7 качества, от които зависи вашата кариера
Публикувано от: Zaplata.bg
29 Ноември, 2019 г.
7 качества, от които зависи вашата кариера
Снимка: shutterstock

Защо хората с еднакви възможности за старт в живота постигат различни успехи? Случайност? Фахри Агаев не е съгласен с подобно твърдение.

Ние сме виждали повече от веднъж: различни хора в една и съща компания постигат различни успехи в кариерата. Защо се получава така? Какво отличава двама на пръв поглед сходни служители? И двамата следват едни и същи корпоративни правила и работят под надзора на един ръководител, и двамата седят в един и същ офис и остават до края на работния ден. Но резултатите им са различни. Вероятно има нещо невидимо, което в дългосрочен план дава сили за ново кариерно начало или действа като спирачка по този път.

Често сме виждали губещите да обясняват постиженията на успешните си колеги като тривиален късмет или способност да намират подходи към началниците. Много специфични лични качества влияят върху кариерното развитие. И така, какво отличава успешния служител от неуспешния?

1. Целеустременост и планомерност

Успешните служители имат общи кариерни цели и планове. Неуспешните хора предпочитат да тръгнат с течението, като дори не гледат напред, къде ги носи то. Обърнете внимание: на един прост въпрос „Какви са Вашите цели за бъдещето?“ - много хора не могат точно и ясно да отговорят.

Има много рязка разлика между работници с кариерни цели и работници, които нямат такава, и това веднага привлича вниманието. Тези с цели имат силна присъща мотивация; Изправени пред неуспехите, те не се отказват; Такива хора трудно се отървават от работата и нищо не може да разсее вниманието им; Действията в свободното им време имат ясен фокус и са изпълнени с определен смисъл. Човек с цели ВИНАГИ е мотивиран за развитие. И най-важното: човек с конкретни цели също има план за кариера и развитие и той вече знае с какви инструменти и в каква последователност ще попълва и укрепва своите знания, умения и лични качества.

А хората, които нямат цели, са като бутилка, която се люлее по морските вълни, в зависимост от посоката на вятъра. Те разчитат повече на късмет или шансове. През годините, не постигайки желаното повишение и виждайки как другите успяват, те отдават това на късмета, упорито не виждайки огромната им работа и целеустременост.

Какво да правя?

Определете своите кариерни цели и в съответствие с тях си направете планове за бъдещето.

Отговорете си на един въпрос: „Кой и къде искам да бъда след 10 години?“. Помислете и запишете всички знания, умения, опит и качества за този образ, който трябва да бъдете 10 години по-късно.

И след това подгответе своя план за развитие за 1 година. Обърнете внимание, че ще трябва да четете, с кого ще общувате, с какъв опит, къде и от кого ще получавате знания. И след това добавете всичко това към списъка си с ежедневни и седмични дела.

В началото на всяка година, месец и седмица си задавайте един въпрос: какво е особеното при вас и какво Ви отличава от огромната маса от хора в професията Ви? Защо работодателят трябва да Ви избере? Отговорете си честно и направете корекции в плановете си в съответствие с отговора Ви.

2. Проява на инициативи

С новите проекти, когато е необходимо да се направи нещо допълнително, освен рутинната им работа, успешните работници поемат инициативата; А неуспешните се опитват да стоят на сянка, за да не се натоварят допълнително.

Класически случай: започва нов проект. За да работи по този проект, човек, освен стандартното си работно време, трябва да прекарва и допълнително време в работа. На събранието задава въпроса - кой иска да се занимава с този проект? Тези, които закриват очите си, избягват да гледат ръководителя, никой не ги принуждава да се включат в този проект, но инициативата и хората, които са готови да изхабят енергия, време и понякога нерви, се открояват на техния фон. С всяка вдигната ръка, за да получат нова или допълнителна работа, те придобиват нови знания, правят нови познанства и, разбира се, бонуси и плюсове в очите на мениджмънта, доказвайки своята лоялност към компанията и желанието си да пожертват личното си време в името на общото. И това е едно от качествата на добрия лидер.

Какво да правя?

Винаги проявявайте инициатива и не избягвайте да поемете тежестта. Всяка допълнителна работа и стрес, които могат да Ви изведат от вашата зона на комфорт, е вашето развитие. Човек показва своята отличителност и в същото време проявява инициативност, действа активно и демонстрира привързаността си към компанията и готовност да пожертва времето си в името на общото развитие. А веднага щом компанията има възможност за повишение, на първо място шефовете ще си спомнят първо за този, който 'се е втурнал в битката'.

3. Устойчивост към провала

Успешните служители имат много просто отношение към провалите: анализ, идентифициране на грешките и продължаване по пътя им. Особено ако имат цели. А губещите се отказват и отстъпват.

Никой не може винаги да е прав и не може да знае всичко. Особено в началото на кариерата си. Всеки човек има неуспехи и грешки. На всеки етап от кариерата ни, на всяка нова позиция, има непознати за нас моменти, в които можем да правим грешки, пропуски, можем да бъдем изместени от вътрешни конкуренти, поради закриване на позициите или просто от завистливи хора. Някои хора анализират грешките си и продължават по пътя си, не губят надежда. Те разбират, че грешките не удрят репутацията на човека: репутацията на човек е засегната от невъзможността да научи нещо от грешките си.

Не забравяйте: да направите грешка и да приемете грешка са две различни ситуации. Наличието на грешка е нормално, но формата на приемане на грешката е съвсем различен въпрос.

Какво да правя?

Не се страхувайте от грешките и провалите. Приемете ги като важна част от професионалния Ви растеж и обучение. Внимателно анализирайте грешките си, намерете причините, вземете решения, така че вече да не ги правите и да продължите по пътя си. Няма успех без провал.

4. Познаване на техники за лична ефективност

Успешните служители имат лични техники за ефективност и непрекъснато се опитват да ги развиват. Неуспешните работници пък работят като всички останали, а резултатите им, са като на всички останали - посредствени. Ефективният служител е служител, който не само работи върху ежедневната си работа и отговорности, но намира и време за бъдещите си планове и дейности, редовно се развива и усъвършенства.

Ефективно работещият човек винаги има време за допълнителни проекти, работа, професионален и кариерен растеж.

Простата способност за концентрация е мощно средство за печалба във времето. Обърнете внимание на хората около вас в офиса: някой върши работата и се задълбочава в нея, като не вижда нищо освен работата, и я довършва след час. Друг служител може да свърши същата работа за три часа, като се разсейва от социалните мрежи, реплики на колеги и разговори. А качеството на работата драстично се различава. Първият, спестявайки два часа време, може да го изразходва за допълнителна работа или за развитието си, а вторият се уморява повече и се представя по-слабо. Е добре, как човек може да стане успешен, като той дори не може да управлява времето си? Ще може ли да контролира енергията и времето на своите подчинени? И колко ефективен ще бъде персоналът на такъв лидер?

Какво да правя?

Определете целта си за годината: например, след 12 месеца да станете собственик на 12 нови техники за лична ефективност. Всеки месец - по един нов навик.

Прост пример: човек, който може да печата с десет пръста, може да спести двадесет минути време всеки ден. Само двадесет минути. На пръв поглед изглежда малко. Но ако приемем, че има 250 работни дни в годината, тогава получаваме 5000 допълнителни минути годишно или 83 часа. И ако четете по тридесет страници от книга за час, то за година това са 2500 страници, тоест десет книги. Помислете: само един навик - да пестите двадесет минути на ден - ще Ви даде десет книги годишно!

Сега помислете какво ще се случи, ако станете собственик на дванадесет навика за една година. Кои? Именно тези, които спестяват време: планиране на деня и седмицата, бързо печатане, лаконичност в телефонните разговори ... За да перифразираме известната поговорка по отношение на личната ефективност, можем да кажем, че една минута спестява час.

5. Дисциплина

Успешните служители са дисциплинирани по всички въпроси - от навременното пристигане на работа до навременното изпълнение на задачата на ръководителя, дори ако за това понякога не се налага да спите до сутринта. Неуспешните работници могат да намерят „достойно“ извинение за всичко.

Дисциплината е много важна основа, върху която се гради дългосрочния успех. Недисциплинираният човек може случайно да стане успешен, но с първото леко разклащане, той ще падне и вече няма да се издигне. Не е достатъчно просто да знаете за тези техники за лична ефективност. Важно е упорито и последователно да ги прилагате всеки ден, всяка седмица, всеки месец, докато не станат навик.

Какво да правя? Накратко: бъдете дисциплинирани.

6. Непрекъснато развитие

Успешните служители постоянно се развиват. Неуспешните се променят само под натиска на ръководството и дори се опитват да се противопоставят. В съвременния развиващ се и бързо променящ свят, далеч не всички побеждават най-умните и най-силните: на преден план стои ефективността. Да бъдеш динамичен по отношение на кариерата и професионалния растеж означава постоянно да се развиваш, да вървиш напред, да бъдеш активен и агресивен.

На въпроса защо не се развивате през последните пет години, не отделихте време и енергия за това, обикновено получавам отговор, като този: „Компанията не ме е развила. Какво мога да направя? “Всъщност, такъв служител признава, че е жертва, че не може активно да управлява кариерата си, че цялото му професионално бъдеще зависи от компанията. Но един успешен човек сам работи върху своето подобрение, отделяйки време, енергия и пари за това.

Какво да правя?

Следвайте един от любимите ни цитати, който принадлежи на Джак Уелч: Change before you have to - „Променете се по-рано, преди да Ви се наложи“ Направете план за развитието си за годината в съответствие с Вашите цели. След това, разбийте този план на месеци, разделете месеците на седмици и на дни. И всеки ден отделяйте време за своето развитие.

Не забравяйте един много важен момент: най-дългият път се състои от стъпки. За кариерното си развитие трябва да правите поне една крачка всеки ден. И след известно време спокойно ще минете покрай този, който седи и чака кога ще дойде и неговия късмет.

7. Позитивност

Успешните служители са винаги позитивни и оптимистични, те зареждат и вдъхновяват другите със своята положителна енергия. Неуспешните не се отличават с подобно качество.

Позитивността се проявява във всичко - от усмивката им и ръкостискането, до изразяването на техните мисли. Работниците, на които е присъщо да се оплакват по-малко, но работят повече. А техните колеги, заразени с негативното настроение, имат само оплаквания и извинения. Да, по един и същ въпрос те могат да имат и различни мнения. „Много ми хареса този проект, защото научих много и срещнах нови интересни хора“ - ще каже един човек. „Е, защо ми трябваше този нов проект ?! Заради него трябваше да стоя вечер на работа ” - ще се оплаче друг.

Отношението влияе пряко върху трудовата ефективност на човека, неговата упоритост и желанието му да изразходи повече енергия за успеха. Положително настроеният човек е в печеливша ситуация от самото начало. Представете си реалната ситуация. Компанията създава нова система за обслужване на клиентите. Положително мислещият човек разсъждава върху реформите: “Страхотно! Това ще помогне за развитието на нашия бизнес и ще ми бъде полезно да се запозная с нови методи.” Негативно мислещият: „Защо е необходимо всичко това ?! Системата, по която работихме досега, също беше добра. “В същото време той заразява с негативното си отношение и другите, демонстрирайки го с цялата си външност, жестове и интонация. А първият от служителите, напротив, заразява другите със своя оптимизъм. И сега въпросът е: кой от двамата ще има успешна кариера в компанията?

Какво да правя?

Бъдете оптимисти. Позитивизмът Ви трябва да се проявява във всеки ваш ход и дума. Избягвайте всички негативи - информация, новини, хора. Опитайте се да намерите положителните моменти във всичко, независимо какво се случва с вас. И с времето това ще се превърне в навик у вас.

Портрет на победителя

Сега нека си представим успешния човек. Какво ще каже той на околните хора - колеги и мениджъри?

Той има цели в кариерата. Той знае къде и кой ще бъде след десет години и затова отделя време и енергия за делата, които ще го отведат до неговите цели, без да губи време за второстепенни въпроси и действия. В съответствие с целите си, той има планове и естествено, че няма да губи времето си напразно.

Той е инициативен и, виждайки нови проекти и задачи, ги поема.

Не се страхува от провала. За него неуспехът е възможността да научи нещо ново, да анализира грешките си, да помисли отново, да вземе решение и да продължи по пътя си. Той разбира, че провалът е важна част от успеха.

Той има техники за лична ефективност и е в състояние да свърши работата оперативно. Със задачата, която колегите му изпълняват за осем часа, той се справя за пет и по този начин има допълнителни три часа за саморазвитие, чужд език или нови проекти.

Той е дисциплиниран и проявява тази си черта на характера във всичко. Ако бъде назначен за лидер, той ще стане пример за подражание на своите подчинени.

Той редовно се развива, защото разбира, че кариерният растеж постоянно изисква нови знания и умения.

Той е позитивен, другите получават положителна енергия от него.

Такъв човек ще изпъкне рязко от конкуренцията, ще се вижда отдалеч.

Всеки изковава собственото си професионално щастие и никой освен нас не носи отговорност за кариерата ни.


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »