Защо работодателят Ви не се обажда
Публикувано от: Zaplata.bg
30 Юни, 2019 г.
Защо работодателят Ви не се обажда
Снимка: shutterstock

Странно, но повечето кандидати за работа абсолютно не се подготвят за интервюто си.

 

Дори и при много активно търсене на работа, мнозина не си правят труда да отделят време, за да се подготвят за интервюто, надявайки се, че по време на беседата ще се приспособяват. Понякога обаче ориентирането по време на интервюто е по-трудно от сядането за първи път зад волана на кола. Много е трудно в разговор с непознат да се поддържа фокуса към това, което искаш да кажеш за себе си, какви въпроси да зададеш и какви акценти да направиш.

 

По-долу искаме да дадем най-типичните грешки на кандидатите при първото интервю:

Липсва събрана информация за човека, с когото ще беседвате, а също и за компанията, в която евентуално ще работите

Информацията за човека и фирмата е ключов етап от подготовката. Познаването на опита на човека, с когото ще се срещнете, ще Ви помогне да се съсредоточите върху правилните неща, а общите познания ще направят разговора по-приятелски настроен.

 

Разбирането на позицията, компанията и пазара, ще спести много време и ще Ви помогне да поставите правилните акценти в разговора.

Фокусът в разговора е за собствените изгоди, а не за ползите на втората страна

Работодателят много повече е заинтересован какво може да получи от вас, отколкото това, което можете да получите Вие от работата с него. Продължителното разказване на това, каква компания търсите - това е непродуктивно. Вие сте поканен на тази среща, с цел разрешаване на конкретен проблем на работодателя.

Описване на своя опит във вид на незавършени действия

Това се отнася както за самото резюме, така и за самия разговор. „Сключих договори, водих преговори, координирах работата си, разработвах проекти”, но тази информация не дава отговор на въпроса, дали всички тези действия са били от полза за компанията. Работодателят не се интересува от хора, които са участвали в нещо. Според Вашия опит само едно нещо е интересно за него: какви реални ползи са получили предишните работодатели от работата Ви.

Отсъствие на измерими критерии за продуктивността Ви

Всяка дейност може да бъде оценена по показателите (брой нови клиенти на месец, % от дълга, текучество на персонала, размера на договорите). За работодателя е много важно да разбере, по какви показатели сте оценен. И също така - по какви показатели сами оценявате работата си.

Малко въпроси

Задаването на въпроси не е нищо друго, освен проявление на интерес. Не за нищо казват, че по въпросите, които човек задава, може да се направят повече заключения, отколкото по отговорите му. Разговорът винаги е по-продуктивен, когато събеседниците в по-голяма или по-малка равна степен задават и отговарят на въпроси. Те трябва да бъдат предварително обмислени и подготвени.

Разказваме всичко, което умеем

Времето за срещи е ограничено. Ще кажете всичко в автобиографията си, а на интервюто трябва да кажете най-важното. Съсредоточете се върху това, в коя компания сте дошли на срещата и с кого я провеждате. Важно е да покажете какво можете да правите най-добре, а това са 1-2 критерия, в които сте особено добри. Как можете да се опишете от професионална гледна точка в едно изречение? Това е една фраза, която ще остане в паметта на събеседника 3 дни след срещата. Каква бихте искали да бъде тя?

Ниско ниво на енергичност

Няма нужда да идвате на срещата изморени и депресирани. Погрижете се да сте в добро настроение по време на срещата. В противен случай, рискувате след три дни, фразата, която ще бъде запомнена за вас: "Заспах малко по време на срещата с него."

 

Дадохме примери, които са от една страна очевидни - въпреки това, всеки ден повече от 60% от кандидатите (включително и продуктивните и опитните) правят тези грешки.


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »