Одитор
Сметната палата на Република България обявява външен конкурс за подбор и заемане на длъжността „Одитор” – 1 (една) щатна бройка в отдел 3 „Местни органи”, ИРМ-Габрово, одитна дирекция I „Финансови одити”, месторабота – гр. Габрово
Описание на основните функции на длъжността:
· Извършва финансови одити с цел изразяване на независимо мнение доколко годишният финансов отчет на бюджетната организация дава вярна и честна представа за неговото финансово състояние и имущество, в съответствие с идентифицираната обща рамка за финансова отчетност.
· Участва в одитни екипи като ръководител или член на одитен екип.
· В качеството си на ръководител на одитен екип отговаря за:
- изготвянето на програмата за извършване на одита и разпределя задачите между членовете на одитния екип; изготвянето и преработването на проект на одитен доклад; дава становище в съответствие с дадени указания и съгласно Закона за Сметната палата;
- изготвянето на доклад за резултатите от извършения текущ контрол на периодичните отчети, съгласно Закона за Сметната палата;
- отговаря за професионалното ръководство и качественото извършване на одита, както и за контрола върху качеството на одиторската работа на членовете на одитния екип.
· В качеството си на член на одитен екип участва в изготвянето на:
- проекта на одитен доклад и становище за извършените одити, съгласно ЗСП;
- съставянето на одитното досие;
- работни документи за изпълнените процедури.
· При възлагане, участва в подготовката и дава становища по проекти на актове, свързани с одитната дейност, участва в обучения и курсове за повишаване на квалификацията си.
· Опазва класифицираната информация и не разгласява факти и обстоятелства, станали известни при или по повод изпълнение на задължения си.
· Спазва йерархична подчиненост, законност, лоялност, отговорност и политическа неангажираност.
Изисквания за заемане на длъжността:
· висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен „магистър”;
· професионален опит: трудов и/или служебен стаж не по-малко от 3 (три) години, считано от датата на придобиване на образователно-квалификационната степен „магистър”;
· да отговарят на изискванията на чл. 26, ал. 1, т. 2 от Закона за Сметната палата – да притежават сертификат за одитор или да са преминали успешно изпита за одитор на Сметната палата;
· умения за планиране, организиране и рационално разпределение на задачите;
· способност за работа в екип, комуникативност и добра аналитичност;
· стремеж към професионално развитие и усъвършенстване на компетентности;
· компютърна компетентност – MS Office, Internet; умения за работа с общи и специализирани програмни продукти;
· предимство ще имат кандидатите, които притежават висше икономическо образование и професионален опит в счетоводната отчетност.
Сметната палата предлага:
· Трудово правоотношение.
· Работно време – пет дневна работна седмица, от 09.00 часа до 17.30 часа с 30 минути обедна почивка;
· Основното месечното трудово възнаграждение:
- минимален размер - 1 330 (хиляда триста и тридесет) лева;
- максимален размер - 2 550 (две хиляди петстотин и петдесет) лева.
- ежегодно право на представително облекло на стойност до три минимални работни заплати;
- допълнителни възнаграждения за постигнати резултати;
- задължително застраховане със застраховки "Живот" и "Злополука";
- карта за градски транспорт на преференциална цена;
- карта за Multisport на преференциална цена;
· Обучения за придобиване и усъвършенстване на професионалните знания и умения;
· Участия в организираните мероприятия от страна на Сметната палата, служителите придобиват сертификати, в т.ч. и международни.
Необходими документи за участие в конкурса:
1. Заявление (свободен текст) до председателя на Сметната палата, в което се посочват длъжността, за която се кандидатства, телефон и/или електронна поща за контакт, опис на приложените към заявлението документи;
2. Биографична справка с подробно посочване на трудовия и/или служебния стаж, придружена от заверени копия (Вярно с оригинала) на документи за удостоверяването му - трудова и/или служебна книжка, УП-3 или друг документ, доказващ трудов и/или служебен стаж по длъжности и структурно звено;
3. Заверено копие (Вярно с оригинала) от диплома за завършено висше образование (при издадена диплома от чуждестранно учебно заведение – удостоверение за признато образование и степен на образованието);
4. Заверено копие на сертификат/и за одитор (Вярно с оригинала) или лицето да посочи, че е преминало успешно изпита за одитор на Сметната палата;
5. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността (по преценка на кандидатите).
Списък с материалите за подготовка на кандидатите:
1. Закон за Сметната палата;
2. Международни стандарти на Върховните одитни институции (МСВОИ): П1, П10; П12; 100; 200; 2300; 2315; 2520; 2320; 2330; 2500; 2501; 2450; 2700-2720;
3. Закон за публичните финанси;
4. Закон за вътрешния одит в публичния сектор;
5. Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор;
6. Закон за счетоводството;
7. Указания на министъра на финансите дадени с писмо ДДС № 20 от 2004 г., относно прилагане на Националните счетоводни стандарти от бюджетните предприятия;
8. Указания на министъра на финансите дадени с писма ДДС № 14 от 2013 г., относно Сметкоплан на бюджетните организации; ДДС № 08 от 16.09.2014 г., относно допълнителни пояснения за отчитането на определени операции, активи и пасиви в контекста на прилагането на Сметкоплана на бюджетните организации и ДДС № 5 от 2016 г., относно начисляване на амортизации в публичния сектор.
9. Заповед на министъра на финансите № ЗМФ 1338 от 22.12.2015 г.
Начин на провеждане на конкурса - писмена част и интервю, като писмената част ще се проведе под формата на тест и практически изпит.
Етапи на конкурсната процедура:
1. Допускане/ недопускане по документи, съобразно определените минимални и специфични изисквания за заемане на конкурсната длъжност;
2. Писмена част 1 – провеждане на тест, който се състои от 20 въпроса от областта на дейност на конкурсната длъжност, които могат да бъдат от отворен и затворен тип. Всеки затворен въпрос има по четири възможни отговора, от които само един е верен. За успешно издържал теста се счита този кандидат, който е отговорил правилно на минимум 70 % от зададените въпроси (14 въпроса);
3. Писмена част 2 – практически изпит/практическа задача, която е от областта на дейност на конкурсната длъжност. Резултатите на кандидатите се оценяват по определените критерии за оценка от Методиката, като за успешно издържал практическия изпит и съответно допуснат до интервю се приема кандидат, получил средноаритметична оценка от комисията минимум 3 (за одиторски, стажант-одиторски или експертни длъжности);
4. Интервю – кандидатите се оценяват по определени критерии, съобразно спецификата на длъжностното ниво и областта на дейност.
Място и краен срок за подаване на документите - необходимите документи за участие в конкурса, се подават лично или чрез упълномощено лице по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка, чрез куриер или в сградата на Сметната палата, гр. София, ул. „Екзарх Йосиф” № 37 – „Деловодство”, всеки работен ден от 10.00 до 17.00 ч., в срок до 25.11.2024 г., включително.
Документите от конкурсните процедури, които са с информационен характер (заповеди, обявления, списъци, времеви графици, съобщения, др.), се публикуват на официалната интернет страница на Сметната палата.