10 Май, 2019 г.
Снимка: shutterstock
Когато екипът е сплотен и отношенията в офиса са добри, резултатите никога не закъсняват. Работата върви по-леко, когато има комуникация. Вие добре ли колаборирате със своите колеги?
Какво значи екипна работа
- чуване и разбиране - ако за вас е важно основно това, което вие искате, трудно ще изградите успешна комуникация с останалите в офиса. Важно е да се вслушвате в чуждото мнение и да обмисляте и чуждия поглед към нещата. Дайте думата дори и на по-срамежливите. Това, че не говорят често, не означава, че не мислят над фирмените проблеми и предизвикателства. Когато взаимно се чувате и разбирате, ще вървите напред като тим.
Ако пък вие сте един от мълчаливите, не се притеснявайте да изкажете мнението си. Нали затова сте там – за да бъдете полезни и да помагате да се постигат заложените цели; - идеите се допълват - когато действате съвместно, всеки се чувства свободен да дава предложения и се създава по-креативна среда. Обмислянето на различни гледни точки винаги води до намиране на по-ефективни решения, защото хрумванията на един често се допълват от идеите на друг. Именно това е смисълът на така нареченият брейнсторминг;
- обменяте опит - всеки е преминал през различни етапи на кариерата си. Винаги има какво да научите от останалите, както и те от вас. Ако сте в началото на професионалния си път, възползвайте се от всяка възможност да „откраднете“ малко от занаята;
- заедно постигате резултати - в някои проекти вероятно си сътрудничите с колеги, други задачи са поставени конкретно на вас. Важно е натоварването да е разпределено равномерно и на всеки да са поставени предизвикателства, които най-пълноценно използват неговия потенциал. Мениджърите трябва да познават добре силните страни на всеки участник и да ги съобразяват с естеството на дейността.
Как да се справяте с различните характери
При съвместната работа няма как да не се появят неща, за които да не бъдете съгласни един с друг. Важно е обаче да запазите добрия тон. Обмислете чуждото виждане и не забравяйте, че и другият човек цели да успее общата ви инициатива. Може пък и вие да грешите.
Няма как да си пасвате или да сте приятел с всички. Ако се налага да си сътрудничите с хора, с които имате сблъсък на характери, помнете, че доброто възпитание и любезността имат смисъл. Нервното поведение води само до загуба на енергия за вас и до никакви позитивни резултати за общата дейност.
Какво ни съветват от Zaplata.bg
Няма как да разберете каква е работната среда само гледайки обявата. Но още преди да кандидатствате, може да потърсите информация от запознати с фирмата или от бивши служители. Опитът сочи, че когато начело на компанията е добър ръководител, той знае как да направлява екипа си и да насърчава взаимопомощ и колаборация.
Добър индикатор за климата на дадено място е и текучеството на персонал. Ако прекалено често се търсят хора за една и съща позиция, имайте едно наум, че има вероятност на това място да липсва добра среда и коректни отношения.