21 Април, 2019 г.
Снимка: shutterstock
Една добра автобиография значително увеличава шансовете за намиране на работа. За съжаление, в интернет има много лоши съвети на тема, как правилно да го съставим. И макар една грешка да не Ви навреди много, по-добре е да я избегнете.
Изданието Fast Company разговаря със специалисти по наемането и обсъжда най-често срещаните грешки, които кандидатите правят в техните автобиографии.
Опитвате се да вместите всичко на една страница
Вероятно сте чули съвет, че автобиографията трябва да се побере на една страница, но проучване на ResumeGo показва обратното. Работодателите са 2.3 пъти по-склонни да предпочитат кандидати с резюме от две страни, казва Питър Йънг, главен изпълнителен директор на ResumeGo. Ако задълбаете малко по-дълбоко, то тогава работодателите са 1,4 пъти по-склонни да предпочитат резюме от две страници, когато става въпрос за начални позиции, 2,6 пъти по-често - ако кандидатът претендира за длъжност от средно ниво и 2,9 пъти - ако заявката се изпраща за управленска позиция.
Пишете кратко изложение
В много автобиографии в самото начало се привежда обобщение, но това е загуба на време и пространство. „Много представители на дадена компания имат само няколко секунди, за да преценят вашия опит“, казва Сара Конърс, мениджър Човешки ресурси в WinterWyman. “Когато погледна автобиография, веднага отивам в секцията ”Опит от работата”, за да разбера какво е правил човекът и в кои компании е работил преди.” Конър предлага на кандидатите да посочат детайли за всяка работа, включително и постижения, проекти, както и размера на компанията и нейната индустрия. ”По-добре е да говорите подробно за Вашите качества в интервюто”, - добавя тя.
Използвате графика
Резюметата, които са пълни с изображения - например, графики и диаграми, вместо обикновени текстови блокове, изглеждат страхотно, но те могат да Ви струват работата, смята Рубен Морено, партньор на Blue Rock Search Group. “Към тях работодателите не се отнасят много добре. Има малка вероятност да имате късмет, ако търсите работа в разработка и други креативни индустрии, но е по-добре да се опитате да ги избягвате”, обяснява той. Същото може да се каже и за видеото, което не е поискано, добавя Стивън Ротберг, основател и президент на College Recruiter. „Много работодатели използват система за мониторинг на кандидатите и почти никой от тях не поддържа видео или графики“, казва той.
Използвате универсално резюме
Много често срещана грешка е, че кандидатите пишат, според тях, перфектното резюме и го изпращат на всяка свободна работна позиция, казва Кори Берки, директор по човешките ресурси в JazzHR. „Истината е, че такива модели не работят; Работодателите могат да ги видят от километър. Универсалното резюме изглежда мързеливо и непрофесионално”, - смята той. И въпреки, че това изглежда е най-лесният и най-удобният вариант, по-добре е да вложите повече време и да създадете уникална автобиография, която да отговаря на описанието на длъжността; така мениджърите ще могат да разберат, че сте подходящ за позицията.
Избирате функционална автобиография
Понякога наистина искате да създадете автобиография, която се фокусира върху уменията Ви, вместо да изброявате трудовия си опит в хронологичен ред, но това е голяма грешка, обяснява Джон Николаш, директор на Отдела по управление на кариерите в бизнеса във Флорида. “Първата ми мисъл, когато видя функционално резюме: “Какво се опитвате да скриете? ”. Моля, използвайте само хронологично резюме, в противен случай няма да получите работата”, казва той.
Не пишете мотивационно писмо
Много обяви за работа в интернет не изискват мотивационно писмо, но не пропускайте тази стъпка. Мотивационното писмо е ключова част от Вашата кандидатура, казва Мишел Тилис Ледерман, главен изпълнителен директор в Executive Essentials. „Писмото отговаря на въпроса „защо?”. - Защо тази позиция Ви интересува? Защо ни подхождате? Защо искате да работите в тази компания?”. Наех хора, след като прочетох мотивационното им писмо - казва тя. Ако можете да качите само един файл на сайта, комбинирайте мотивационното писмо и автобиографията в един документ, съветва Tillis Lederman. „Най-добрият вариант е да изпратите мотивационно писмо до работодателя, ако той е посочил контактите си, и да кажете, че сте качили автобиографията си в системата. Това е чудесен начин да се откроите."