СТАРШИ ЕКСПЕРТ
О Б Я В Л Е Н И Е
№ 8121р - 22504/19.11.2024 г.
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждането на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители, МЗ № 8121з-1181/27.08.2024 г. за възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи и заповед рег. № 8121 К - 14430/15.11.2024 г., обявява конкурс за заемане 2 (две) вакантни длъжности
СТАРШИ ЕКСПЕРТ
в сектор “Координация и административно обслужване” към отдел “Информационни технологии, анализ, планиране, координация и административно обслужване” при Главна дирекция „Национална полиция” - МВР, длъжностно ниво: 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 5.
I. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Участва в организирането и планира осъществяването на деловодната дейност.
- Осигурява в информационно-документално отношение ръководството на ГДНП и началника на сектора.
- Осъществява координация и контрол по спазване на срока за изпълнение на задачите, поставени с резолюции, заповеди и други документи.
- Организира регистрирането, движението и съхранението на документите съдържащи явна и класифицирана информация от служителите в сектора, извършващи деловодна дейност.
- Следи за постъпилите документи и кореспонденция и организира разпределянето на документите по изпълнители след резолюция.
- Организира извършваната в сектора деловодна, копирна/размножителна, криптографска, куриерска и други дейности, свързани с документооборота.
- Извършва периодични проверки за наличността на документите.
- Организира изпращането, получаването и обработката на документите по ел. поща чрез интернет, мрежа за пренос на данни (МПД), междуведомствения обмен (МВО) и системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ).
- Организира дейностите по административното обслужване на физически и юридически лица съобразно спецификата на дейност и функциите на ГДНП.
- Организира дейностите с ПОС терминално устройство, съгласно установения ред.
- Организира дейностите и отговаря за отчетността по приемане на документи от фирми извършващи пощенски услуги и куриерска дейност, предназначени за ГДНП.
- Организира и участва при предаването на документи в архив, подбор и унищожаване на документи по установения ред.
- Изготвя справки, доклади и отчети според оперативните нужди за ръководството на ГДНП.
- Организира и извършва справки в автоматизираните информационни системи.
- Организира и дава указания по отношение дейността на системните оператори при обработка на документите и работа със системите.
- Организира и участва в извършването на проверки за спазване на нормативно установения ред по отношение на документооборота.
II. Граници (от-до) на заплатите, определени за длъжностите за степен 1: от 933 лв. до 1800 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение № 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
IІI. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен - „бакалавър“.
2. Област на висшето образование - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.
3. Професионално направление - съгласно ПМС 125/24.06.2002 г.
4. Професионален опит - 2 години или минимален ранг IV младши.
5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл).
6. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл., актът за назначаване се издава в 14 - дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ.
IV. Начин за провеждане на конкурса:
- Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност.
- Интервю.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл).
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец.
3. Копие от документ за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Когато дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит.
5. Копие на документи за придобит ранг, при наличие на такъв.
6. Копие от други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им при класиране да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и Правилника за прилагане на ЗЗКИ.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
ІV. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от датата на публикуване на обявлението за конкурса, на адрес: гр. София, ул. „Александър Малинов” № 1, всеки работен ден от 09:00 ч. до 11:00 ч. и от 14:00 ч. до 16:00 ч. в сектор „Човешки ресурси” при Главна дирекция „Национална полиция” - МВР.
Телефони за справка и допълнителна информация - 02/9829950 и 02/9829188.
VІІ. Оповестяването на конкурса, списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявени на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси” - МВР.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси” - МВР и на Главна дирекция „Национална полиция” - МВР за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: /п/
Лилия Бочева