Как да разберете дали работата Ви работи и за вас
Публикувано от: Zaplata.bg
27 Април, 2019 г.
Как да разберете дали работата Ви работи и за вас
Снимка: shutterstock

Разговорите за размера на заплатата винаги са трудни - много хора не смеят да кажат на колегите колко печелят, страхувайки се да научат не много приятната истина за разликата в заплащането. Мотивационният говорител Ерин Лоури споделя някои съвети, как е по-добре да обсъждаме заплатата и обяснява защо това е важно да се направи.

"Моля, не казвайте на никого, че сте получили премия” - ми каза мениджърът, снижавайки гласа си, както обикновено го прави, когато казва служебни клюки. Току-що завършихме индивидуален разговор в кабинета му, където научих чудесни новини - бях сред щастливите, които получиха премия. Знаех, че днес целият ден всички в офиса ще предполагат кой е получил и кой не. - “Добре” - измърморих аз и напуснах офиса.

Няколко часа по-късно, един колега се приближи до мен и, опитвайки се да не привлича вниманието, с нисък глас ме уведоми, че някои хора от нашия отдел не са получили премия. - “Колко ти дадоха?” - попита тя.

Поколебах се, защото мениджърът ми каза да не говоря за премията. Какви последствия ме очакват, ако разкажа за това? Какво ще стане, ако тази информация бъде предадена на този, който не е получил бонус?

Много служители са изправени пред такива трудности. Какво да направите, ако настъпи труден разговор за заплатите и бонусите?

Обикновено обсъждаме финансите само с най-близките си хора. Но всъщност този подход само ни вреди.

Ашли Фанщайн Гертсли, автор на книгата „Как да внесем порядък във финансите за 30 дни“, смята, че е в наш интерес да знаем колко печелят нашите колеги. “Когато не знаем това, победата е за корпорациите" - казва тя. - "Откритостта ни позволява да узнаем как се оценява една или друга длъжност

Освен това, откритото обсъждане може да помогне за решаването на проблема с разликата между заплатите и да стимулира справедливото заплащане. Но такива разговори не са толкова лесни, колкото изглеждат.

Според Закона за регулиране на трудовите отношения, повечето (но не всички) работодатели нямат право да забраняват на служителите си да обсъждат заплатите или да ги уволняват за такива разговори. Въпреки това, не всяка компания се подчинява на тези правила - особено чести нарушения се наблюдават в частните организации.

Преди да започнете да говорите за компенсация на труда, преценете всички рискове и вземете под внимание Вашата корпоративна култура.

С кого трябва да водите разговорите за заплатата

За да получите точна представа колко получават хората на Вашата длъжност, трябва да получите тази информация от няколко души - поне от шест (в идеалния случай - трима мъже и три жени). Разбира се, въпросите за заплатата трябва да ги зададете на служителите от Вашия отдел.

Алекс Дикинсън, основател на Ask For It, Ви съветва да се свържете и с колеги от индустрията, работещи в други компании. Той смята, че LinkedIn ще бъде полезна за това. Файнщайн Герстли препоръчва да се свържете с хора, които преди това са заемали Вашата длъжност, но наскоро са били уволнени. Попитайте приятелите си, може би те имат познати, които са работили във Вашата област. Главното е, че ще получите информация за заплатата от човек, който е работил на подобна позиция (в идеалния случай в същия град, като Вас).

Как да започнем разговор?

Заплата - доста неловка тема, така че е по-добре да се подготвите за такъв разговор. Дикинсън предлага да го започнете така:

  • вариант 1 - “В момента правя малко проучване, защото [ще попитам за повишение или се готвя за интервю] ...”;
  • вариант 2 - ”Мисля, че имате информация, която може да ми помогне ...”. Обяснете защо: събеседникът заема аналогична длъжност, работи на такава позиция и е получил повишение или наема хора на Вашата длъжност;
  • вариант 3 - ”Можете ли да разкажете как стои въпросът със заплатата във Вашата длъжност?”. Ако разговаряте с висшестоящ от персонала, кажете му: „Мисля да поискам такава заплата. Мислите ли, че тя е нормална?”.

Можете да завършите обръщението си (ако пишете писмо) с думите “Ще се радвам да споделя с Вас моите резултати по-късно”. Дикинсън счита, че тази фраза се проявява особено добре в общуването с непознати, защото ще предизвикате любопитство в тях.

Какво да направите, ако откриете разлика в заплащането

Най-добрият вариант е да се свържете с Вашия отдел кадри и да ги помолите да обяснят причината за тази разлика. Разбира се, това може да се дължи на доста адекватни фактори, например, различия в опита, образованието, желанието за работа и т.н. Но не трябва да споменавате имената на конкретни служители, ако обсъждате с шефа си нивото на заплащането в компанията - не искате те да имат проблеми нали? По-добре кажете, че сте провели проучване въз основа на общи данни.

Как още можете да узнаете за размера на заплатата

Ако не можете да се заставите да пишете на непознати в LinkedIn или да разговаряте с колеги, опитайте да потърсите информация в интернет. Сайтове, като Glassdoor, Salary, Payscale, Comparably, The Salary Project и Get That Raise ще Ви помогнат да получите обща представа за нивото на заплатите във Вашата индустрия. Можете да намерите високи специализирани бази данни, като тази таблица, в която през 2018 г. служителите на телевизия са въвели данни за размера на техните заплати.


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »