Как да се избавим от стреса на работното място?
Публикувано от: Zaplata.bg
07 Март, 2019 г.
Как да се избавим от стреса на работното място?
Снимка: shutterstock

Справянето със стреса на работното място е важно както за кариерата ви в дългосрочен план, така и за вашето здраве.
Живеем във време, в което той е навсякъде около нас. Причините за него са много- забързан делник, нерви, недостиг на време при много задачи, мобилни телефони и какво ли още не.

Ето няколко метода за успешно справяне със стреса на работното място:

Обърнете внимание на някои от задачите, които може да се отразяват върху вашето ниво на стрес. Шофирате ли до работното си място по един час всеки ден или повече, чувствате ли се като "пребити" само докато стигнете до там? Има ли начин, по който бихте могли да облекчите работните си ангажименти? Имате ли нужда да се научите как отвреме навреме да казвате „Не” на определени изисквания, отправени към вас? Потърсете начини да промените начина, по който вършите нещата, особено онези, над които имате контрол.

Потърсете начини да разпределяте по-добре времето си 

Често пъти, стресът е резултат от факта, че нямате достатъчно време да свършите всичко, което трябва. Спрете да си губите времето в разговори с колегите или лични телефонни обаждания, изолирайте се от постоянното „сърфиране” в интернет по лични причини. И най-важното- елиминирайте всички дейности, които „изяждат” от времето ви. 

Намери си някакво физическо разтоварване, което да стане част от работното ви ежедневие

Можете да ходите на фитнес, йога или друг спорт. Опитайте да откъснете съзнанието си от работата като се концентрирате върху някаква дейност. А защо не започнете да правите кратки разходки през обедната си почивка – самото излизане от офиса ще ви накара да изпуснете въздишка на облекчение и за момент да се „гмурнете” в динамичния живот навън – далеч от компютъра и другите рутинни неща.

 


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »