Как да спестите време при търсене на работа
Публикувано от: Zaplata.bg
17 Декември, 2019 г.
Как да спестите време при търсене на работа
Снимка: shutterstock

Има много фактори, които могат да попречат в намирането на нова работа, единият от които е липсата на достатъчно свободно време. Особено ако не сте напуснали текущата си работа. По-долу ще дадем няколко съвета, които ще ви помогнат да направите търсенето по-ефективно и да оптимизирате времето си.

Спрете незабавно да отлагате

Трябва да спрете да си губите времето. Склонни ли сте да се отдавате на празни мисли за начина на работа и да обядвате през целия един час, определен по закон? Защо да не използвате това време за проучване на възможностите за нова работа или актуализиране на автобиографията си? Разбира се, не трябва да използвате предоставения Ви от работодателя компютър.

Предварително оценете своите умения и желания

Няма нужда да се задълбочавате в търсенето на работа и да отговаряте на повече или по-малко подходящи свободни работни места, само защото имате малко свободно време. Преди да започнете търсенето, отделете време, за да оцените своите амбиции и посоката на по-нататъшно си развитие. Задайте си следните въпроси:

  • Какви са силните ми страни?
  • За какъв вид работа са най-подходящи?
  • Кои индустрии се развиват, кои - не?
  • Как се виждам след пет години?

И не забравяйте: нашите преценки за себе си не винаги са най-обективните, така че си струва да зададете тези въпроси и на други хора (приятели и познати, които не са обвързани по някакъв начин с настоящия работодател и т.н.) След като получите отговорите, стеснете търсенето си и ще отговаряте само на предложенията, които ви подхождат и отговарят на уменията.

Актуализирайте данните

Уверете се, че личната Ви и бизнес информация е актуализирана с настоящата. Това се отнася за акаунтите Ви в социалните мрежи и вашата автобиография. Не правете твърде радикални промени във всичките си акаунти едновременно - не искате да възникнат подозрения в настоящия Ви работодател нали?

Можете да спестите много време, ако имате готови шаблони за написването на автобиография за различните позиции. Очевидно, изборът им зависи от това колко широк е обхватът на търсенето на нова работа. Създайте шаблон за всяка позиция и след това го променете в зависимост от изискванията на работодателя.

Използвайте нетуъркинг

Това правило важи за повечето професии. Ако поддържате голяма мрежа от „живи“ контакти, може да не се налага да отделяте време в търсене на нова работа. Може да се случи така, че работата да ви потърси. Развийте своята мрежа, включвайки в нея релевантни специалисти, и споделяйте информация с тях. Не пренебрегвайте важните събития в професионалната сфера, което е чудесен повод за размяна на визитки.

Внимателно проучете списъка си с контакти и вижте дали в него има някой, когото не сте виждали отдавна и който може да Ви бъде полезен при намирането на нужната позиция.

Планирайте деня си

След като актуализирате автобиографията и акаунтите си в социалните мрежи, трябва да положите усилия и да намерите време да потърсите работа, кандидатствайки за свободните работни места. Кога да сте най-активни? Средният човек е най-продуктивен през първите два часа след събуждането си, така че може би трябва да се събудите един час по-рано и да направите търсене.

Освен това, често графикът през деня вече е запълнен до краен предел и в този случай ще трябва да използвате наличните прозорци в натоварения си график. По правило, това са пътуванията до и от работа, почивката за обяд и т.н.

Спестете време, отговаряйки само на свободните работни места, които точно съответстват на вашия набор от умения и предизвикват във Вас реален интерес. Рекрутерите ценят отговора и винаги знаят колко внимателно сте подходили към избора. Противно на общоприетото схващане, няколко добре обмислени отговора ще ви помогнат да намерите новата си работа много по-бързо от множеството прибързани.


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »