Главен одитор
Сметната палата на Република България обявява външен конкурс за подбор и заемане на длъжността „Главен одитор” в одитна дирекция „Одити на изпълнението”, както следва:
• В отдел 1 „Одит на изпълнението”, месторабота – гр. София – 1 (една) щатна бройка;
• В отдел 2 „Одит на изпълнението на средствата от ЕС”, месторабота – гр. София – 1 (една) щатна бройка.
Описание на основните функции на длъжността:
• Участва в стратегическото и годишно планиране на одитната дейност на дирекцията, в съответствие с международно признатите одитни стандарти и Наръчника за прилагането им и одитната дейност на Сметната палата.
• При изпълнение на възложени одитни задачи спазва изискванията на Закона за Сметната палата, международно признатите одитни стандарти на Върховните одитни институции и други одитни методики, приети за прилагане с решение на Сметната палата.
• Участва в одитни екипи, като ръководител или член на одитен екип.
• В качеството си на ръководител на одитен екип:
- отговаря за професионалното ръководство и качественото извършване на одита, както и за контрола върху качеството на одиторската работа на членовете на одитния екип;
- изготвя програма за извършване на одита в определения срок;
- обобщава информацията от изпълнените одитни процедури, съставя проект на одитен доклад и го представя за контрол на качеството;
- изготвя доклад за резултатите от извършения последващ контрол за изпълнение на препоръките, съгласно Закона за Сметната палата;
- изготвя регистър на работни документи и поддържа текущото одитно досие, до предаването му за осъществяване на контрол на качеството.
• В качеството си на член на одитен екип участва в изготвянето на:
- документира одитните процедури, възложени от ръководителя на одитния екип;
- участва в изготвянето на проекта на програма за изпълнение на одита;
- изготвя проект на констатации и препоръки за включване в проекта на одитен доклад и участва в съставянето на проект на доклад за резултатите от извършения последващ контрол.
• В качеството си на оправомощено лице съставя актове за установяване на нарушения.
Изисквания за заемане на длъжността:
• висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен „магистър”;
• трудов и/ или служебен стаж не по-малко от 5 години в областта на одита, финансовия контрол, финансите или счетоводството, считано от датата на придобиване на образователно-квалификационна степен „магистър”;
• да отговаря на изискванията на чл. 26, ал. 1, т. 2 от Закона за Сметната палата;
• способност за работа в екип, комуникативност и добра аналитичност;
• стремеж към професионално развитие и усъвършенстване на компетентности;
• компютърна компетентност – MS Office, Internet; умения за работа с общи и специализирани програмни продукти.
• предимство ще имат кандидатите, които владеят английски език и имат високо ниво на дигитална компетентност (свободно ползване на MS Word; MS Excel; MS PowerPoint; ACL/IDEA; SPSS; PowerBI и/или др. софтуерни решения за обработка и визуализация на данни).
Сметната палата предлага:
• Трудово правоотношение.
• Работно време – пет дневна работна седмица, от 09.00 часа до 17.30 часа с 30 минути обедна почивка;
• Основното месечното трудово възнаграждение:
- минимален размер - 1 620 (хиляда и шестстотин и двадесет) лева;
- максимален размер - 3 300 (три хиляди и триста) лева;
- ежегодно право на представително облекло на стойност до три минимални работни заплати;
- допълнителни възнаграждения за постигнати резултати;
- задължително застраховане със застраховки "Живот" и "Злополука";
- карта за градски транспорт на преференциална цена;
- карта за Multisport на преференциална цена;
• Обучения за придобиване и усъвършенстване на професионалните знания и умения;
• Участия в организираните мероприятия от страна на Сметната палата, служителите придобиват сертификати, в т.ч. и международни.
Необходими документи за участие в конкурса:
1. Заявление (свободен текст) до председателя на Сметната палата, в което се посочват длъжността, за която се кандидатства, телефон и/или електронна поща за контакт, опис на приложените към заявлението документи;
2. Биографична справка с подробно посочване на трудовия и/или служебния стаж, придружена от заверени копия (Вярно с оригинала) на документи за удостоверяването му - трудова и/или служебна книжка, УП-3 или друг документ, доказващ трудов и/или служебен стаж по длъжности и структурно звено;
3. Заверено копие (Вярно с оригинала) от диплома за завършено висше образование (при издадена диплома от чуждестранно учебно заведение – удостоверение за признато образование и степен на образованието);
4. Заверено копие (Вярно с оригинала) на сертификат/ и за одитор или лицето да посочи, че е преминало успешно изпита за одитор на Сметната палата;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността (документи, удостоверяващи степента на владеене на английски език, сертификати или други допълнителни документи - по преценка на кандидатите).
Списък с материалите за подготовка на кандидатите:
1. Закон за Сметната палата;
2. Рамка за професионални становища на ИНТОСАЙ:
- П 1 Декларация от Лима;
- П 10 Декларация от Мексико за независимостта на ВОИ,
- П 12 Ползи от работата на ВОИ – насочена към подобряване на живота на гражданите,
- П 20 Принципи за прозрачност и отчетност,
- МСВОИ 100 Основни принципи на одита в публичния сектор;
- МСВОИ 130 Етичен кодекс;
- МСВОИ 300 Основни принципи на одита на изпълнението;
- МСВОИ 3000 Одит на изпълнението;
- Указание 3910 Основни концепции за одит на изпълнението и
- Указание 3920 Процес на одита на изпълнението;
3. Закон за вътрешния одит в публичния сектор;
4. Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор;
5. Закон за администрацията;
6. Закон за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление;
7. Закон за нормативните актове;
8. Закон за публичните финанси (Глава първа „Общи положения“; Глава трета „Структура на бюджетите“; Глава четвърта „Бюджетни взаимоотношения“; Глава осма „Изпълнение на бюджетите“ и Допълнителни разпоредби);
9. Закон за счетоводството (Глава първа „Общи положения“; Глава трета „Финансови отчети“ и Глава седма „Годишни доклади“, раздел I „Годишен доклад за дейността“).
Начин на провеждане на конкурса - писмена част и интервю, като писмената част ще се проведе под формата на тест и практически изпит.
Етапи на конкурсната процедура:
1. Допускане/ недопускане по документи, съобразно определените минимални и специфични изисквания за заемане на конкурсната длъжност;
2. Писмена част 1 – провеждане на тест, който се състои от 20 въпроса от областта на дейност на конкурсната длъжност, които могат да бъдат от отворен и затворен тип. Всеки затворен въпрос има по четири възможни отговора, от които само един е верен. За успешно издържал теста се счита този кандидат, който е отговорил правилно на минимум 70 % от зададените въпроси (14 въпроса);
3. Писмена част 2 – провеждане на практически изпит/ практическа задача, която е от областта на дейност на конкурсната длъжност. Резултатите на кандидатите се оценяват по определените критерии за оценка от Методиката, като за успешно издържал практическия изпит и съответно допуснат до интервю се приема кандидат, получил средноаритметична оценка от комисията минимум 3.
4. Интервю – кандидатите се оценяват по определени критерии, съобразно спецификата на длъжностното ниво и областта на дейност.
Място и краен срок за подаване на документите - необходимите документи за участие в конкурса, се подават лично или чрез упълномощено лице по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка, чрез куриер или в сградата на Сметната палата, гр. София, ул. „Екзарх Йосиф” № 37 – „Деловодство”, всеки работен ден от 10.00 до 17.00 ч., в срок до 16.09.2024 г., включително.
Документите от конкурсните процедури, които са с информационен характер (заповеди, обявления, списъци, времеви графици, съобщения, др.), се публикуват на официалната интернет страница на Сметната палата.