Началник на отдел
О Б Я В Л Е Н И Е
Община Русе със седалище и адрес: 7000 гр.Русе, пл. „Свобода” № 6, на основание чл.10а, ал.2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност за държавни служители и Заповед № ЧР 17/18.02.2025 г. на Кмета на Община Русе
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за назначаване на държавен служител при следните условия:
І. Конкурсът се обявява за длъжността „Началник отдел” на отдел „Социални дейности“ към дирекция „Социални и здравни дейности” – 1 щатна бройка.
ІІ. Минимални и специфични изисквания за длъжността и допълнителни умения и квалификации:
А. Минимални изисквания за заемане на длъжността предвидени в Класификатора на длъжностите в администрацията:
1. Степен на образование – бакалавър
2. Години на професионален опит – 3 години;
3. Минимален ранг – ІІІ /трети/ младши
Б Специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Да отговаря на условията по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.
2. Професионален опит: най – малко 3 години да е придобит в област или области на дейност, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за длъжността: социални дейности и услуги, социална подкрепа, интеграция на хора с увреждания, закрила на детето, етнически проблеми и/или дейности свързани с програмите по заетост.
В Допълнителни умения и квалификации:
1. Професионална област на висшето образование: Хуманитарни науки, Педагогически науки, Социални, стопански и правни науки.
2. Личностни умения и компетентности: умения за анализиране и разглеждане на проблемите в дълбочина, познаване и ползване на нормативните актове, свързани с дейността на служителя; умения за изграждане и поддържане на добри отношения вътре и извън администрацията, познаване на правилата на администрацията и административната среда; умения за ясна и целенасочена комуникация по служебни въпроси с адекватна детайлизация и подбор на аргументи; умения за мотивиране и поощряване на подчинените служители; умения за дефиниране и разясняване на краткосрочните и дългосрочни цели на администрацията; умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност.
3. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни крайни резултати.
ІІІ. Начин на провеждане на конкурса: Решаване на тест по чл. 33, ал. 1, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията и интервю.
ІV. Допълнителна информация за начина на провеждане на конкурса:
Тестът ще сe проведе в администрацията на Органа по назначаване и ще включва познания относно администрацията и въпроси свързани с правилното прилагане на следните закони и подзаконови актове към тях: Закона за администрацията, ЗМСМА, ЗДСл, Закон за социално подпомагане и правилника за неговото приложение, Закон за социалните услуги и правилника за неговото приложение, Закон за личната помощ, Наредба № РД-07-7 от 28.06.2019 г. за включване в механизма лична помощ, Закон за хората с увреждания, Закон за закрила на детето, Наредба за условията и реда за кандидатстване подбор и утвърждаване на приемни родители и настаняване на деца в тях, Закон за защита на личните данни, Закон за обществените поръчки, Етичен кодекс на служителите, осъществяващи дейности по предоставянето на социални услуги, Семеен кодекс и други методически указания, свързани с прилагане на нормативната база, Наредби на Общински съвет Русе и др.;
Кандидатите трябва да притежават дигитална компетентност, съгласно чл. 15, ал. 2 от Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация.
При провеждане на интервюто, конкурсната комисия ще преценява качествата на кандидатите по 5 – степенна скала по 7 показателя съобразно Формуляр за преценка на кандидатите Приложение № 6 към чл. 42, ал. 4 от НПКПМДСл
V. Необходими документи за кандидатстване:
1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност за държавни служители /по образец/
3. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и специалност.
4. Копия от документи удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобития ранг като държавен служител;
5. Автобиография (европейски формат).
VІ. Място и срок за подаване на документи :
Документите за участие се представят в срок до 10 /десет/ дни от публикуването на обявлението за конкурса на адрес: гр. Русе, пл. „Свобода“ № 6, Община Русе, ІІ етаж, стая 204, отдел „Човешки ресурси “. В случай, че подаването се извършва чрез пълномощник, се изисква да бъде попълнено пълномощното, намиращо се на последната страница на заявлението за участие в конкурса. При подаване на място е задължително представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителите определени да приемат документите. За контакти: телефон 082 / 881 665 или 082 / 881 777.
Документите може да се подават и по електронен път на електронна поща [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис, а останалите копия на изискуемите документи да бъдат заверени вярно с оригинала от кандидата.
VІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: електронната страница на Община Русе или информационното табло на входа на Община Русе, намиращ се на ул. „Петър Берон“.
VІІІ. Кратко описание на длъжността:
Ръководи, организира, контролира и отговаря за дейността на отдел „Социални дейности", при провеждане на политиката на Община Русе за функционирането и развитието на социалните дейности и услуги, социалната подкрепа, интеграцията на хора с увреждания, закрила на детето, етническите проблеми и дейностите свързани с програмите по заетост на територията на Община Русе.
Области на дейност: Ръководна, организационна и координационна дейност, оперативен контрол и методическо ръководство на общинските социални дейности.
ІХ Начина на определяне на размера на основната заплата:
Размерите на индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват в администрацията, се определят по преценка на работодателя, до достигнатия максимален размер на основните месечни заплати на служителите в съответното ниво и степен и са в зависимост от притежавания професионален опит, както следва:
1. при професионален опит до 4 години – в рамките на степен 1 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 1077 лв.;
2. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 4 до 10 години – в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 1077 лв.;
3. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 10 години – в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 1077 лв.
Х. Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на допуснатите кандидати от отдел „Човешки ресурси “.
Образец на заявление за участие в конкурса може да се изтегли от електронната страница на Община Русе или от интернет адрес: https://iisda.government.bg/