Началник на отдел
ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ „МЕДИЦИНСКИ НАДЗОР”
ОБЯВЯВА КОНКУРС
ЗА НАЗНАЧАВАНЕ НА ДЪРЖАВЕН СЛУЖИТЕЛ
1. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността
• длъжност, звено, административна структура:
„началник на отдел“ в отдел „Органна трансплантация“ /ОТ/ към дирекция „Управление, координация и контрол на трансплантацията и асистираната репродукция“ /УККТАР/;
• изисквана минимална степен на завършено образование: „магистър”;
• години професионален опит: 4 години в област или области, свързани с функционалните задължения на длъжността;
• минимален ранг III младши.
2. Предпочитана професионална област – здравеопазване и спорт; природни и стопански науки, математика и информатика;
3. Предпочитано професионално направление – медицина, дентална медицина, фармация, икономика, финанси, здравни грижи.
4. За заемане на посочената в т. 1 длъжност, кандидатите следва да отговарят на изискванията по чл. 7, ал. 1 и 2 от Закона за държавния служител.
5. Размер на заплата за длъжността: определя се от органа по назначаването, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и притежавания професионален опит от класирания кандидат над минимално определения за длъжността. Основната месечна заплата ще бъде определена от органа по назначаване, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, при професионален опит за длъжността над 11 години е в границите от 933 лв. до 3400 лв. в рамките на 3 степен.
6. Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност: 1 щатна бройка.
7. Кратко описание на длъжността съгласно длъжностната характеристика:
- Извършва анализ и дава предложения за дейността на лечебните заведения, извършващи дейности, свързани с органната трансплантация.
- Осъществява необходимия контрол при трансплантациите в съответствие с нормативните актове и медицински стандарти.
- Участва в разработването и изпълнението на национални стратегии и програми, международни проекти, анализи и прогнози относно процесите на трансплантация.
- Участва в национални и международни инициативи, програми и проекти в областта на качеството и безопасността на трансплантациите.
- Дава предложения за усъвършенстване на системата, свързана с донорството и трансплантациите на органи.
- Контролира обмена на органи с държавите – членки на Европейския съюз, с другите държави – страни по Споразумението за Европейско пространство, и с Конфедерация Швейцария, както и вноса и износа от и за трети страни.
- Участва в предоставянето на Европейската комисия или държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейско пространство, и на Конфедерация Швейцария при поискване информация относно изискванията за издаване на разрешения и удостоверения на лечебните заведения за дейности по трансплантация на органи, както и информация за лечебните заведения, които извършват дейности по трансплантация.
- Участва в изготвянето на медицински стандарти за трансплантация на органи, както и медицински критерии за подбор на донори и реципиенти.
- Участва в контрола на дейността на лицата по чл. 15г от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки.
- Организира обучение по качество и безопасност при извършване на дейности по трансплантация на лицата по чл. 15г от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки и на лица, които извършват вземане, експертиза, обработка, преработка, етикетиране, съхраняване, предоставяне и транспортиране на органи, тъкани и клетки.
- Извършва проверки по чл. 35, ал. 6, чл. 40, ал. 10 и чл. 47, ал. 8 от Закона за лечебните заведения относно спазването на утвърдения медицински стандарт за органни трансплантации от лечебните заведения.
- Извършва проверки по спазването на изискванията на Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане.
- Извършва проверки на дейностите по органно донорство и трансплантации.
- Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с изпълнението на длъжността;
8. Начин за провеждане на конкурса:
- тест, който включва въпроси, свързани с професионалната област на длъжността, устройството и функционирането на администрацията;
- интервю.
9. Документи за кандидатстване:
За участие в конкурса кандидатите трябва да подадат следните документи:
- заявление за участие в конкурса за длъжността, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
- декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност – по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността.
Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- копия от документи, удостоверяващи наличието на необходимите за длъжността професионален опит и/ или притежаван ранг – трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка, документ в превод на български език, заверен по съответния ред, удостоверяващ извършване на дейност в чужбина (в случай, че кандидатът има подобен професионален опит), както и други документи, предоставящи информация, че кандидатът отговаря на предвидените в длъжностната характеристика функционални задължения за изпълнение на длъжността.
Документи, издадени в чужбина, се предоставят в легализиран превод на български език и след необходимото признаване и легализация от съответните оправомощени органи в Република България.
10. Място и срок за подаване на документи:
Документите се подават от кандидатите лично, или чрез пълномощник в деловодството на Изпълнителна агенция „Медицински надзор”, гр. София 1606, ул. „Св. Георги Софийски” № 3, вътрешен двор на Военномедицинска академия, в срок от 14 дни от публикуването на обявата за конкурса.
Документите може да се подават по електронен път на електронна поща [email protected], като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по т. 9, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
11. Обявлението за конкурса да се публикува в регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, в специализиран сайт или портал за търсене на работа и на интернет страницата на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“.
12. Списъци и други съобщения във връзка с конкурса се обявяват на интернет страницата на ИАМН.
13. При подаване на документите за участие в конкурса, на кандидатите се предостави копие от длъжностната характеристика за конкурсната длъжност.
14. Когато кандидатът е отбелязал в заявлението за кандидатстване, че е преминал срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, същият се ползва с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура, съгласно чл. 14, ал. 4 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.
ИВАНКА ДИНЕВА /П/
Изпълнителен директор на
Изпълнителна агенция „Медицински надзор”