Главен експерт
МИНИСТЕРСТВО НА
ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
София 1000, ул. „Шести септември“ № 29,
рег. № 8121р-23235, екз. № 1
29.11.2024 г.
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) и заповед № 8121К-14693/25.11.2024 г., във връзка със заповед 8121з-1181/27.08.2024 г. на министъра на вътрешните работи, относно възлагане на правомощия на орган по назначаването по служебното правоотношение с държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи, обявявам конкурс за заемане на 1 (една) вакантна длъжност,
ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ
в сектор „Информационни технологии“ към
Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Драгоман при
Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР,
длъжностно ниво: 9, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията,
наименование на длъжностното ниво: експертно ниво 5
І. Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
1. Минимална образователно - квалификационна степен - „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
2. Минимален професионален опит - 2 години и/или придобит минимален ранг IV младши;
3. Области на висшето образование - Социални, стопански и правни науки; Природни науки; Математика и информатика; Технически науки; Сигурност и отбрана, съгласно точка 6 от Приложение към чл.108 от Правилник за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи;
4. Професионални направления - Обществени комуникационни и информационни науки; Математика; Информатика и компютърни науки; Електротехника, електроника и автоматика; Комуникационна и компютърна техника; Национална сигурност; Военно дело; Машинно инженерство; Администрация и управление, съгласно точка 6 от Приложение към чл. 108 от Правилник за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи;
5. Да притежават или да получат разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната информация до ниво на сигурност „Секретно”. Съгласно чл. 10д, ал. 4 от ЗДСл, актът за назначаване се издава в 14-дневен срок от получаването на разрешението за достъп, когато не е представен такъв документ;
6. Кандидатите да отговарят на изискванията по член 7 от Закона за държавния служител.
ІІ. Описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- организира поддръжката, актуализацията и експлоатацията на автоматизираните информационни фондове в РДГП;
- изготвя предложения за оптимизиране обработката на информационните потоци в РДГП и предлага системни решения за подобряване на работата им;
- контролира работоспособността на компютърната техника (сървъри, персонални компютри, принтери, оптически четци), мрежите на регионално и локално ниво и друга спомагателна техника;
- наблюдава и контролира за стриктното спазване на предписанията за техническа експлоатация;
- организира ползването на автоматизираните информационни средства в съответствие с предоставените права за работа;
- следи за антивирусната защита;
- поддържа в работоспособно състояние мрежата за предаване на данни към РДГП и ГДГП;
- организира и осъществява поддържането и профилактиката на компютърната, комуникационната и спомагателната техника и съоръжения на структурните звена на РДГП;
- организира сервизната и по възможност извършва ремонтна дейност по отстраняване на възникнали повреди по техническите средства;
- изпълнява дейности по изпълнение на проекти или програми, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове или финансирани от други държави, от международни финансови институции и други донори, по които бенефициент, партньор или изпълнител е МВР или структура на МВР;
- спазва правилата за защита на класифицираната информация и изискванията на Закона за защита на личните данни;
- спазва изискванията за защита на класифицираната информация и недопускането на нерегламентиран достъп до нея;
- познава и спазва изискванията на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
- познава и спазва правилата за безопасни и здравословни условия на труд, съгласно проведени инструктажи;
- спазва трудовата дисциплина, установения ред и изискванията на нормативните актове по безопасността, хигиената на труда и противопожарната охрана;
- носи отговорност за собствената си безопасност, както и за безопасността на подчинените му служители;
- извършва и други дейности и задачи, възложени от непосредствен или висшестоящ ръководител.
ІІІ. Начин за провеждане на конкурса:
1. Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно Министерството на вътрешните работи;
2. Интервю.
IV. Граници (от - до) на заплатите, определени за длъжностите за степен 1 - от 933 лв. до 1800 лв., съгласно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация.
При назначаване на кандидата спечелил конкурса, се определя основна месечна заплата по Приложение 1 към Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и съгласно Вътрешните правила за заплатите в МВР.
V. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
1. Писмено заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл - по образец;
2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл - по образец;
3. Копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителни квалификации и правоспособност, които се изискват за длъжността. Когато дипломата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4. Копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит;
5. Копие на документ за придобит ранг, при наличие на такъв;
6. Копия на други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
VІ. Място и срок за подаване на документите за участие:
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. Документите може да се подават и по електронен път на електронен адрес: [email protected], като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Срокът за подаване на документите е 10 (десет) дневен от датата на публикуване на обявлението, на адрес: гр. Драгоман, ул. „Захари Стоянов“ № 58, всеки работен ден от 09:00 до 12:00 и от 13:00 до 16:00 часа в сектор „Човешки ресурси“ към Регионална дирекция „Гранична полиция“ - Драгоман при Главна дирекция ,,Гранична полиция“ - МВР.
Телефон за справки и допълнителна информация: 07172/2095.
При подаване на документите по електронен път кандидатите следва да проверяват статуса на същите на горепосочения телефонен номер.
VII. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да бъдат обявявани на електронната страница на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР - в интернет и интранет.
Копие от обявлението да се изпрати на дирекция „Човешки ресурси“ - МВР и на Главна дирекция „Гранична полиция“ - МВР, за сведение и изпълнение.
ВПД АДМИНИСТРАТИВЕН
СЕКРЕТАР НА МВР: /П/
Лилия Бочева