирани от ЕС или финансирани от други държавни международни финансови институции и други донори, по които бенефициент или партньор е МВР или структура на МВР, както за изпълнение на проекти или програми съгласно издадена заповед.
V. Граници (от-до) на заплатата, определена за длъжността за степен 1 - от 933 лв. до 2100 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
VI. Брой работни места, за които е обявен конкурс за длъжността: 1 бр.
VII. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР - в интернет и интернет.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: …./п/…….
Лилия Бочева